|
کدخبر: 269463

گزارش گسترش نیوز از صحن علنی مجلس؛

تذکر نماینده مجلس درباره عملکرد دولت در واردات برنج

نماینده مردم ساری در مجلس با انتقاد از اینکه دولت واردات برنج را بهترین راهکار برای کنترل بازار در نظر گرفته، بیان کرد: به دولت هشدار می دهم حواستان به کشاورزان باشد تا شالیکاران اولین قربانی و واسطه گران سودکننده اصلی در این میان نباشند، چرا که در این صورت امنیت غذایی کشور در معرض خطر است.

سیاست داخلی تذکر نماینده مجلس درباره عملکرد دولت در واردات برنج

منصورعلی زارعی کیاپی در نشست علنی مجلس در تذکر شفاهی خطاب به دولت عنوان کرد: مبادا شرایط کشور موجب شود که همانند دولت های گذشته سراسیمه به سمت واردات حرکت کنید.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یازدهم با انتقاد از اینکه دولت واردات برنج را بهترین راهکار برای کنترل بازار در نظر گرفته، افزود: به دولت هشدار می دهم حواستان به کشاورزان باشد تا شالیکاران اولین قربانی و واسطه گران سودکننده اصلی در این میان نباشند، چرا که در این صورت امنیت غذایی کشور در معرض خطر است.

وی تصریح کرد: دولت موظف است قانون ممنوعیت واردات برنج در بازه زمانی مرداد تا آبان را که فصل برداشت نام دارد، رعایت کند.

علی اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس نیز خواستار لغو مصوبه غیرقانونی اخیر دولت برای واردات برنج در زمان برداشت یعنی از اول مرداد تا پایان آبان شد.
در ادامه غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس نیز گفت: ضروری است کارگروهی برای بررسی نحوه توزیع آرد در استان ها از جمله استان گیلان و وضعیت برنج های وارداتی تشکیل شود.

این خبر به روزرسانی می شود..

سرعت کند ساخت مسکن در دولت سیزدهم

حسیتعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به دولت سیزدهم گفت: امروز کندی ساخت مسکن‌سازی یکی از مشکلات اصلی این کشور است، رئیس جمهور محترم دستور صادر کنید تا تعداد صدور پروانه‌های ساخت و ساز ساختمانی را در شهرها و روستاها را به شما ارائه کنند، آیا مجوز صدور ساخت و ساز مسکن افزایشی داشته است در برابر یک میلیون واحد مسکونی که سالانه باید ساخته می‌شد!

حاجی دلیگانی خطاب به وزیر اقتصاد  تصریح کرد: آقای خاندوزی شخصاً به بحث بورس وارد بشوید و شفاف‌سازی کنید، چرا به اعتماد مردم ضربه وارد می‌شود؟ همچنین از وزیر نیرو انتظار داریم، نسبت به دائمی شدن  آب زاینده رود اقدامات لازم  را در خصوص برنامه جامعی که  دارند، ارائه دهند  و عملیاتی کنند، فرونشست کل شهر مرکز ی اصفهان، بخصوص شهرستان‌های برخوار، شاهین‌شهر و میمه را در خود فرو می‌برد، بسیاری از ساختمان‌های مدارس شکست خورده و به سرعت به  سمت ایجاد فروچاله پیش می رویم، چرا دقت نمی فرمایید  و ورود پیدا نمی‌کنید؟!

نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به مسئله  آب شرب  دهستان زرکان و شهر لایبید اظهار داشت: موضوع تکمیل شبکه انتقال فاضلاب شهرهای حبیب آباد، علی آباد ملاعلی، شاپورآباد، مصلح آباد، سین، دولت آباد، گز، گرگاب ، خورزوق و همچنین میمه، وزوان،زیادآباد و خسروآباد را پیگیری بفرمایید.

وی خطاب به وزیر کشور گفت: انتظار می‌رود نسبت به ارتقاء بخش میمه اقدامات لازم را بفرمایید، آقای وزیر، این تعداد جمعیت اتباع که در شهرهای اصفهان آمدند به خصوص در شهر دولت آباد را کمتر کنید، حدود ۲۰درصد جمعیت در مدارس، پارک‌ها و اماکن دیگر اتباع هستند، حدود ۸۰ درصد افرادی که از پارک‌ها استفاده می‌کنند اتباع بیگانه هستند، تعدادی از آنها را اجازه بدهید به شهرهای دیگر مهاجرت کنند.

تذکرات کتبی نمایندگان در صحن علنی مجلس

سیدمحسن دهنوی در نشست علنی مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد که به شرح زیر است:

تذکر محمدتقی نقدعلی و جمعی از نمایندگان به وزیر صمت در خصوص ضرورت پرداخت سهم یک در هزار درآمدهای حاصل از مالیات براساس قانون به اتاق اصناف شهرها به ویژه خمینی شهر.

تذکر حسین حدادی به رئیس جمهور؛ مبنی بر ضرورت تسریع در پارک علم و فناوری در غرب استان تهران.

تذکر جلال محمودزاده به وزیر نفت؛ مبنی بر ضرورت سرعت بخشی در گازرسانی به روستاها و صنایع و همچنین ضرورت پرداخت حق و حقوق قانونی نیروهای شرکتی شرکت گاز.

تذکر احسان ارکانی و جمعی از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر میراث فرهنگی و گردشگری؛ مبنی بر لزوم استفاده از تصاویر میراث فرهنگی و گردشگری نیشابور نظیر آرامگاه خیام و عطار نیشابوری در طراحی اسکناس های پول های جدید.

تذکر سارا فلاحی به وزیر امور خارجه؛ مبنی بر لزوم شفاف سازی و ارائه متن مذاکرات هسته ای به مجلس شورای اسلامی، همچنین به رئیس جمهور؛ مبنی بر لزوم اجرای قانون افزایش حقوق 20 درصدی نیروهای مسلح.

تذکر علیرضا ورناصری به وزیر جهاد کشاورزی؛ مبنی بر ضرورت رسیدگی به مطالبات معوق کشاورزان حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، همچنین به وزیر جهاد کشاورزی؛ مبنی بر لزوم احداث دانشکده های علوم کشاورزی و مراکز تحقیقات کشاورزی در مناطق مستعد مانند حوزه انتخابیه اینجانب.

تذکر سیدسلمان ذاکر به وزیر جهاد کشاورزی؛ مبنی بر ضرورت لغو الزام و اجرای آبیاری قطره ای تحت فشار برای استان های مجاور دریاچه ارومیه. همچنین به رئیس جمهور مبنی بر لزوم ابلاغ بودجه سال 1401 و مصوبات سفر استان آذربایجان غربی.

تذکر عباس مقتدایی به رئیس جمهور؛ مبنی بر ضرورت حمایت از فعالان و هنرمندان حوزه صنایع دستی

تذکر حسین میرزائی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ مبنی بر لزوم ایجاد تمهیدات لازم جهت تشکیل سازمان صنفی- رسانه ای، همچنین به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی.

تذکر شهباز حسن پور بیگلری به وزیر نیرو؛ مبنی بر لزوم تسریع در تعیین تکلیف سهم آب شرب روستاهای حوزه انتخابیه.

تذکر حسین خسروی و جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور؛ مبنی بر لزوم به روزرسانی لیست رانندگان بیمه شده.

تذکر مهدی عسکری به وزیر راه و شهرسازی؛ مبنی بر لزوم تسهیل صدور مجوز اتصال خط ریلی کردان به منطقه ویژه اقتصادی پیام و انجام مطالعات برای اتصال خط ریلی از فرودگاه پیام به شهرستان اشتهارد.

 

موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین ایران و روسیه

محمد رشیدی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۵ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصولی را به شرح ذیل قرائت کرد.

- لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه.

- لایحه موافقتنامه تأسیس در چارچوب فعالیت مراکز فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه.

- لایحه موافقتنامه انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی بلژیک.

- لایحه اصلاح تبصره (۲) و (۳) ماده (۱۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده.

 

انتقاد نماینده مجلس درباره صادرات نفت و گاز به کشورهای غیر متعهد

نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس ضمن تأکید بر تعامل با کشورهای غیرمتعهد به ویژه روسیه، چین و ترکیه بر اساس پول‌های ملی، گفت: ما باید ننگ ارز دلاری و یورویی را از ساحت اقتصاد ایران پاک کنیم.

وی ادامه داد: انتظار داریم، دولت با استفاده از فضای ۴ هزار هکتاری منطقه ویژه و آزاد فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، حسن استفاده را داشته باشد و با فعال کردن این منطقه آزاد و با ایجاد باندهای ایران-روس، ایران-چین، ایران-هند و ایران-ترک، تعامل با کشورهای غیرمتعهد به ویژه روسیه، چین و ترکیه را بر اساس پول های ملی آغاز کند و ننگ ارز دلاری و یورویی را از ساحت اقتصادی ایران پاک کند چرا که ما باید بر اساس پول ملی خود با کشورها معامله کرده و نفت و گاز صادر کنیم و پول خود را دریافت کنیم و همچنین باید با کشورهای دوست و غیرمتعهد با پول ملی معامله کنیم. این چه وضعی است که به دنبال معامله با ارز هستیم که دریوزگی است.

مواففقت با فعالیت تشکل های صنفی

نمایندگان در جلسه علنی مجلس در جریان بررسی طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی-تخصصی با ماده (۱۳) آن با ۱۷۶ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

تصویب حمایت از نوسازی بافت های فرسوده

نمایندگان در جلسه علنی مجلس در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران با کلیات طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و حرم مطهر حضرت معصومه (س) با ۱۵۹ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند و مقرر شد این اصلاحیه به صورت دو شوری در کمیسیون مربوطه بررسی شود.

معرفی عضو هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۵ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی نتیجه انتخاب یک نفر از کمیسیون صنایع و معادن جهت عضویت در هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار را اعلام کرد.بر این اساس نمایندگان با ۱۳۸ رأی از مجموع ۱۸۹ نماینده حاضر در جلسه، علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان را به عنوان عضو این هیأت انتخاب کردند.

پناه دادن به منافقین خلاف حقوق بین الملل است

 محمدحسن آصفری در نشست علنی مجلس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره عملیات غرورآفرین مرصاد در تذکری به دولت آلبانی، گفت: سازمان منافقین گروهک تروریستی است و پناه دادن و امکانات دادن به آن ها خلاف حقوق بین الملل است.

نطق پیش از دستور رئیس مجلس

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۵ مردادماه) مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز عملیات مرصاد گفت: ملت سربلند و شجاع ایران در تمام این سال ها علاوه بر ایستادگی در مقابل زیاده خواهی و ظلم دشمن خارجی، در برابر خیانت و قساوت بی حد و مرز منافقان و محاربین داخلی نیز ایستاده است.

صحن علنی مجلس در ۵ مرداد ماه

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه، ۵ مرداد ماه) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت ۸ و ۱۳ دقیقه و با حضور ۱۹۶ نفر از نمایندگان آغاز شد.

در این نشست قرار است ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درموردطرح نحوه تشکیل وفعالیت تشکلهای صنفی– تخصصی و  گزارش کمیسیون عمران در مورد:طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و حرم مطهر حضرت معصومه (س مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین  گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درموردلایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی در رابطه با حقوق، مزایا و مصونیت‌های دبیرخانه دایمی مجمع مجالس آسیایی، گزارش شوردوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی و گزارش شوردوم کمیسیون اقتصادی در موردطرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در دستور کار امروز جلسه علنی قرار می گیرد.  

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی در مورد کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی، بررسی تقاضای استرداد لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی سرخس دوغارون و مازندران و انتخاب یک نفر از کمیسیون صنایع  جهت عضویت در هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار از  دیگر برنامه های امروز جلسه علنی خواهد بود.   

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها