|
کدخبر: 159012

چقدر پول برای مسکن ملی واریز شده است؟

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن عملکرد طرح اقدام ملی مسکن در قالب پروژه‌های واگذاری گروهی زمین، مشارکتی، متوسط و برزگ مقیاس، نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و تفاهم با دستگاه‌ها را ۶۰۰ هزار واحد برشمرد.

راه و مسکن چقدر پول برای مسکن ملی واریز شده است؟

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تازه‌ترین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن را که سیاستگذاری و ریل‌گذاری آن در معاونت مسکن و ساختمان و دفتر اقتصاد مسکن در حال انجام است، توضیح داد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه در مجموع تاکنون ۶۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در قالب پروژه‌های واگذاری گروهی زمین، پروژه‌های مشارکتی، پروژه‌های متوسط و بزرگ‌ مقیاس، نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و تفاهمنامه با سایر وزارتخانه‌ها، وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است، در بیان جزییات آنها گفت: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تاکنون به حدود ۱۳۵ هزار خانوار، واگذاری گروهی زمین انجام شده و ساخت حدود ۳۴۰ هزار واحد مسکونی نیز در قالب پروژه‌های متوسط و بزرگ‌مقیاس آغاز شده است. همچنین برای حدود ۴۰ هزار واحد نیز در بافت‌های فرسوده، تسهیلات نوسازی و بهسازی در قالب طرح اقدام ملی مسکن پرداخت شده است.

اصلانی ادامه داد: تاکنون عملیات اجرایی حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی نیز در قالب مشارکت با بخش خصوصی شروع شده و برای حدود ۶۰ هزار واحد نیز برای تامین مسکن متقاضیان تحت پوشش دستگاه‌های مختلف اجرایی، زمین تأمین و عملیات اجرایی آنها در حال انجام است.

وی در مجموع عملکرد طرح اقدام ملی مسکن را ۶۰۰ هزار واحد عنوان کرد و گفت: برای ۶۰۰ هزار واحد مسکونی که عملیات اجرایی آنها آغاز شده، زمین نیز تامین شده است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در خصوص واریز وجه طرح اقدام ملی مسکن برای پروژه‌های غیر از واگذاری گروهی و مشارکتی که نیاز به آورده ندارند، توضیح داد: در پروژه‌های متوسط و بزرگ‌مقیاس طرح اقدام ملی مسکن که با آورده متقاضیان و تسهیلات آنها اجرایی می‌شوند، حدود ۱۵۰ هزار نفر واریز وجه کرده‌اند که مجموع مبالغ واریزی توسط این متقاضیان، معادل ۵۶۶۱ میلیارد تومان است.

اصلانی با تاکید بر استقبال مناسب مردم از اجرای طرح اقدام ملی مسکن، شناخت ابعاد طرح و موفقیت در اجرا را از دلایل استقبال مردم از این طرح ملی برشمرد و تصریح کرد: همچنان روزانه تقاضاهایی برای ثبت‌نام در سامانه طرح اقدام ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی ارائه می‌شود که این امر نشان از استقبال مردم از اجرای آن است.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر