|
کدخبر: 159929

صف کامیون‌های ایرانی در مرز بازرگان سنگین شد

از اظهارات مدیرکل گمرک مرزی بازرگان چنین برمی‌آید که به دلیل همکاری نکردن گمرک ترکیه و کندی پذیرش کامیون‌های ورودی، حدود ۵۰۰ کامیون ایرانی در مرز بازرگان معطل ورود به ترکیه هستند.

راه و مسکن صف کامیون‌های ایرانی در مرز بازرگان سنگین شد

کم‌کاری طرف ترکیه‌ای در مرکز بین‌المللی بازرگان، بار دیگر به‌کندی تردد کامیون‌های حامل کالاهای تجاری دامن زده و حدود ۵۰۰ کامیون ایرانی را در صف انتظار قرار داده است.

مدیرکل گمرک مرزی بازرگان با اشاره به صف طولانی کامیون‌ها در این مرز گفت: عدم همکاری کشور ترکیه و کندی پذیرش مهم‌ترین عامل به وجود آمدن صف‌های طولانی شده است.

 مجتبی بازگیر با اشاره به طولانی شدن صف‌های کامیون‌ها در مرز بازرگان و گلایه‌مندی کامیون‌داران اظهار کرد: درحال‌حاضر بیش از ۵۰۰ دستگاه کامیون در مرز بازرگان منتظر خروج از مرز هستند، که عدم همکاری کشور ترکیه و کندی پذیرش مهم‌ترین عامل این مشکل شده است.

او در ادامه با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته به‌طور متوسط ۴۰۰ دستگاه ورود به کشور ایران و ۳۰۰ دستگاه کامیون خروجی از مرز بازرگان صورت می‌پذیرفت، افزود: این میزان در هفته‌های اخیر از سمت ترکیه کاهش یافته و موجب تشکیل صف شده است.

مدیرکل گمرک بازرگان با تأکید بر اینکه بیشتر کامیون‌ها با تغییر مسیر خود از گمرک پلدشت و نخجوان به بازرگان موجبات ایجاد صف‌های طولانی شدند، افزود: افزایش عوارض ورود کامیون‌ها به خاک آذربایجان زمینه‌ساز آن شده است تا صف‌های طولانی در گمرک مرزی ۲۴ ساعتی بازرگان به وجود آید.

بازگیر اظهار کرد: بار بیشتر کامیون‌های ایرانی معطل در صف، مواد پتروشیمی، میوه و تره‌بار، هندوانه و... است که با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی گمرک ایران و رایزنی‌های انجام شده با گمرک گوربلاغ ترکیه خواستار تسریع بخشیدن در روند کنترل و افزایش پذیرش این کامیون‌ها شده‌ایم.

به گفته مدیرکل گمرک بازرگان، کامیون‌های حامل بار فاسدشدنی در اولویت خروج از مرز قرار دارند و تلاش می‌شود این مشکل ظرف چند روز آینده برطرف شود.

او با اشاره به اینکه هم‌اکنون تمام نیروهای انتظامی، مرزبانی و نیروی‌های گمرکی در پایانه مرزی حضور دارند و تلاش می‌شود بدون کوچک‌ترین مشکل، صف کامیون‌ها برطرف شود، افزود: هیچ‌گونه مسئله امنیتی و جانی کامیون داران و محموله کامیون‌های آنها را طی مسیر منتهی به گمرک تهدید نمی‌کند.

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها