|
کدخبر: 159719

کاهش ۵ درصدی پیشرفت فیزیکی طرح ملی مسکن

درحالی وزیر راه دیروز پیشرفت فیزیکی پروژه‌های طرح ملی مسکن را ۳۰ درصد اعلام کرده بود که مدیرکل دفتر اقتصاد این وزارتخانه گفت: ‌پیشرفت فیزیکی این طرح ۲۵ درصد است.

راه و مسکن کاهش ۵ درصدی پیشرفت فیزیکی طرح ملی مسکن

دیروز محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه‌های طرح ملی مسکن تهرانسر با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی واحدهای این طرح، گفته بود: اجرای طرح ملی مسکن از ۱۰۴ هزار واحد عبور کرده است. در استان تهران ۲۰۰ هزار واحد مسکن ملی در قالب پروژه‌های مشارکتی در دستور کار قرار دارد که قرارداد آنها امضا شده است.

وی افزود: عدم همکاری شهرداری مشکل عمده اجرای طرح ملی مسکن است که امید است با تغییراتی که در شهرداری منطقه ایجاد شده شاهد سرعت دادن به پروژه‌های مسکن ملی در کلانشهر تهران باشیم وعقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: از سال آینده و به ویژه اردیبهشت پروژه‌های متعدد طرح ملی مسکن در هر سه نوع واگذاری گروهی زمین در شهرهای کوچک، مجتمع‌سازی در شهرهای متوسط و بزرگ و پروژه‌های مشارکتی افتتاح می‌شود.

این در حالی است که امروز مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی پیشرفت پروژه‌های طرح ملی مسکن ملی را ۲۵ درصد اعلام کرده است؛ یعنی ۵ درصد کمتر از رقم اعلام عالی‌ترین مقام وزارت راه و شهرسازی.

پروانه اصلانی افزود: علاوه بر افتتاح‌های طرح ملی مسکن که در آبان ماه انجام شد با دستور رئیس‌جمهوری مقرر شده از فروردین ۱۴۰۰ تا شهریور ماهانه ۲۰ هزار واحد این طرح افتتاح شود.

وی گفت: اکنون ۹۰۰۰ واحد آماده است که با تکمیل واحدهای دیگر به تعداد ۲۰ هزار واحد طی فروردین سال آینده افتتاح خواهد شد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر