|
کدخبر: 199561

رییس جمهور تکلیف حامیان واردات محصولات کره ای را یکسره کرد

رئیس جمهور با بیان اینکه برخی دم از این می‌زنند که دوباره ‌محصولات کره‌ای وارد کشور شود، گفت: اجازه نمی‌دهیم ‌واردات، ‌‌تولید ‌را تحت‌الشعاع قرار ‌دهد.

سیاست داخلی رییس جمهور تکلیف حامیان واردات محصولات کره ای را یکسره کرد

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در سفر به خراسان جنوبی با بیان اینکه افزایش صادرات امری بسیار ضروری است گفت: به وزیر صمت و وزاری مربوطه تاکید می‌کنم حتما ساز و کاری تعریف کنند، به سطح سازمانی کار ندارم اما ساز و کار فعال برای حمایت از داخلی‌سازی و حمایت از صادرات داشته باشند.

وی افزود: در این زمینه یک ممیزی فعال برای واحدهای تولیدی که به صادرات بیشتر تشویق شوند، داشته باشند و این مهم باید دنبال شود.

رئیسی بیان کرد: شرایط تحریم در کشور نسبت به زندگی مردم مشکلاتی ایجاد کرد اما برخی از این تهدیدها فرصت‌ها ساختند و یکی از بخش‌های صنعتی که از این قضیه فرصت ساخت، کارخانه کویر تایر بود که به پیش رفت.

وی گفت: عین این کار را در کارخانجات تولیدی لوازم منزل داریم که در این مدت خیلی خوب پیش رفتند، جلوی برخی کارخانه‌های محصولات کره‌ای را گرفتند و نگذاشتند محصولات آن به کشور ما وارد شود و دفاتر تولیدی و توزیعی را نسبت به ایران اسلامی محدود کردند نتیجه این شد که کارخانجات لوازم خانگی به راه افتاد و الان نیاز کشور را برطرف می‌کند، اکنون که نیاز کشور برطرف می‌شود برخی دم از این می‌زنند که دوباره این محصولات کره‌ای وارد کشور شود.

رئیس جمهور‌ تصریح کرد: ما اجازه نخواهیم داد واردات بی‌رویه‌ای که تولید کشور را تحت الشعاع قرار می‌دهد، صورت بگیرد یعنی نوع واردات بی‌رویه‌ای که تولید کشور را تحت الشعاع قرار دهد، نمی‌گذارد کشور در مسیر تولید و اقتصاد مستقل و مقاومتی قرار بگیرد.

وی گفت: این نباید اتفاق بیفتد و باید تولیدکنندگان لوازم داخلی و در یک کلمه داخلی‌سازی باید در کشور رونق پیدا کند، این سیاست دولت است و همین سیاست را دنبال خواهیم کرد.

 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها