|
کدخبر: 156858

متقاضیان مسکن ملی کی خانه‌دار می‌شوند؟

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان نیمه اول ۱۴۰۲ تمام واحدهای مسکن ملی احداث و به متقاضیان واگذار خواهد شد.

راه و مسکن  متقاضیان مسکن ملی کی خانه‌دار می‌شوند؟

«نعمت الله ترکی» در مراسم مراسم معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی ایلام با بیان اینکه در حوزه آزادراهی اوایل انقلاب تنها ۱۵۰۰ کیلومتر آزادراه وجود داشت‌، اظهار کرد: در حوزه حمل‌ونقل ریلی ۶۰۰۰ کیلومتر راه آهن در دستور کار وزارت قرار دارد که فعالیت راه آهن ایلام هم با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در بودجه ۱۴۰۰ برای شروع به کار گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد ۷۵۰‌ میلیارد ریال دیگر هم در بخش توازن برای شروع به کار این‌ پروژه اختصاص داده شود، تصریح کرد: ساخت بیش از ۴۷۰ هزار مسکن ملی در کشور در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد که تا سال ۱۴۰۲ تحویل متقاضیان می‌شود و تاکنون نیز۹۰۰ هزار واحد مسکن تکمیل و تحویل متقاضیان شده و پرونده مسکن‌ مهر بسته شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی گفت: ۹۰۰ هزار واحد مسکونی نیز که در تعهد دولت و وزارت قرار گرفته بود، در بیشتر استان‌ها احداث و به اتمام رسیده و پرونده مسکن مهر را نیز تمام شده تلقی‌ می‌کنیم.

ترکی با بیان اینکه در کنار این هدف گذاری، ساخت ۴۷۰ هزار مسکن جدید در قالب مسکن ملی در دستور کار وزارت قرار گرفت و سهمیه هر استانی نیز مشخص شده است، ادامه داد: عملیات اجرایی این واحدها آغاز و تمام واجدان شرایط متقاضی مسکن پالایش شده‌اند و تا پایان نیمه اول ۱۴۰۲ تمام واحدهای مسکن ملی احداث و به متقاضیان واگذار خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی استان ایلام تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف راه و شهرسازی در حوزه مسکن بازآفرینی شهری و کاهش حاشیه نشینی است و ماموریتی که وزیر راه در حکم مدیرکل جدید راه و شهرسازی ایلام به آن تاکید داشته کاهش حاشیه‌نشینی و بازآفرینی شهری بوده است.

 در این مراسم از زحمات و تلاش‌های کاظمی مدیرکل سابق تقدیر و عبدالله بهادری به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان ایلام معرفی شد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر