|
کدخبر: 77834

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

پیام پزشکیان به آمریکا درباره صنعت خودروسازی ایران

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در رابطه با مسئله آلودگی هوا باید اجازه داد تا تیمی از کارشناسان این رشته‌ها تصمیم بگیرند و اگر نیاز به قانون باشد مجلس تصویب کند.

گسترش‌نیوز: مسعود پزشکیان، در حاشیه مراسم تولید انبوه محصولات ایران‌خودرو با موتور یورو ۵ در جمع خبرنگاران در ارتباط با تحریم‌ها و مشکلات صنعت خودروسازی گفت: تمامی این اتفاقات مثبت در صنعت خودروسازی در شرایطی است که امریکا ما و کشورمان را تحریم کرده و این عامل سبب شده است تا ما به جوانان و کارآفرینان کشورمان اعتماد کنیم و به آنها میدان دهیم تا کارهای بزرگی انجام دهند. امریکایی‌های با تحریم‌های حداکثری انتظار تعطیلی صنعت خودروسازی را داشتند که خوشبختانه نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

وی با اشاره به بحث آلایندگی هوا و خودروها ادامه داد: در گزارشی که مدیرعامل ایران‌خودرو در جلسه ارائه کرد مشکل آلودگی شهرها به بنزین و ماشین‌هایی که سوخت بنزینی استفاده می‌کنند مربوط نیست و این معضل به سوخت گازوییل اتوبوس‌ها، موتورسیکلت‌های قدیمی، ‌پتروشیمی‌ها و کارخانه‌ها برمی‌گردد.

نایب‌رئیس‌ مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: به نظر من در بحث آلودگی هوا باید اجازه داد تا تیمی از کارشناسان این رشته‌ها تصمیم بگیرند؛ در صورتی که نیاز به قانون باشد مجلس تصویب کند و اگر نیاز به مداخله دولت است وارد عمل شود و بعد از همه این اقدامات به صورت شفاف در رسانه با مردم صحبت کنند.

پزشکیان در پایان به نقش مجلس در بحث آلودگی هوا پرداخت و گفت: در مجلس تاکنون بخش‌هایی نظیر کمیته امور صنایع، امور اجتماعی و بهداشت و درمان و آموزش به موضوع آلودگی هوا رسیدگی کردند و به نظر من توقعی که از مجلس می‌رود یک توقع غیرواقعی است و مجلس نمی‌تواند کار کارشناسی انجام دهد و باید یک گروه کارشناسی برای این منظور مامور کند تا دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و صنعتگران و صاحبان این رشته بر روی آن فعالیت تحقیقاتی انجام دهند و براساس کارشناسی‌های انجام‌شده در حوزه آلودگی هوا، قانون‌گذاری صورت گیرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها