|
کدخبر: 321404

عجیب ترین برج جهان| با خاص ترین متریال ساختمان آشنا شوید!

شاید با شنیدن عجیب ترین برج جهان، تاج محل یا برج خلیفه را به یاد آورید. این درحالی است که یکی از عجیب ترین برج های جهان به دلیل متریال خاصی که برای ساخت آن به کار رفته شگفت انگیز شده است. در این مقاله با بلوک یا آجر شیشه ای به عنوان یکی از مصالح ساختمانی خاص آشنا خواهیم شد.

معمولا وقتی صحبت از ساختمان سازی به میان می آید، آجر، سیمان و سایر انواع مصالح ساختمانی معمول به ذهنتان می رسد. آجر و سایر مصالح ساختمانی سهم زیادی در ساخت و ساز دارند و این به این دلیل است که ترکیب این متریال ها یا خود آنها به شکل بدون تغییر، در ساخت انواع سازه ها به کار می روند.

مصالح ساختمانی رایج معمولا از مقاومت نسبی خوبی برخوردار هستند. به همین دلیل میان طراحان ساختمان محبوبیت زیادی دارند. و با توجه به اینکه از دیر باز در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار گرفته اند، اکنون نیز استفاده های نسبتا زیادی دارند.

اما در طراحی های مدرن و بروز، این مصالح ساختمانی جای خود را به مصالح باکیفیت تر و لاکچری تر داده اند. بلوک شیشه ای یکی از این مصالح ساختمانی است که محبوبیت بسیار بالایی در طراحی های مدرن دارد. در این مقاله قصد داریم این متریال خاص و زیبا را معرفی کنیم.

 

بلوک شیشه ای

 

بلوک شیشه ای چیست؟ | مدرنیته و زیبایی در یک قالب

بلوک شیشه ای یا آجر شیشه ای یک مصالح ساختمانی شیشه ای ساخته شده از شیشه شفاف یا رنگی است که به شکل نوعی بلوک یا باکس توخالی فشرده شده است. در حال حاضر انواع بلوک شیشه‌ای در بازار وجود دارد که هرکدام دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند.

فضای توخالی بلوک های شیشه ای نقش جالبی در عایق بودن آن دارد و از هدررفت انرژی جلوگیری می کند. این حالت باعث می شود که این متریال با خانه ها و ساختمان های مدرن تطابق بسیار زیادی از لحاظ مصرف انرژی داشته باشد.

 معمولا این نوع از مصالح ساختمانی با توجه به کیفیت و ساخت ویژه ی خود، محبوبیت و کاربرد بسیار زیادی دارد که در ادامه با کاربرد های آن آشنا خواهیم شد.

 

بلوک شیشه ای چه کاربردهایی دارد؟

گاهی اوقات تصور می شود که بلوک های شیشه ای فقط نقش پارتیشن بندی و ایجاد دیوار های داخلی را دارند؛ درحالی که واقعیت چنین نیست. کاربرد این متریال به عنوان دیوار و پارتیشن تنها یکی از چند هنر آن است!

آجر شیشه ای در ایجاد راهرو ها

ساخت راهرو به کمک بلوک یا آجر شیشه ای یکی دیگر از کاربردهای این مصالح ساختمانی پراستفاده و خاص است. این کاربرد به دلیل نوردهی مناسب و حفظ ایمنی نسبی، اهمیت بسیار ویژه ای دارد.

طراحی سقف و کف ساختمان

علاوه بر طراحی دیوار های داخلی، آجر های شیشه ای را می توان در ساخت کف و حتی سقف یک سازه نیز به کار برد. همانگونه که مطرح شد، نوردهی مناسب یکی از دلایل به کارگیری این نوع از مصالح ساختمانی است.

ساخت رختکن به کمک بلوک شیشه ای

استفاده از مصالح قدیمی مانند بلوک های آجری و یا سیمانی، جای خود را به بلوک شیشه ای داده اند؛ از همین رو این متریال ویژه، در ساخت رختکن و بخش های مختلف یک سازه کاربرد های وسیع تری پیدا کرده است.

 

ساخت برج به وسیله ی بلوک شیشه ای| عجیب ترین کاربرد آجر شیشه ای!

برج Maison Hermes شاید عجیب ترین کاربرد بلوک شیشه ای در تمام دنیا باشد! این برج که در شهر توکیو پایتخت کشور ژاپن قرار گرفته، در نمای بیرونی خود تماما از بلوک شیشه ای بهره برده است و علاوه بر ایجاد یک فضا و نمای دلنشین، یک شاهکار معماری را به ثبت رسانده است.

این برج با مساحت حدود 6000 متر مربع، یک مرکز تجاری بسیار زیبا و فوق العاده است. شاید بازتاب نور به وسیله آجر شیشه ای یکی از مهم ترین دلایل استفاده از این متریال خاص در ساخت این مرکز تجاری و فروشگاهی منحصر به فرد باشد.

 

عجیب ترین برج جهان

 

استفاده از بلوک شیشه ای چه مزایایی دارد؟

علاوه بر مواردی مانند صرفه جویی و کاهش هدررفت انرژی، استفاده از آجر های شیشه ای مزایای بسیار خاصی نیز دارد. به عنوان مثال ایمنی بالای این متریال، یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن است که باعث می شود در صورت نصب درست و صحیح به سادگی فرو نریزد.

یکی دیگر از مزایای آن، نصب سریع و آسان است. نسبت به سایر مصالح ساختمانی، بلوک های شیشه ای نصب و اجرای آسان تری دارند چرا که نسبت به سایر بلوک های ساختمانی مراحلی مانند سفید کاری، بندکشی و ... برای آنها یا دیده نمی شوند و یا کمتر دیده می شود.

وزن کمتر بلوک های شیشه ای، از دیگر مزیت های این متریال ساختمانی به حساب می آید. وزن این مصالح ساختمانی چندین برابر کمتر از بلوک  های سیمانی و آجری است و این امر باعث می شود حمل آسان تری داشته باشند.

 

آجر شیشه ای

 

با توجه به موارد ذکر شده، بلوک های شیشه ای یکی از جذاب ترین و خاص ترین مصالح ساختمانی موجود در بازار هستند. برای انتخاب این محصول حتما از یک فروشگاه قابل اعتماد و با سابقه کمک بگیرید؛ همچنین با مشاوران و کارشناسان معتبر مشورت نمایید تا شما را در انتخاب بهترین مصالح ساختمانی یاری نمایند.

نویسنده: رپورتاژ
  • فرهاد ارسالی در

    مشابه برج های ساخته شده با بلوک شیشه ای رو میتونیم توی دبی هم ببینیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها