|
کدخبر: 270273 رویا رئیسی

اختصاصی گسترش نیوز

با فناوری ها امکان رهایی از دلار وجود دارد

توانگر رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس گفت:با فناوری ها امکان رهایی از دلار برای ملت‌های مستقل وجود دارد.

بانک و بیمه با فناوری ها امکان رهایی از دلار وجود دارد

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس در کنفرانس تکنوبلاک دقایقی صحبت کرد و در ابتدا مدعی شد، نظر پارلمان ایران پیرامون رمزارزها را می گوید اما در حالی اشاره به این موضوع نداشت که ارائه ضعیف و غیر علمی برای یک رویداد بین المللی آماده کرده بود.

 توانگر در رویداد تکنوبلاک گفت: امروز جهان به واسطه توسعه فناوری بلاکچین در آستانه یک تحول دیجیتال قرار دارد. بسیاری از صاحب نظران معتقدند که بلاکچین می‌تواند اثراتی بیش از اینترنت در زندگی بشر داشته باشد.

توانگر اظهار کرد: فناوری های نوین خصوصا بلاکچین مفهوم دولت مدرن را به چالش خواهد کشید. احتمالا این تحول دنیا را جای دموکراتیک‌تری خواهد کرد.

وی افزود: در توسعه اقتصادی نیز این فناوری تحولات زیادی را به همراه داشته است و نظام سنتی را به چالش کشید. مثلا تبادلات مالی پس از رمزارزها سریعتر شده‌اند. خصوصا برای کشورهایی مثل ایران و روسیه که دسترسی سخت‌تری به نظام تبادلات مالی بین‌المللی مانند سوئیفت دارند. همچنین کشورهای دوست مانند ترکیه می‌توانند در این همکاری با ما مشارکت داشته باشند.

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس تاکید کرد: با توسعه نظامات جایگزین مالی و تجاری امکان رهایی از دلار برای ملت‌های مستقل وجود دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها