|
کدخبر: 270202 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با رئیس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس؛

چرا سومین کارت زرد مجلس نصیب دونده دولت شد؟ / دغدغه فوتبال‌دوستان برای نماینده‌ها بی‌ارزش است

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان پس از کش و قوس های فراوان، سرانجام به واسطه تعلل در ابلاغ آئین اجرایی از مجلس شورای اسلامی کارت زرد گرفت.

ورزش چرا سومین کارت زرد مجلس نصیب دونده دولت شد؟ / دغدغه فوتبال‌دوستان برای نماینده‌ها بی‌ارزش است

وزارت ورزش و جوانان یکی از جنجالی‌ترین وزارتخانه‌های دولت ابراهیم رئیسی بود. از زمان شروع به کار حمید سجادی تا به امروز، همواره انتقادات زیادی به عملکرد او وارد شده است. از حواشی و اتفاقات پیرامون فدراسیون فوتبال تا دخالت مستقیم در اموری که در حیطه اختیارات این وزارت خانه نیست.

نابسامانی فدراسیون فوتبال، ارتباط با شرکت اسرائیلی، حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، دخالت در امور مدیریتی هیئت‌های فوتبال استان‌ها، کم توجهی به برخی رشته‌های مدال‌آور مانند کشتی، عدم اجرایی کردن یک برنامه مؤثر و تحول‌آفرین در ورزش کشور بخشی از مسائلی است که در چند ماه گذشته، وزارت ورزش با آن‌ها مواجه بود.

با توجه به ادامه‌دار بودن این شرایط و عدم رفع آن‌ها، سرانجام مجلس وزیر ورزش را احضار کرد. ابتلا به ویروس کرونا مانع از حضور سجادی در مجلس شد اما درنهایت وزیر در روز سه‌شنبه یازدهم مرداد راهی خانه ملت شد.

نمایندگان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی،  سؤال احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد، بن و سامان از وزیر ورزش و جوانان را در دستور کار قرار دادند. پس از عدم اقناع نماینده مذکور از پاسخ‌های سجادی، با ۱۱۲ رأی موافق، ۱۲۰ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۳ نماینده حاضر در صحن علنی از توضیحات وزیر قانع نشدند.

حالا باید صبر کرد و دید که کارت زرد نمایندگان مجلس به سجادی، تبدیل به کارت قرمز می‌شود یا خیر. گسترش نیوز در این خصوص گفت‌وگویی با محمد‌مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

فروردین-رئیس-فراکسیون-مجلس

علت حضور وزیر ورزش در مجلس چه بود؟

محمد‌مهدی فروردین درباره کارت زرد مجلس به وزیر ورزش گفت: علت حضور سجادی در مجلس، عدم تصویب آئین نامه اجرایی قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان بود. نمایندگان خواستار توضیحی از وزیر بودند که چرا این موضوع تا به امروز ابلاغ نشده است.

وزیر ورزش در این مورد اعلام کرد که آئین نامه اجرایی در دولت تصویب‌ شده و به زودی اعلام می‌شود. منتها دلیل قانع نشدن نمایندگان مجلس این بود که چرا تا حالا این مسئله ابلاغ نشده است. این تأخیر در ابلاغ آئین نامه مذکور، موجب هدر رفتن زمان شده است.

رئیس فراکسیون ورزش در ارتباط با موضع سجادی پیرامون نامزدی مهدی تاج برای ریاست فدراسیون بیان کرد: نمایندگان در جلسه علنی سؤالی در این خصوص نپرسیدند. موضوع اصلی جلسه همان قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش بود. مجلس در پی یافتن پاسخی درباره عدم ابلاغ آئین نامه اجرایی در جلسه اخیر بود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها