|
کدخبر: 215578

این دارو نیاز به تجویز پزشک ندارد

تنها یک داروی بدون نسخه در جهان وجود دارد و احتیاجی به تجویز پزشک ندارد که تاثیرش بر بسیاری از درد ها خارق العاده است .

ضرب المثل معروف خنده بر هر درد بی درمان دواست را احتمالا شنیده اید و ساده از آن عبور کرده اید اما جالب است بدانید این ضرب المثل از پشتیبانی علمی برخوردار است و شادی و خنده تنها نسخه بدون پزشک جهان هستند. افراد شاد زندگی را آسان تر می گیرند و کمتر بیمار می شوند. شاد بودن به واقع تأثیرات قابل توجهی بر سلامت جسمانی و روانی انسان می گذارد و احساس رضایت و خوشبختی می تواند سدی در برابر بیماری های جسمی و روانی ایجاد کند.

نگاهی به فواید شادی و خنده، نسخه ای بدون عوارض

بزرگترین نعمت الهی سلامتی است، بنابراین از امروز تصمیم بگیرید شادتر زندگی کنید تا تغییرات اساسی در زندگی شما ایجاد شود. با این بخش همراه شوید تا با فواید خنده، شادی و خوشحالی برای سلامتی آشنا شوید. در مطلب " فواید خنده برای زیبایی چهره و سلامت بدن "  بطور کامل در مورد اثرات مثبت خنده و شادی صحبت کردیم و در ادامه هم به مواردی مهم خواهیم پرداخت.

بهبود سلامت قلب

مطالعات نشان می دهد شادی و نشاط سلامت قلب را بهبود می بخشد و خطر بیماری های قلبی را ۱۳تا ۲۶ درصد کاهش می دهد.

مبارزه با استرس

استرس بیش از حد باعث بالا رفتن سطح کورتیزول ( هورمون استرس )می شود که می تواند منجر به بیماری هایی شود. مطالعات متعدد نشان داده است که افراد شاد به طور مداوم سطح کورتیزول در خون را کاهش می دهند.

تقویت سیستم ایمنی

برخی تحقیقات نشان داده اند که شادی می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند که منجر به سلامتی و مبارزه با عفونت ها و بیماری ها می شود.

سبک زندگی سالم

شادی با عادات سلامتی مثبت و مفید مرتبط است که حس بهتری از تندرستی را تقویت می کند. این شامل داشتن یک رژیم غذایی سالم تر ، درگیر شدن در فعالیت بدنی بیشتر و غلبه بر عادات بد خواب است .

کاهش درد

محققان بر این باورند افراد شاد می توانند افکار جدید را بپذیرند و این منجر به کاهش درد مرتبط با بیماری های مزمن مانند آرتریت می شود.

افزایش طول عمر

یکی از جالب ترین یافته ها در مورد فواید شادی بر روی سلامتی، ارتباط آن با طول عمر است. به دلیل تأثیر شادی بر تمام بدن می تواند به زندگی طولانی ترشما کمک کند.

روابط و ازدواج بهتر

روابط سالم برای ایجاد شادی بسیار مهم است. وقتی از نظر اجتماعی با جامعه، دوستان و خانواده خود در ارتباط باشیم شادتر، سالم تر و طولانی تر زندگی می کنیم. افراد شاد دوستان بیشتر و حمایت اجتماعی بهتری دارند و از دوستان و فعالیت های مشترکشان رضایت بیشتری دارند.

محققان دریافتند که ۱۰ درصد از شادترین افراد دارای روابط با کیفیت بالایی هستند. آنها حسادت کمتری داشته و ارتباط قوی تری با اعضای خانواده خود دارند.

موفقیت بیشتر

موفقیت موجب خوشحالی نمی شود اما همانطور که بسیاری از مطالعات ثابت کرده اند، شاد بودن موفقیت را درپی دارد و باعث بهره وری بهتر می شود. افراد شاد نسبت به همکاران خود، رضایت، بهره وری و درآمد بیشتری دارند. آنها همچنین تصمیمات بهتر و سریع تری می گیرند. مطالعات نشان می دهد خوش بینی خطر ابتلا به بیماری قلب را به نصف کاهش می دهد.

انعطاف پذیری

خوشبختی به معنای این است که بتوانیم از زمان های خوب بهترین استفاده را ببریم اما توانایی مقابله موثر با شرایط ناگزیر دشوار است. تجربیات و احساسات مثبت، انعطاف پذیری ما را می سازند. تاب آوری توانایی ما برای نجات از سختی ها است، افراد تاب آور نه تنها بهبود می یابند بلکه پس از آن رشد می کنند تا بهترین زندگی ممکن را بسازند.

افراد انعطاف پذیر با ترس های خود روبرو می شوند و در مواجهه با ناملایمات ذهنیت مثبت خود را حفظ می کنند و در تجربیات آسیب زا به دنبال معنا هستند. آنها در تلاش برای رهایی از بدبختی سرسخت هستند و همیشه مشتاق یادگیری راه های جدید برای حل مشکلات هستند.

بیشتر شدن سخاوت

افراد شاد اجتماعی تر هستند و به نظر می رسد تمایل بیشتری به کمک دارند. رفتار جامعه پسند به عنوان رفتاری تعریف می شود که به نفع دیگران هدایت می شود. تحقیقات زیادی نشان می دهد که صرف زمان برای کمک به دیگران مزایای عاطفی برای کمک کننده دارد مانند رضایت بیشتر از زندگی، تأثیر مثبت بیشتر و کاهش افسردگی.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها