|
کدخبر: 133613

هشدار وزارت علوم به دانشگاه‌ها

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: دانشگاه‌ها از ثبت‌نام حضوری با توجه به اینکه استان آنها هر وضعیتی داشته باشد، اجتناب کنند و حتما از ثبت نام مجازی استفاده کنند.

فرهنگ هشدار وزارت علوم به دانشگاه‌ها

 محمد رضا آهنچیان درباره ثبت نام غیرحضوری دانشجویان در سال تحصیلی جدید گفت: با توجه به اینکه برخی از دانشجویان ممکن است در مناطق سفید، نارنجی و یا مناطقی باشند که وضعیت استان آنها بحرانی نباشد و دانشگاه بخواهد که از ثبت نام حضوری استفاده کند، ولی تاکید وزارت علوم با توجه به وضعیت کشور و همه گیری کرونا، این است که دانشگاه‌ها از ثبت‌نام حضوری با توجه به اینکه استان آنها هر وضعیتی داشته باشد اجتناب کنند و حتما از ثبت نام مجازی استفاده کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها در این زمینه بخشنامه و قوانین خود را بر روی سایت دانشگاه بارگزاری کرده‌اند و درخواست من این است که اگر مواردی هست که دانشگاهی الزام به حضور در محیط فیزیکی دانشگاه می‌کند، دانشجویان از طریق مجاری ارتباطی، وزارت علوم، نظرات، انتقادات و اعتراضات خود را ارائه کنند موارد مذکور به شکل موردی بررسی می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم درباره اینکه هیچ دانشگاه سراسری، آزاد و پیام نوری حق ندارند برای ثبت نام و حتی انتخاب واحد دانشجویان را مجبور به حضور در دانشگاه کنند، گفت: اساسا دانشگاه تاسیس می‌شود که وسیله رشد انسان باشد الان موضوع سلامتی دانشجویان در میان است اگر موردی خلاف این مشاهده شد دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت علوم و از طریق مجاری ارتباطی مورد مذکور را انتقال دهند و همچنین شماره تماس و ایمیل خود را ارائه دهند تا با آنها ارتباط برقرار شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم با اشاره به شهریه در سال تحصیلی جدید گفت: شهریه را هیات امنای دانشگاه‌ها تصویب می‌کنند اما توصیه وزارت علوم به دانشگاه‌ها این است که حداکثر مدارا را با دانشجو در این زمینه داشته باشند و یا اگر قرار است افزایش سنواتی صورت گیرد با افزایش حداقلی باشد.

وی درباره کاهش هزینه دانشگاه‌ها نیز گفت: در حد اطلاع بنده، ۹۰ درصد از هزینه دانشگاه‌ها صرف هزینه پرسنلی می‌شود که کاهش نیافته است از طرفی این درحالی است که به دلیل شرایط کرونا در آمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها کاهش یافته است و البته این بدین معنی نیست که با دانشجویان مدارایی صورت نگیرد.

آهنچیان درباره وضعیت دفاع از پایان نامه‌ها در ایام کرونا نیز گفت: با توجه به شیوع کرونا و چالش هایی که ایجاد کرد، در ۱۱ فروردین سال جدید معاونت آموزشی وزارت علوم بخشنامه‌ای ۲۰ بندی را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد که یک بند آن به دفاع کارشناسی ارشد و دکتری اختصاص داشت.

وی افزود: اگر استاد راهنما به دلایل موجهی اصرار به دفاع حضوری داشته باشد دانشگاه‌ها ملزم هستند با حفظ پروتکل‌های اجرایی شرایط را مهیا کنند در غیر این صورت جلسات دفاع به صورت از راه دور و مجازی برگزار می‌شود.   

 

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر