|
کدخبر: 242141

امیرعبداللهیان: برای رسیدن به توافق خوب عجله داریم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای رسیدن به توافق خوب عجله داریم، ولی در چارچوب مذاکرات منطقی و در چارچوب دستیابی به حقوق و منافع ملت‌مان گفت: بازی متن و زمان توسط طرف‌های غربی و آمریکا باید کنار گذاشته شود.

سیاست داخلی امیرعبداللهیان: برای رسیدن به توافق خوب عجله داریم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۲۵ بهمن ماه پس از استقبال از همتای ایرلندی با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزرای خارجه پس از انجام رایزنی‌ها در نشست خبری مشترک در جمع خبرنگاران به تشریح مذاکرات انجام شده پرداختند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در ابتدا ضمن خیرمقدم به همتای ایرلندی اظهار داشت: در جریان دیدار وزیر خارجه ایرلند به ایران سفیر آکردیته این کشور استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهور کرد و امیدواریم بزودی شاهد بازگشایی سفارت ایرلند در تهران باشیم.

امیرعبداللهیان عنوان کرد: یکی از بهترین مناسبات را در حوزه کشورهای اروپایی در ایرلند داریم. بیش از این حجم تبادل هیآت‌ها و مناسبات دو کشور قابل توجه بوده است. امیدواریم روابط با ایرلند با نگاه به سیاست خارجی متوازن دولت مردمی و تحول گرای آقای رئیسی ارتقا ببخشیم.

وی با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری بین دو کشور رضایت بخش نیست، گفت: توافق کردیم اولویت را در همکاری‌ها به برخی از موضوعات اختصاص دهیم به ویژه کشاورزی و مواد غذایی.

وزیر خارجه تصریح کرد: بازی متن و زمان توسط طرف‌های غربی و آمریکا باید کنار گذاشته شود. برای رسیدن به توافق خوب آماده‌ایم و از رفتار مبتنی بر ایجاد شوک طرف غربی در مذاکرات استقبال نمی‌کنیم. طرف‌های غربی به جای بازی با متن و زمان بایستی نیت واقعی خودشان را برای بازگشت به تعهدات کاملشان ذیل برجام به نمایش بگذارند. ایران با منطق مذاکراتی قوی به حضور و مذاکرات ادامه می‌دهد. هدف ما رفع کامل تحریم‌‌هاست. برای ایران اگر توافق امروز در وین حاصل شود بهتر از این است که فردا این اتفاق بیفتد. برای رسیدن به توافق خوب عجله داریم، ولی در چارچوب مذاکرات منطقی و در چارچوب دستیابی به حقوق و منافع ملت‌مان.

 

منبع: فارس

ارسال نظر