|
کدخبر: 138199

طرح جدید مجلس برای لغو تحریم‌ها

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با درخواست دوفوریت طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» موافقت کردند.

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با درخواست دوفوریت طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» موافقت کردند.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در جریان درخواست بررسی دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها درصحن مجلس گفت: این طرح نه ماده داد و در این طرح مسیری برای تعطیل کردن تعهدات پیش‌بینی شده است.در ماده ۹ این طرح جرم انگاری شده است که این قانون ضمانت اجرایی داشته باشد.

وی با اشاره به گام‌های دولت در راستای کاهش تعهدات برجامی بیان کرد: برخی از گام‌های پیش‌بینی شده برای کاهش تعهدات بی‌خاصیت بوده و برخی از آنها هم اجرا نشد.

ذوالنور تاکید کرد: بنابراین اگر مجلس و نمایندگان برای دولت در این زمینه تکلیف تعیین کنند، می‌توانند اجرای تکالیف را از دولت مطالبه کنند.

این نماینده مجلس گفت: پیش‌تر اولویت یک فوریت این طرح به تصویب مجلس رسیده بود و امروز با توجه به شرایط کنونی و شهادت شهید محسن فخری‌زاده و مطالبه افکار عمومی از مجلس انقلابی تقاضای دوفوریت آن با امضای ۱۷۰ نماینده به هیات رئیسه مجلس ارائه شده است.

جواد کریمی قدوسی در مخالفت با طرح مذکور در صحن مجلس گفت: بنده از این منظر مخالف این طرح هستم که محتوایی برای لغو تحریم‌ها در این طرح دیده نمی‌شود.

علی خضریان در موافقت با طرح مذکور در صحن مجلس گفت: پیرو این طرح باید به صراحت خروج از پروتکل الحاقی را در دستور کار قرار دهیم.

این طرح نیاز به دو سوم آرای نمایندگان داشت که با ۲۳۲ رای به تصویب مجلس رسید.

نمایندگان در هنگام و پس از تصویب این طرح در مجلس، شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

قالیباف پس از تصویب این طرح در مجلس گفت: انشالله این طرح در نشست آتی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت، در حقیقت این طرح امکانات صنعت هسته‌ای کشور را تقویت کرده و انشاالله جلوی یاوه‌گویی و اقدامات تروریستی دشمنان را می‌گیرد.

 

منبع: میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها