|
کدخبر: 155190

لیست گران ترین خانه های تهران + جدول

مناطق یک، دو و سه پایتخت از مناطقی است که نرخ مسکن در آن نسبت به متوسط نرخ مسکن در تهران، بالاتر بوده و ارقام عجیب و غریب بسیاری برای آپارتمان‌ها اعلام می‌شود؛

راه و مسکن لیست گران ترین خانه های تهران + جدول

شاید تا چند وقت پیش در تماس با آژانس‌های املاک در شمال شهر تهران قیمت‌هایی بسیار عجیب و غریب می‌شنیدید؛ قیمت‌هایی که به گفته مشاوران املاک هیچ راهی برای پایین آمدن نداشت؛ هر چند اکنون نیز در آژانس‌های املاک قیمت‌های نجومی همچنان اعلام می‌شود اما معاملات ثبت‌شده در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران حاکی از چیز دیگری است؛ چند ماه پیش معاملات زیادی با نرخ بالای ۱۰۰میلیون تومان در هر متر مربع در محله‌های شمالی ثبت می‌شد که اکنون تعداد این معاملات همراه با کاهش تعداد معاملات بازار مسکن، کاهش داشته است.

مناطق یک، دو و سه پایتخت از مناطقی است که نرخ مسکن در آن نسبت به متوسط نرخ مسکن در تهران، بالاتر بوده و ارقام عجیب و غریب بسیاری برای آپارتمان‌ها اعلام می‌شود؛ اما در ماه‌های اخیر بیشتر مشاوران املاک بر رکود بازار و نیز کاهش نرخ مسکن در پی رکود، اتفاق نظر داشته‌اند و به گفته آنان اکنون بسیاری از مالکان یا واحد خود را نمی‌فروشند و یا اگر چاره‌ای جز فروش ندارند در اعلام قیمت‌ها کوتاه می‌آیند. در ادامه این گزارش به بررسی نرخ مسکن برای گران‌ترین واحدهای تهران که غالبا نیز در منطقه یک، دو و سه معامله شده است، خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی نیمه اول بهمن ماه۹۹ (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌ شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌های آپارتمان‌های گران نرخ است که در نیمه اول بهمن ماه امسال در تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین نرخ مسکن در محله‌های یادشده نیست.

تجریش محله‌ای در منطقه یک شهرداری تهران است؛ نرخ مسکن در این منطقه بسیار بالا بوده و به تبع آن نرخ مسکن در محله تجریش نیز بالاست؛ یک واحد آپارتمان ۱۹۹متری و ۶سال ساخت در تجریش با نرخ ۶۴میلیون و ۶۷۷هزار تومان در هر متر مربع معامله شد؛ همچنین نرخ واحدی ۹۴متری و یک سال ساخت در امانیه نیز ۷۴میلیون و ۶۸۲هزار تومان در هر متر مربع بوده است.

گیشا از محله‌های گران‌قیمت در منطقه۲ شهرداری محسوب می‌شود؛ یک خانه ۹۵متری و یک سال ساخت در آن متری ۷۰میلیون و ۵۰۰هزار تومان معامله شد. برای خرید واحدی ۶۹متری و ۹سال ساخت در جردن نیز ۶۷میلیون و ۵۰۹هزار تومان در هر متر مربع هزینه نیاز است.

یک خانه ۱۷۳متری و ۷سال ساخت در پاسداران متری ۷۱میلیون و ۳۵۸هزار تومان، واحدی ۱۸۱متری و ۲۶سال ساخت در باغ فردوس متری ۷۸میلیون و ۷۴۴هزار تومان، یک دستگاه آپارتمان ۹۲متری و ۷سال ساخت در قیطریه متری ۶۷میلیون و ۳۱۲هزار تومان و واحدی ۱۰۳متری و ۱۰سال ساخت در سید خندان متری ۵۸میلیون تومان معامله شد.

تهران پارس یک محله در منطقه۴ شهرداری تهران است و برخی واحدهای آن با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسد؛ خانه‌ای ۹۴متری و ۳۲سال ساخت در این محله با نرخ ۶۱میلیون و ۴۰۱هزار تومان در هر متر مربع معامله شد. واحدی ۱۴۰متری و یک سال ساخت در سعادت آباد نیز متری ۱۱۴میلیون و ۲۸۵هزار تومان به فروش رسید.

گران‌ترین_آپارتمان‌های_تهران_چند

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها