|
کدخبر: 278179

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

تاکید رئیس مجلس بر اصلاح قانون بانک های عامل

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اصلاح قانون بانک های عامل گفت: همکاران در کمیسیون اقتصادی موضوع قانون مربوط به بانک های عامل را هم هر چه سریعتر به صحن مجلس بیاورند.

سیاست داخلی تاکید رئیس مجلس بر اصلاح قانون بانک های عامل

محمدباقر قالیباف در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه ۱۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه قبل هم به آقای پورابراهیمی گفتم تصویب قانون بانک مرکزی بسیار اهمیت دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الان بانک مرکزی موضوعات مربوط به حوزه دولت و حاکمیت را بیشتر پیش خواهد برد و حل خواهد کرد، اما با اصلاح قانون بانک های عامل، واقعاً مشکلات مردم کاهش می یابد.

وی تاکید کرد: خواهش می کنم همکاران در کمیسیون اقتصادی موضوع قانون مربوط به بانک های عامل را هم هر چه سریعتر به صحن مجلس بیاورند.

اعضای ناظر در شورای نظارت برسازمان صدا و سیما

نمایندگان در نشست علنی عصر امروز (یکشنبه ۱۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، بیژن نوباوه وطن را با ۱۳۹ رأی و احسان قاضی زاده هاشمی را با ۱۱۸ رأی به عنوان اعضای ناظر در شورای نظارت برسازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انتخاب کردند.

موافقت نمایندگان با برگزاری نشست عصر مجلس

 نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با ۱۴۶ رأی موافق، ۴۵ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در جلسه با برگزاری نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نوبت عصر امروز موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی مجلس در جریان بررسی فوریت طرح الزام دولت به طراحی و اجرای دیپلماسی اقتصادی با رویکرد تقویت زنجیره های ارزش در حوزه های صنعتی، تولیدی و خدماتی، با ۱۱۱ رأی موافق، ۱۰۲ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر در صحن با بررسی دوفوریتی این طرح مخالفت کردند.

در ادامه رئیس مجلس شورای اسلامی یک فوریت این طرح را به رأی گذاشت که نمایندگان با ۱۲۱ رأی موافق، ۸۹ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر در صحن با بررسی این طرح به صورت یک فوریتی موافقت کردند.

بانک مرکزی مکلف به ارائه گزارش موارد مظنون به پولشویی شد

نمایندگان مجلس بانک مرکزی را مکلف کردند موارد مظنون به پولشویی را به مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد گزارش کرده و پس از تأیید آن مرکز نسبت به مسدود کردن حساب اشخاص مظنون به پولشویی و محدودسازی ارائه خدمات بانکی به آنها اقدام کند.

اظهارات قالیباف در صحن علنی

محمدباقر قالیباف، در نشست امروز مجلس در نطق پیش از دستور گفت: حوادث و اتفاقات اخیر پیامی روشن به همراه داشت و بار دیگر نشان داد که گردانندگان اصلی اغتشاشات یعنی سیا، موساد و گروهک های پیرو آن ها، دنبال به نتیجه رسیدن مطالبات معترضین نیستند بلکه آنها با تبدیل اعتراض به اغتشاش و تبدیل اغتشاش به جنایت، داعش سازی نوینی را در دستور کار خود قرار داده اند.

وی ادامه داد: دشمنان ایران با مرزبانی مدافعان حرم به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی نتوانستند از طریق مرزها به کشور ما نفوذ کنند، اما آنها امروز از داخل، داعش را بازتولید کرده اند و تاسف اصلی آنجا است که عده ای از چهره های فرهنگی، هنری، ورزشی و یا سیاسی از این داعشِ نوین حمایت می کنند و امکان حیات آن را مهیا می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به این افراد توصیه می کنم به جای اینکه گوش خود را فقط به رسانه های لندن نشین بدهند کمی هم اخبار این جنایات را بشنوند تا واقعیت را ببینند.

قالیباف بیان کرد: ببینند که این داعشی های نوین مانند داعشی های سوریه و عراق بدون هیچ دلیلی مردم بی گناه را شکنجه می کنند و به قتل می رساندند و مثل آن ها با افتخار، فیلم جنایتشان را منتشر و روی آن تبلیغات می کنند. این ها اگر بتوانند به هیچ کس رحم نمی کنند، همانطوری که در فضای مجازی چنان خفقانی ایجاد کردند که هرکس غیر از خواسته آن ها عمل می کرد با بدترین اهانت ها مواجه می شد.

صحن علنی مجلس آغاز شد

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۱۵ آبان ماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، ساعت ۸ و ۷ دقیقه و با حضور ۲۰۱ نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

ادامه رسیدگی به گزارش شورا دوم کمیسیون اقتصادی در مورد: طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران

بررسی گزارش کمیسیون انرژی در خصوص طرح مانع زدایی از توسعه صنعت برق(اعاده شده از شورای نگهبان)

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع در خصوص لایحه دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو

ادامه رسیدگی به گزارش آیین نامه داخلی در مورد طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی

گزارش شوردوم کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی درمورد: طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل

گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی در مورد: طرح تأمین مالی و جهش تولید ازطریق اصلاح قوانین حداکثر از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور    

گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها

- بررسی تقاضای دوفوریت در مورد طرح الزام دولت به اجرای دیپلماسی اقتصادی با رویکرد تقویت حوزه‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح الحاق یک ماده به قانون آیین نامه داخلی مجلس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها