|
کدخبر: 298219

آشنایی با پرکاربردترین پوکه های معدنی در صنعت های مختلف

پوکه معدنی مدل های متنوعی دارد، این مصالح ساختمانی هر یک با وزن و ابعاد مختلفی تولید و ارائه می شوند. مصارف صنعتی آن ها در عرصه های داروسازی، ساختمان سازی و... می باشد.

پوکه معدنی مدل های متنوعی دارد و به همین خاطر نیز استفاده های گسترده ای در دنیای صنعت دارد. شما می توانید هر مدل از انواع پومیس را به سهولت خریداری کنید. این مصالح ساختمانی هر یک با وزن و ابعاد مختلفی تولید و ارائه می شوند. مصارف صنعتی آن ها در عرصه های داروسازی، ساختمان سازی و... هر روز بیشتر می شود. برخی از بهترین مدل های این مصالح را در ادامه بررسی می کنیم. 

آشنایی با پوکه معدنی و انواع پوکه معدنی

 پوکه معدنی در مدل های متنوعی تولید و ارائه می شود و به همین خاطر نیز خریداران با استفاده از آن ها بسیاری از نیازهای خود را برآورده می سازند. آشنایی با جالب ترین کاربرد پوکه معدنی در صنایع مختلف به شما کمک می کند که استفاده بهتری از این اقلام داشته باشید. برخی از انواع پوکه های معدنی را در زیر مشاهده می کنید:

  • پوکه های عدسی که به وفور در صنایع مخلتف به کار می روند و با ابعاد کوچک و وزن سبک در دسترس قرار می گیرند. 
  • پوکه های نخودی که اغلب با وزن سنگین تری در این مصالح مورد استفاده قرار می گیرند. این پوکه ها جایگاه مهمی در صنعت ساختمانی دارند. 
  • پومیس یا پوکه های فندقی نیز در این حوزه کاربردهای بی شماری دارند. این پوکه ها برای مصارف کشاورزی نیز کاربردهای گسترده ای دارند. 
  • پوکه های سفید و سیاه نیز هر یک با میزان تخلخل بالایی در این حوزه در دسترس مشتریان قرار می گیرند. در این میان پوکه های سیاه اغلب مقاومت بیشتری دارند. 

کاربرد پوکه معدنی در صنایع مختلف

یک محصول فوق کاربردی در دنیای امروز، انواع پوکه های معدنی هستند که با کاربردهای ویژه ای در دسترس مشتریان قرار می گیرند.

هر یک از دسته بندی های پوکه معدنی در بخش های مختلفی از صنعت به کار برده می شوند. موارد استفاده از این محصولات به نوع و مدل آن ها بستگی دارد. به همین خاطر یک دسته بندی کلی از این اقلام معدنی وجود دارد. بخش اول مربوط به پوکه هایی است که از دل طبیعت به دست می آیند و به صورت طبیعی جمع آوری می شوند.

این پوکه ها با کاربردهای زیر در صنایع معرفی می شوند:

1-استفاده از پوکه در ساختمان های چند طبقه

پوکه معدنی یک انتخاب فوق کاربردی برای ساخت ساختمان های چند طبقه و هتل های امروزی به شمار می رود. این پوکه ها از بروز برق گرفتگی در محیط به شدت پیشگیری می کنند. وزن کم این مصالح، استحکام ساختمان های امروزی را به شدت افزایش می دهد. به همین خاطر کاربرد آن ها در ساختمان های بلند و چند طبقه بسیار بیشتر است. 

2-استفاده از پوکه در ساخت بلوک لیکا

پومیس یا انواع پوکه های معدنی در ساخت بلوک های لیکا نیز کارایی دارند. با استفاده از این بلوک ها در زمان وقوع زلزله فشار کمتری به سازه های ساختمانی وارد می شود و این مسئله استحکام سازه های ساختمانی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. با استفاده از این پوکه ها در صنعت بلوک سازی، امکان ریزش ساختمان در زمان وقوع زمین لرزه به حداقل می رسد. 

3-استفاده از پوکه در خاک گلدان

این اقلام کاربردی برای تقویت گلدان های خانگی و آپارتمانی شما نیز کارایی دارند. پوکه های معدنی یک انتخاب ویژه برای زیباسازی گلدان های خانگی شما به شمار می روند و شکل ظاهری گل و گیاهان شما را زیباتر می کنند. استفاده از آن ها برای تسریع رویش انواع گیاهان نیز رایج شده است. 

کاربردهای پوکه معدنی در ساخت و ساز و ...

4-استفاده از پوکه در صنعت نساجی

انواع پوکه های معدنی در صنعت نساجی نیز کارایی قابل توجهی دارند. هر یک از آن ها برای سنگشویی برخی از پارچه ها و الیاف پارچه ای کارایی دارند و برای زیباسازی برخی از دسته بندی های پارچه، شلوارها، لباس ها و... مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از آن ها هزینه های سنگشویی پارچه ها به شدت کاهش پیدا می کند.

5-دیزان فضای سبز با استفاده از پوکه

یکی دیگر از مزایای استفاده از پوکه معدنی، دیزاین فضاهایی مانند باغ و باغ ویلا است. دیزاین فضاهای سبز با استفاده از این پوکه ها زیبایی باغ و باغچه های شما بسیار افزایش می یابد. در این صنایع از پوکه های سفید رنگ بیشتر استفاده می شوند که زیبایی فضا را به شدت افزایش می دهند.

6-ساخت آبنما با پوکه معدنی

برای ساخت آبنماهای سنگی در محیط های طبیعی نیز از پوکه های معدنی استفاده می کنند که زیبایی این تجهیزات را به شدت افزایش می دهد. هر یک از این اقلام کاربردی به شدت بر زیبایی محیط تاثیرگذار خواهند بود. 

پوکه معدنی

7-صنعت ساختمان سازی و پوکه معدنی

انواع پوکه های معدنی در صنایع ساختمانی نیز کاربردهای گسترده ای دارند. هر یک از دسته بندی های آن ها در ساخت اجزای مختلف ساختمان های امروزی کارایی دارند. استفاده از آن ها در شیب بندی و کف سازی ساختمان های امروزی بسیار رایج شده و همین مسئله نیز بر میزان کاربردهای آن ها افزوده است. یکی از مهمترین دلایل افزایش مصارف پوکه ها در صنعت ساختمان سازی، کاهش وزن سازه های ساختمانی است که در نهایت سبب افزایش میزان استحکام سازه مورد نظر می شوند. 

پرکاربردترین پوکه معدنی در ساختمان سازی

پوکه معدنی نخودی یکی از مهمترین مصالح به کار رفته در صنایع ساختمان سازی امروزی به شمار می رود. این پوکه های کاربردی در عرصه ساختمان سازی با مصارف بسیار زیادی شناخته می شوند. انواع آن ها در خصوص کف سازی بین طبقات ساختمانی بیشترین استفاده را دارند. در زمینه کف سازی ساختمانی، از روش های به خصوصی برای به کار بردن پوکه استفاده می کنند. 

بهای هر یک از دسته بندی های پوکه معدنی بر اساس ویژگی ها و قابلیت های موجود در آن ها مشخص می شود. هر یک از آن ها برای مصارف مختلفی خرید و فروش می شوند و بها و قیمت متفاوتی دارند. 

جمع بندی

در این بخش در رابطه با انواع پوکه های معدنی اطلاعاتی را کسب کردیم. این پوکه ها در حوزه ساخت و ساز بیشترین استفاده را دارند و صنعتگران عرصه های ساختمان سازی مهمترین مشتری این محصولات به شمار می روند. به جز این مصارف، انواع پوکه در عرصه های داروسازی، طبی، صنعتی و... مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید این پوکه ها را با رنج قیمتی گسترده ای خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. در زمینه خرید و فروش پوکه معدنی حتما باید به نوع نیازهای خود در عرصه های صنعتی مختلف دقت داشته باشید و با کارشناسان این حوزه مشورت به عمل آورید.

منبع : https://pokeh.net

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها