|
کدخبر: 299197

عمل پیکرتراشی با دستگاه لیپوست؛ مزایا و کاربرد لیپوست

لیپوساکشن یک روش تخلیه چربی بدن پرطرفدار در جهان است. روش های مختلفی برای حذف چربی بدن، تزریق چربی به نواحی مورد نیاز و در نهایت فرم دهی به بدن وجود دارد که لیپوست یکی از آنها است. در حقیقت، این روش گزینه‌ای ایده‌آل برای رسیدن به اندام دلخواه می‌باشد. دستگاه لیپوست، نوین ترین دستگاه‌ پیکرتراشی و نسل جدید و پیشرفته تری از دستگاه لیپوماتیک است.

همانطور که گفته شد، لیپوست یکی از دستگاه‌های بروز پیکرتراشی است که در سال ۲۰۱۶ معرفی و ثبت شد و مجوزهای لازم را از سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت آمریکا گرفت. و در سال ۲۰۱۹ به عنوان بهترین، بی‌خطرترین و مطمئن ترین روش برای پیکرتراشی معرفی گردید.

پیکرتراشی

بنابراین جراحی لیپوست، روش فوق‌العاده‌ای برای درمان چاقی و کانتور بدن است. این دستگاه به راحتی می‌تواند چربی‌های موضعی بدن را تخلیه کرده و شما را به اندام ایده‌آل خود نزدیک کند.

مزایای حذف چربی بدن به روش لیپوست

  • حذف چربی به صورت ملایم و همگن: در عمل تخلیه چربی هر ناحیه بدن، مهم است که بعد از عمل، ناحیه موردنظر دچار ناهمواری نباشد. با یک جراح ماهر و با کمک دستگاه لیپوست، بدنی صاف و یکدست را بعد از عمل تجربه خواهید کرد.
  • درد و عوارض بسیار کم نسبت به سایر روش ها: هر عملی به تناسب میزان دستکاری بدن و زمان جراحی، قطعا عوارضی مانند درد و تورم خواهد داشت. در این روش به دلیل دقت و سرعت بالای دستگاه، بیمار بعد از جراحی درگیر درد و مشکلات کمتری می شود.
  • لیفت بهتر پوست ناحیه عمل شده: بعد از حذف چربی انباشته شده، برای جلوگیری از افتادگی پوست، باید پوست را لیفت داد. این کار معمولا توسط خود دستگاه انجام می شود. دستگاه لیپوست نسبت به سایر دستگاه های با عملکرد مشابه، لیفت بهتری به پوست می دهد.
  • استفاده از تکنولوژی ارتعاش و مکش: این دستگاه به دلیل تکنولوژی که استفاده می‌کند، قدرت زیادی در کاهش حجم زیادی از چربی‌های بدن دارد.
  • تنظیم دمای محلول تامیسنت با دمای بدن بیمار.
  • خارج کردن چربی زنده جهت انتقال به نواحی مورد نیاز: چربی که از بدن خارج می شود، بلافاصله قابل تزریق به نواحی دیگر بدن بیمار است. بسیاری از مواقع برای کانتور بهتر بدن، جراح از همین چربی خارج شده، برای نقاط دیگر بدن بیمار که نیاز به چربی  دارد، استفاده می کند. به همین دلیل به عنوان مثال می توان عمل لیپوست و تزریق چربی باسن را باهم و در یک نوبت انجام داد.
  • زمان جراحی کوتاهتر که باعث خستگی کمتر جراح و بیهوشی کوتاهتر بیمار می‌شود: عوارض بیهوشی، در بیهوشی های کوتاه مدت تر، کمتر خواهد بود. همچنین جراحی، هرچه در زمان کمتری قابل انجام باشد، عوارض کمتری برای بیمار خواهد داشت و نتیجه مطلوب تری را ممکن است شاهد باشیم.
  • به دلیل نیاز به نیروی کمتر برای حرکت کانولا، پزشک می‌تواند با دقت بالاتری کار کند: بهترین دستگاه های دنیا هم که داشته باشیم، اگر جراح توانا و با دقتی کار را انجام ندهد، عاقبت خوبی نخواهد داشت. از طرفی هرچه استفاده از دستگاه راحت تر باشد، جراح با دقت بیشتری می تواند جراحی را انجام دهد. یکی از مزیت های خوب دستگاه لیپوست، راحتی کار و قدرت بالای آن است.

عمل لیپوست چگونه انجام می شود؟

این دستگاه نسخه پیشرفته تری از لیپوماتیک است. برای لاغری با لیپوست، این دستگاه از دو تکنیک T.L.A در زمان تزریق و تکنیک لرزش با استفاده از حرکات رفت و برگشت استفاده می‌کند. این دو تکنیک، باعث می‌شوند که تمام سلول‌های چربی به صورت همگن و یکنواخت از بافت جدا شوند. در نتیجه، احتمال گلوله شدن چربی‌ها زیر پوست و ایجاد ناهمواری به صفر خواهد رسید.

با حرکت‌های میکروسکوپی لوله کانولا، چربی از ناحیه تحت درمان خارج می‌شود. لوله مکش با حرکات رفت و برگشت میکروسکوپی در خط مستقیم، با فرکانس کمتراز ۲۰ HZ چربی‌ها را از بدن خارج می‌کند.

کانولای لیپوست شبیه کانولای لیپوماتیک است. با این تفاوت که به جای ارتعاشی که در دستگاه لیپوماتیک توسط یک کمپرسور ایجاد می‌شود، در دستگاه لیپوست یک موتور داخل دسته وجود دارد که ارتعاش را ایجاد می‌کند و چربی ها را می‌شکند. برش‌هایی که در ناحیه مورد عمل با لیپوست ایجاد می‌شود، نسبت به روش‌های دیگر کوچکتر هستند ( حدود ۲ تا ۴ میلیمتر).

از ویژگی دیگر این دستگاه، اتصال آن به لیپوکالکتور است که امکان جداسازی سلول چربی زنده را برای تزریق مجدد به پزشک می‌دهد.

عمل لیپوست، نیاز به بستری دربیمارستان ندارد و بعد از ریکاوری و تائید پزشک می توانید به خانه برگردید. ولی بسیار مهم است که تجویزها و نکات گفته شده جراح را حتما رعایت کنید. مراقبت های بعد از عمل لیپو و پیکرتراشی، در نتیجه عمل، کاهش عوارض و ماندگاری نتیجه عمل تاثیرگذار خواهند بود.

پس از عمل باید بدن خود را ریکاوری کرده تا انرژی از دست رفته را بازگرانید. پس در رژیم غذایی خود حتماً پروتئین، آبیموه‌های طبیعی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن را قرار دهید.

کدام نواحی بدن را می توان با عمل لیپوست لاغر کرد؟

یکی از قشنگ ترین مزایای این روش، امکان استفاده از آن در اغلب بخش‌های بدن که چربی انباشته شده دارند، می‌باشد. یعنی می‌توانید از روش لیپوست، جهت برداشت چربی در قسمت‌های مختلفی از بدن از جمله شکم، پهلوها، بازو‌ها، داخل و خارج ران‌ها، غبغب، باسن و حتی گاهی ساق پا استفاده کرد.

لیپوست یک روش ماندگار است

ماندگاری نتیجه در عمل پیکرتراشی لیپوست بالا است. نکته مهم اینجاست که بعد از جراحی، بایستی وزن خود را ثابت نگه دارید تا نتیجه جراحی ثابت باقی بماند. در صورت اضافه وزن زیاد، تجمع چربی در دیگر نواحی بدن ایجاد می‌شود و تناسب اندام را بهم میزند. در صورت کاهش وزن زیاد هم ممکن است دچار شلی و افتادگی پوست شوید. اگر خودتان نمیتوانید وزنتان را کنترل کنید، حتما از یک پزشک تغذیه  و ورزش کمک بگیرید.

دکتر جراح لیپوست

انتخاب دکتر خوب، در نتیجه جراحی و عوارض بعد از آن تاثیر بسزایی دارد. گاهی با انتخاب پزشکی که دانش و تجربه کافی ندارد، مجبور به تحمل سختی‌هایی بعد از عمل می‌شوید. و یا حتی ممکن است نتیجه عمل رضایت بخش نباشد و مجبور به جراحی ترمیمی شوید.

یکی از جراحان برتر و مجرب برای انواع عمل های پیکرتراشی مانند لیپوست، دکتر حمید رضوانی هستند. دکتر رضوانی در تهران و در بیمارستان و کلینیک های معتبر جراحی میکنند. قبل از جراحی در نوبت معاینه با بیمار صحبت می کنند، شرایط جسمی بیمار را بررسی و نکات لازم را به بیمار توضیح می دهند. در نظرسنجی که از بیماران ایشان انجام شده، مهارت، دانش، مسئولیت پذیری و پشتیبانی خوب بعد از عمل را نقاط قوت دکتر حمید رضوانی دانسته اند.

راه های ارتباطی با دکتر رضوانی

پیکرتراشی۱

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها