|
کدخبر: 172443

آخرین جزییات از طرح مسکن ملی ویژه مهندسان

معاون توسعه سرمایه نظام‌ مهندسی تهران درباره جزئیات ثبت‌نام پروژه‌های مسکن ملی ویژه مهندسان توضیحاتی ارائه کرد.

راه و مسکن آخرین جزییات از طرح مسکن ملی ویژه مهندسان

علیرضا یزدانجو؛ معاون توسعه سرمایه سازمان نظام‌مهندسی تهران درباره ثبت‌نام طرح مسکن ملی ویژه مهندسان اظهار کرد: ثبت‌نام این طرح ویژه اعضای صاحب‌صلاحیت نظام‌مهندسی تا روز ۲۲ اردیبهشت از طریق سایت سازمان ادامه داشت.

وی با اشاره به استقبال جامعه مهندسان از این طرح، افزود: تا پایان روز چهارشنبه بیست‌ودوم بالغ بر ۴۰۰۰ نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برای مشارکت در این طرح ثبت‌نام کردند. این درحالی است که وزارت راه‌وشهرسازی تنها ظرفیتی معادل ۲۲۰۰ واحد در اختیار ما قرار داده بود.

یزدانجو تأکید کرد: اسامی تمام اعضای محترمی که در این طرح ثبت‌نام کردند برای راستی‌آزمایی به وزارت‌خانه ارسال خواهد شد. همان‌گونه که پیشتر نیز اطلاع‌رسانی شده بود، این تسهیلات تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که علاوه بر عضویت، دارای پروانه اشتغال به کار فعال در نظام‌مهندسی تهران نیز باشند.

معاون نظام‌مهندسی با اشاره به دیگر شروط ثبت‌نام طرح اقدام ملی، گفت: هم‌چنین احراز دیگر شروط این طرح از قبیل تأهل، نداشتن تسهیلات یا چک معوق، عدم استفاده از تسهیلات دولتی در حوزه مسکن(استعلام فرم ج) ضروری است. بررسی این شرایط بر عهده وزارت راه‌وشهرسازی بوده و سازمان تهران کمترین مداخله‌ای نخواهد داشت.

وی هم‌چنین درباره جزئیات درنظر گرفته‌شده در این طرح ویژه مهندسان گفت: در این طرح قرار است ۹۰۰ واحد در شهر جدید ایوان‌کی، ۹۰۰ واحد پرند و ۴۰۰ واحد در هشتگرد برای جامعه مهندسی در نظر گرفته شود. واحدها ۷۵ الی ۱۰۰ متری بوده و تأمین زمین به‌عهده سازمان ملی زمین و مسکن است.

یزدانجو درباره شیوه نهایی کردن ثبت‌نام مهندسان نیز گفت: بعد از بررسی شروط اقدام ملی مسکن توسط وزارت‌خانه، لیست نهایی برای سازمان تهران ارسال می‌شود. به‌جهت این‌که ظرفیت در نظر گرفته‌شده محدود است، ناگزیر از انجام قرعه‌کشی هستیم. به این ترتیب بعد از قرعه‌کشی اسامی ۱.۵ برابر ظرفیت اعلام خواهد شد.

معاون توسعه سرمایه نظام‌مهندسی درباره شیوه تکمیل پروژه‌ها تأکید کرد: بعد از اعلام اسامی نهایی، متقاضیان ۱۵ روز وقت دارند آورده اولیه خود را (۵۰ میلیون تومان) به حساب وزارت‌خانه واریز کنند. هم‌چنین باتوجه به روند تکمیل پروژه می‌توانند از تسهیلات مکتسبه دولتی نیز استفاده کنند.

وی با تأکید بر تلاش سازمان برای فراهم آوردن تسهیلات اضافی ویژه اعضای نظام‌مهندسی تهران، افزود: این مهم به تصمیم هیأت‌مدیره بستگی دارد. ولی ما در تلاش هستیم بتوانیم تسهیلاتی علاوه بر تسهیلات دولتی از جانب سازمان به مهندسان ثبت‌نام‌کننده در این طرح پرداخت کنیم.

منبع: دانشجو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها