|
کدخبر: 255722

لذت چهره ای جذاب تر پس از انجام لمینت دندان

امروزه بر اساس تحقیقات و مطالعات انجام شده، همه­ ما از تاثیر زیبایی دندان بر جذابیت چهره آگاهی داریم. لمینت دندان یکی از شناخته شده ترین روش های زیبایی سازی و ترمیم دندان است که در این مطلب قصد داریم شما را با آن بیشتر آشنا کنیم. علاوه بر این، در انتهای این مطلب یکی از بهترین دندانپزشکان زیبایی و ترمیم تهران که از محبوب ترین دندان پزشکان لمینت نیز هست، به شما معرفی خواهد شد. به خاطر داشته باشید که انتخاب متخصصی ماهر که با اطمینان بتوانید دندان های خود را به او بسپارید و در انتها از نتیجه کاملا راضی و خشنود باشید، مهم ترین بخش تصمیم گیری شما برای انجام لمینت دندان خواهد بود. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فرآیند انجام لمینت دندان به چه صورت است؟

آیا تاکنون به این نکته فکر کرده اید که معنی کلمه ی "لمینت" چیست؟ به طور کلی، هر روکشی( فارغ از جنس آن) که سطح دیگری را پوشش می ­دهد و به سطح زیرین، زیبایی و مقاومت هر چه بیشتر می بخشد، لمینت نامیده می شود. به عنوان مثال شما می توانید فرایند زیباسازی ساختمان ها را در نظر بگیرید. بنای اولیه ساختمان ها، آجرها و سیمان ها هستند که توسط لمینت هایی مانند کاشی و سرامیک پوششی دهی می شوند. لمینت در دندان پزشکی نیز به همین ترتیب قابل تعریف است. در واقع در روش درمانی لمینت ماده ای با ضخامت کم، سطح دندان ها را می پوشاند و به آن ها زیبایی و مقاومت می بخشد. این روکش نازک یعنی لمینت دندان که لایه ای نازک به رنگ دندان است در مواردی که دندان ها دچار بد رنگی، ترک خوردگی، شکستگی، کجی و حتی در بعضی از موارد که بد فرمی دندان ها حاد نیستند، می تواند به عنوان جایگزینی برای ارتودنسی استفاده شود. از دیگر کاربردهای بسیار مهم لمینت دندان، افزایش مقاومت دندان هاست. در بخش های بعدی این مطلب به تفصیل از دیگر مزایای لمینت دندان صحبت خواهیم کرد.

انواع لمینت ها و کاربرد های آن ها

لمینت ها دارای انواع متفاوتی هستند. دندانپزشک ، با توجه به اصول و نکات تخصصی و همچنین با در نظر گرفتن ویژگی ها و فرم دندان های بیمار، بهترین نوع لمینت دندان را برای درمان تشخیص خواهد داد. در اینجا بار دیگر به اهمیت انتخاب دندان پزشکی که بتواند از ابتدای مسیر بیمار را راهنمایی کند و به بهترین شکل لمینت دندان های او را انجام دهد، پی خواهید برد. در ادامه ی این بخش به اختصار لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی معرفی شده اند.

نکاتی درباره ی لمینت سرامیکی

برای انجام لمینت سرامیکی یا پرسلن که معمولا  برای رفع تیرگی دندان ها و همچنین ترمیم دندان های شکسته یا بد فرم استفاده می شود، دندان پزشک قالبی از دندان های بیمار تهیه می کند و پس از آن ساخت لمینت  در لابراتوار انجام می گیرد. لایه های لمینت که در لابراتوار ساخته می شوند معمولا همرنگ دندان های طبیعی هستند و سپس توسط بهترین دکتر لمینت، روی دندان های بیمار قرار می گیرند. در بعضی از موارد لازم است برای انجام لمینت سرامیکی، دندان های بیمار مقدار اندکی تراشیده بشوند و این موضوع از تفاوت های این روش با دیگر انواع لمینت است. البته این روش در بعضی از موارد نسبت به انواع دیگر مزایایی نیز دارد که از جمله می توان به استحکام بخشی فوق العاده زیاد به دندان ها اشاره کرد، زیرا لمینت سرامیکی ضخامت بالایی حدود پنج تا شش میلی متر دارد. پس از انجام لمینت بیمار از دندان هایی با زیبایی کاملا طبیعی که در برابر لکه ها مقاوم است، بهره مند خواهد شد.

نکاتی درباره ی لمینت کامپوزیتی

در بعضی از موارد با توجه به شکل و عیوب دندان های بیمار، دندانپزشک تشخیص می دهد که بهتر است از لمینت کامپوزیتی استفاده شود. این روش نیز، از روش های معروف و پر کاربرد است که برای حل مشکلات دندانی و همچنین زیبا سازی دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف لمینت سرامیکی، در لمینت کامپوزیتی دندان ها تراش داده نمی شوند و احتیاجی به قالب گیری نیست، بلکه بهترین دندانپزشک زیبایی تهران و سایر شهرها با تخصص و تجربه بالای خود، ماده ای به نام کامپوزیت رزین که همان ماده مورد استفاده در پر کردن دندان است را روی دندان ها قرار داده و به آن شکل می دهد. واضح است که مراجعه به دندان پزشکی با تخصص و توانایی بالا برای فرم دهی کامپوزیت ها به بهترین شکل، چه قدر در نتیجه نهایی کار نقش دارد. لمینت ها می توانند دوامی تا حدود 15 سال داشته باشند و مسلما اگر مراقبت های لازم پس از انجام لمینت به خوبی انجام شود، دوام آن ها نیز افزایش خواهد یافت.

هزینه ی لمینت دندان

عوامل متعددی می توانند بر هزینه ی لمینت دندان تاثیر گذار باشند. از جمله اثر گذار ترین عوامل می توان به نوع مواد، تجهیزات و تعداد واحد های به کاربرده شده اشاره کرد. مسلما، شهر و منطقه ای که دندان پزشک در آن کار می کند نیز در تعیین هزینه نهایی نقش خواهد داشت.

لبخندی زیباتر، موفقیت بیشتر با انجام لمینت دندان

داشتن لبخندی جذاب‌تر و دندان هایی منظم و سالم دیگر رویا نیست زیرا با کمک تکنینک هایی همچون لمینت دندان که در این مطلب به اختصار آن را توضیح دادیم، این مسئله خواسته ای در دسترس است. با داشتن دندان هایی یکنواخت و سفیدتر نه تنها به لبخندی زیباتر دست پیدا می کنید، بلکه جذابیت کل صورت شما افزایش پیدا می کند. هنگامی که دندان های شما جذاب تر باشند، کل ظاهر شما زیباتر می شود.  شما تنها یک قدم با این لبخند جذاب فاصله دارید. بر اساس تحقیقات و نظر سنجی های انجام شده، افراد دارای دندان های مرتب و سفیدتر، انسان هایی به مراتب با اعتماد به نفس بالاتر و موفق تر هستند. انتخاب دندان پزشک متخصص، که تجربه های موفقیت آمیز زیادی داشته باشد، به شما کمک خواهد کرد که با طمینان کامل انجام لمینت دندان خود را به او بسپارید و از مشاهده نتیجه ی دلخواهتان شگفت زده شوید.  در بخش بعدی، شما را با یکی از بهترین و ماهرترین دندانپزشکان زیبایی و ترمیمی، آشنا خواهیم کرد.

دکتر سید رضا خسروانی بهترین متخصص دندانپزشکی زیبایی در تهران

با توجه به دلایل ذکر شده در قسمت های قبلی، انتخاب دندانپزشکی با تجربه و متخصص در زیبایی و ترمیم دندان بسیار حائز اهمیت است. دکتر رضا خسروانی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، سخنران و مدرس دوره های متعدد دندانپزشکی زیبایی ترمیمی که موفق به کسب رتیه برتر آزمون بورد تخصصی کشوری نیز شده است، تجربه های موفق زیادی در انواع روش های درمانی زیبایی ترمیمی داشته است و با خیالی آسوده می توانید لمینت دندان های خود را به ایشان بسپارید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر