|
کدخبر: 244120

سرانجام مذاکرات چه می‌شود؟

در روزهای اخیر خبر شکست مذاکرات وین بیش از پیش شنیده می شود، سرانجام مذاکرات به کجا ختم می‌شود؟

به گزارش روزگارمعدن، با توجه به روند فعلی گفتگوها شکست مذاکرات وین چقدر محتمل است؟

به نقل از همشهری، تقریبا دو روز پیش بود که اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در بخشی از اظهاراتش در کنفرانس امنیتی مونیخ، درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات وین گفت: «ما در حال حاضر فرصت رسیدن به یک توافق را داریم که اجازه خواهد داد تحریم‌ها لغو شوند، اما اگر به سرعت موفق به انجام آن نشویم، مذاکرات با خطر شکست مواجه می‌شود.»  او همچنین با تلاش برای انداختن توپ در زمین ایران، گفت که «زمان مهم تصمیم‌گیری برای ایران فرا رسیده است.»

شرایط مذاکرات وین حساس است

از سوی دیگر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم که برای حضور در کنفرانس مونیخ در آلمان به سر می‌برد، در مصاحبه با «کریستین امانپور» مجری شبکه «سی‌اِن‌اِن» پاسخ صدراعظم کشور میزبان را داد و  با بیان اینکه ما برای رسیدن به یک توافق خوب، تلاش‌های زیادی را در ادوار گذشته کرده‌ایم، افزود: «در این لحظات حساس و شرایط حساس مذاکرات ما در وین، اگر آمریکا و طرف غربی [واقع‌گرایانه] برخورد نکنند، حتما مسئول شکست احتمالی مذاکرات خواهند بود».

در همین زمینه روز گذشته «محمود عباس‌زاده مشکینی»، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم تاکید کرد که « توافق دور از درسترس نیست؛ اگر غربی‌ها به وی‍ژه آمریکا حسن نیت داشته باشند. ما به دنبال این هستیم همه موارد مهم را حل و بر آن توافق کنیم. در واقع اگر یک توافق خوب حاصل نشود ما توافق نکردن را به توافق بد ترجیح می‌دهیم. توافق نکردن بهتر از توافقی است که منافع ملی ما را تامین نکند.»

گفتگو عربستان و اروپا درباره مذاکرات وین

وزیر امورخارجه عربستان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مذاکرات احیای برجام و توافق با ایران گفتگو کردند.

فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه عربستان و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین راه‌های تقویت صلح و امنیت بین‌الملل بحث و تبادل نظر کردند.

آنها به علاوه درباره مذاکرات وین برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و توافق جدید با ایران گفگو کردند.

بنابر این گزارش، جنگ یمن از دیگر موضوعات مورد بحث در جریان دیدار بورل و بن فرحان در مونیخ بوده است.

منبع: روزگار معدن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها