|
کدخبر: 133594

کرونا در کودکان و بزرگسالان تفاوت دارد؟

دکتر محمداسحاق روضه در برنامه عافیت اظهارکرد: درصد ابتلا به این بیماری در کودکان و بزرگسالان تفاوتی ندارد و ویژگی خاصی که دارد این است که به لحاظ ساختاری و مقاومت ایمنی اطفال، ممکن است تظاهرشان با بزرگسالان تفاوت داشته باشد.

جامعه کرونا در کودکان و بزرگسالان تفاوت دارد؟

شامگاه شنبه ۱۷ آبان‌ماه، دکتر محمداسحاق روضه فوق تخصص گوارش اطفال در قسمت ۱۲۱برنامه عافیت، مستقر در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان، اظهارکرد: بیماری کروناویروس، کمتر از یکسال است که شناخته شده، و آگاهی ما کم است ولی اطلاعات ما نسبت به هر روز، به روز می‌شود.

 دکتر روضه افزود: با همت مجامع بین‌المللی و مجامع علمی ایران توانستیم به پروتکل‌های مشخصی در امر تشخیص و درمان بیماری برسیم.

فوق تخصص گوارش اطفال با بیان اینکه این ویروس از قبل بوده و درگیری‌های مختلفی ایجاد می‌کرده، تصریح کرد: خصوصیت جدید این بیماری، شدیدتر شدن بیماری‌های تنفسی و تظاهرات بالینی دیگر است.

وی افزود: درصد ابتلا به این بیماری در کودکان و بزرگسالان تفاوتی ندارد و ویژگی خاصی که دارد این است که به لحاظ ساختاری و مقاومت ایمنی اطفال، ممکن است تظاهرشان با بزرگسالان تفاوت داشته باشد ولی خوشبختانه درگیری در کودکان، خفیف‌تر است، و البته این موضوع نباید سبب غفلت ما از این گروه‌های سنی شود، چراکه درصد ابتلا به بیماری مثل بزرگسالان است.

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر