|
کدخبر: 294757 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت های نجومی برای عمل کاهش وزن / بیمه هزینه کدام جراحی را می پردازد؟

با گردشی در سایت‌های اینترنتی می‌بینیم که اغلب هزینه عمل‌های لاغری از ۷۸ میلیون شروع شده و حتی تا ۱۰۰ میلیون هم در برخی موارد رسیده است. اسلیو معده و بای پس معده در دسته جراحی‌های گران لاغری قرار دارند.

سلامت قیمت های نجومی برای عمل کاهش وزن /  بیمه هزینه کدام جراحی را می پردازد؟

اغلب افرادی که دچار اضافه وزن هستند دنبال راه و روشی سریع و کم هزینه برای لاغر شدن هستند. اما در حوزه عمل‌های زیبایی، این روش‌های لاغری نه کم دردسر است و نه ارزان. عمل‌هایی که فرد متقاضی هم قبل از انجام نیاز به مراقبت‌هایی ویژه دارد و هم بعد از انجام آن باید دستورالعمل‌های خاصی را رعایت کند. بنابراین آرزوی از دست دادن وزن‌های اضافه بدون دردسر و آسان شاید به خواسته‌ای دور شباهت داشته باشد. در این گزارش سعی داریم به معرفی عمل‌های مختلف برای کاهش وزن اشاره کنیم و ببینیم هر کدام چقدر برای فرد هزینه برمی دارد؟ با گسترش نیوز همراه باشید.

عمل-لاغری

هزینه عمل‌های مختلف جراحی برای کاهش وزن

با گردشی در سایت‌های اینترنتی می‌بینیم که اغلب هزینه عمل‌های لاغری از ۷۸ میلیون شروع شده و حتی تا ۱۰۰ میلیون هم در برخی موارد رسیده است. لازم به ذکر است که این رقم‌ها بدون بیمه و از جیب متقاضی پرداخت می‌شود. لازم به توجه است که بیمه‌ها زمانی هزینه جراحی را پرداخت می‌کنند که درصد شاخص توده بدنی فرد بیش از ۴۰ باشد و کمتر از آن شامل بیمه نمی‌شود.

معرفی عمل‌های مختلف برای کاهش وزن

در تبلیغات جراحی‌های لاغری معمولا ۲ نکته تکرار می‌شود. لاغری بدون گرسنگی و بدون بازگشت از جمله موارد جذابی است که مارکت عمل‌های زیبایی به آن تاکید دارند. اما کاملا بدیهی است که در کنار کاهش وزن‌های سریع عوارض جبران ناپذیری هم در پیش است که کمتر به آن پرداخته می‌شود.

اسلیو معده در دسته عمل‌های زیبایی گران قرار دارد. اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود. این عمل طرفداران فراوانی دارد و مهم‌ترین دلیل آن این است که در کوتاه‌ترین زمان فرد به وزن ایده آل مورد نظرش می‌رسد. دلیل بعدی پرتقاضا بودن این عمل زیبایی این است که احتمال بازگشت وزن بسیار بعید است و فرد امکان چاق شدن مجدد را ندارد.

بعد از عمل اسلیو بین متفاضیان بای پس معده جزء پر طرفدارترین عمل‌های جراحی لاغری به حساب می‌آید. این عمل هم طبق براوردهای انجام شده مانند عمل اسلیو معده از ۷۸ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تخمین زده شده است اما برخی پیچیدگی‌هایی که نسبت به اسلیو معده دارد، هزینه عمل را کمی بالاتر برده است. البته با توجه به عوارضی که چاقی بر سلامتی و از نظر هزینه‌ها به خانواده تحمیل می‌کند و چیزی حدود ۱۰ درصد درآمد خانوار را به خود اختصاص می‌دهد، می‌توان گفت هزینه عمل‌های جراحی لاغری با توجه به نتیجه گیری‌هایی که دارد در مورد صرفه جویی در هزینه‌ها به صرفه‌تر است.

عوارض جبران ناپذیر چاقی بر سلامتی

به درستی چاقی مادر امراض مختلف است و مسبب بسیاری از بیماری‌هایی که حتی ژنتیک نمی‌تواند به این قدرت به افراد منتقل کند. خطرناک‌ترین عوارض چاقی در انواع بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، سکته قلبی و مغزی، کلسترول بالا، سندروم تخمدان پلی کیستیک، افسردگی و در برخی موارد آپنه خواب انسدادی است. بنابراین با یک حساب سرانگشتی می‌توان درک کرد که چقدر انتخاب سریع‌تر رسیدن به وزن ایده آل می‌تواند روال زندگی افراد را به حالت طبیعی برگرداند، طوریکه دیگر پرداخت هزینه‌های سنگین جراحی‌های لاغری عجیب به نظر نمی‌آید.

کلام آخر

با توجه به تمام موارد گفته شده اما فقط پزشک مجرب و متخصص می‌تواند تشخیص دهد که چه راهی و چه عمل جراحی لاغری برای فرد مناسب‌تر است. بنابراین نمی‌توان بدون مشورت با فرد متخصص و فقط با توصیه افرادی که این عمل‌ها را تجربه دارند، دست به چنین کاری زد. شاید این طور به نظر برسد که کاهش وزن تدریجی و از طریق اصلاح سبک زندگی و ورزش مناسب‌ترین روش لاغری باشد اما در مورد برخی موارد خاص فرد توانایی تحمل وزن خود را ندارد و به دلیل آسیب‌های مفصلی که اغلب به پاها و کمر وارد شده است حتی توانایی تحرکی اضافه‌تر را ندارد، بنابراین راهی به جز عمل‌های زیبایی زیر نظر پزشک متخصص نمی‌ماند. اما باز هم فقط و فقط می‌توان به نظر پزشک اعتماد کرد و نباید گول تبلیغات فریبنده لاغری‌های آسان توسط کارشناسان نابلد را خورد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها