|
کدخبر: 133655

مصرف این ویتامین خطر کرونا را کاهش می‌دهد

ویتامین دی می‌تواند تا حد زیادی مانع از تکثیر ویروس‌ها نظیر ویروس کرونا شده و زمینه بهبود سیستم دفاعی فرد را فراهم آورد.

عضو هیات علمی و فارموکولوژیست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: ویتامین دی یک هورمون استروئیدی است که با تاثیر اشعه ماورائ بنفش بر روی پوست تولید می‌شود و می‌توان از منابع غذایی بیرونی و مکمل‌های غذایی در دسترس نیاز‌های خود به این ویتامین را تامین کرد.

دکتر امیر رضا افشاری افزود: کمبود ویتامین دی بر عملکرد ایمنی بدن تاثیرگزار است، زیرا تحریک‌کننده سیستم ایمنی بوده و باعث افزایش ایمنی با ترشح پپتیدهای ضد ویروس می‌شود که سیستم دفاعی را بهبود می‌بخشد.

وی به نتایج مطالعات بالینی در این خصوص اشاره کرد و اظهارکرد: مقادیر کم ویتامین دی سرم با عفونت‌های حاد دستگاه تنفسی از جمله آنفلوانزا مرتبط است.

وی توضیح داد: بررسی‌های اخیر نشان داده کمبود ویتامین دی ممکن است عملکرد ایمنی تنفسی را به خطر می‌اندازد خطر ابتلا به بیماری کووید۱۹ و مرگ و میر را افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: افرادی که کمبود ویتامین دی دارند، هفته‌ای یک عدد قرص ویتامین دی ۵۰ هزار واحدی تا دو ماه و سپس ماهی یک عدد مصرف کنند.

وی عنوان کرد: بهبود غلظت ویتامین دی در سطح گردش خون امکاناتی را برای کند شدن پیشرفت بیماری یا حتی بهبود بقای بیماران فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است با انجام آزمایش به دستور پزشک از میزان ویتامین دی بدن مطلع شوید و در اسرع وقت نسبت به درمان آن اقدام کنید تا از ابتلا به بیماری در امان باشید.

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر