|
کدخبر: 270283 رویا رئیسی

اختصاصی گسترش نیوز

ایران تحریم ها را با رمزارز دور می زند

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: می‌توان از این ابزار برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کند.

اقتصاد ایران تحریم ها را با رمزارز دور می زند

رضا باقری اصل، معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنفرانس تکنوبلاک گفت: از سال ٢٠٠٨ که  بیت‌کوین ایجاد شد، پنج سال زمان برد تا مفهوم بلاکچین وارد حوزه قانونگذاری کشورها شود. نمود این دغدغه تا به امروز ادامه دارد. اگر کمی  به عقب برگردیم، در نوامبر ٢٠٢١، شاهد اوج قیمت بیت‌کوین بودیم و در سه ماه ارزش آن نصف و امروز به یک سوم رسیده است که دغدغه‌ای برای حفظ سرمایه مردم به شمار می‌رود.

 باقری اصل اظهار کرد: اعتمادی که مردم در آن عرصه داشتند، رشد بی‌نظیر در آن عرصه را به دنبال داشته است.

وی افزود: نگاه مردم به این صنعت باید به عنوان ابزاری تبادلی برای حفظ دارایی‌ها باشد. در کنار این مزیت‌ها، بیم‌هایی نیز وجود دارد. در نتیجه کنار منافع باید نگاهی به مضررات داشت. بدون کنترل‌ مضررات، امکان رشد، با مشکل مواجه خواهد شد. می‌توان از این ابزار برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کند.

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: باتوجه به مسائل بورس در ایران، تمایل به رمزارز در ایران افزایش یافت. ما به دلیل تغییر جهت بازار بودیم که رمزارزها در کشور نقش ویژه‌ای داشته باشند. همچنین کاهش ارزش دارایی ها در این امر موثر است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها