|
کدخبر: 242479

شمخانی آب پاکی مذاکرات را روی دست امریکا و اروپا ریخت

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه آمریکا و اروپا در آزمون اجرای تعهداتشان مردود شدند، گفت: با آمریکای بدعهد و اروپای بی‌عمل هیچ‌گونه مذاکره فرابرجامی صورت نخواهد گرفت.

سیاست داخلی شمخانی آب پاکی مذاکرات را روی دست امریکا و اروپا ریخت

دریابان علی شمخانی در توئیتی همزمان با مذاکرات وین نوشت:«آمریکا و اروپا در آزمون اجرای تعهداتشان در برجام مردود شدند. اکنون برجام برای ایران در حوزه اقتصادی و رفع تحریم‌ها به پوسته‌ای خالی تبدیل شده است.»

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان اضافه کرد: «با آمریکای بدعهد و اروپای بی‌عمل هیچ‌گونه مذاکره فرابرجامی صورت نخواهد گرفت.»

مذاکرات وین پس از ۱۰ روز وقفه، بار دیگر از روز سه‌شنبه گذشته آغاز شده است و در همین خصوص دیدارهای دو جانبه و چندجانبه میان مذاکره‌کنندگان ارشد کشورها و همچنین به موازات آن، جلسات کارشناسی برگزار می‌شود.

ایران دستور کار خود را در وین مشخص کرده و تصمیمات سیاسی خود را گرفته است و حالا زمان آن رسیده که غربی‌ها با اتخاذ تصمیمات سیاسی، برای رسیدن به توافق نهایی اقدام کنند.

تحرکات اخیر و اخباری که از وین می‌رسد، نشان می‌دهد که همه مذاکره‌کنندگان در انتظار تصمیم سیاسی آمریکا هستند و تنها در صورتی می‌توان آینده‌ای را برای گفت‌وگوهای وین متصور بود که واشنگتن تصمیمات لازم را خصوصا در حوزه رفع تحریم‌ها بگیرد. اما آمریکا با تعلل در تصمیم‌گیری باعث تطویل مذاکرات شده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر