|
کدخبر: 154637

با یک میلیارد تومان کجا خانه پیدا می شود + جدول

یکی از واحدهایی که در بازه یادشده با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان معامله شد واحدی ۴۲متری و ۱۷سال ساخت در مینایی است که این خانه متری ۱۶میلیون و ۹۸۹هزار تومان به فروش رفت.

راه و مسکن با یک میلیارد تومان کجا خانه پیدا می شود + جدول

در گزارش پیش رو به بررسی مشخصات آپارتمان‌های یک میلیارد تومانی که طی نیمه دوم دی ماه در سطح شهر تهران معامله شده است، خواهیم پرداخت.

آخرین برآوردهای انجام شده در خصوص متوسط نرخ مسکن نسبت به درآمد سالانه نشان داد؛ خانوارهای تهرانی باید برای خرید خانه بیش از صد سال منتظر بمانند تا بتوانند خانه بخرند که این امر هم باتوجه به تغییر نرخ‌ها بعید به نظر می‌رسد.

در سال‌های اخیر نیز نرخ غالب خانه‌های تهران به بیش از یک میلیارد تومان رسیده است و از این رو خرید خانه برای افرادی که سرمایه‌ای کمتر از یک میلیارد تومان دارند به امری دشوار تبدیل شده است. خانه‌هایی که کمتر از یک میلیارد تومان نرخ دارد اغلب ریز متراژ بوده، در جنوب و یا جنوب شرق تهران واقع شده و فقط در برخی از محله‌ها دیده می‌شود. در ادامه این گزارش به بررسی جزییات معاملات برخی از واحدهایی که طی نیمه دوم دی ماه امسال در تهران معامله شده است خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی نیمه دوم دی ماه۹۹ (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است.

یکی از واحدهایی که در بازه یادشده با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان معامله شد واحدی ۴۲متری و ۱۷سال ساخت در مینایی است که این خانه متری ۱۶میلیون و ۹۸۹هزار تومان به فروش رفت. گفتنی است که سن بناهایی با این نرخ نیز بالاست و ممکن است یافتن واحدی نوساز در این نرخ امری سخت باشد؛ یک واحد آپارتمان ۶۱متری و ۲۴سال ساخت در محله پیروزی نیز با نرخ ۱۸میلیون و ۸۲۴هزار تومان در هر متر مربع فروخته شد.

خانه‌ای ۵۶متری و ۱۲سال ساخت در وحیدیه متری ۱۸میلیون تومان، یک دستگاه آپارتمان ۴۷متری و ۲۷سال ساخت در خواجه نظام‌الملک متری ۱۶میلیون و ۸۳۱هزار تومان، واحدی ۵۷متری و ۶سال ساخت در مولوی متری ۲۰میلیون و ۸۴۷هزار تومان و یک واحد ۴۹متری و ۷سال ساخت در خاک سفید متری ۱۷میلیون و ۹۵۸هزار تومان به فروش رسید.

همچنین برای خرید یک خانه ۴۵متری و ۱۷سال ساخت در بریانک ۱۷میلیون و ۱۴۹هزار تومان در هر متر مربع هزینه پرداخت شد. نرخ مسکن جهت معامله یک واحد ۴۷متری و ۶سال ساخت در شیوا ۱۸میلیون تومان در هر متر مربع بوده است.

شوش یکی از محله‌های جنوبی تهران است که یک واحد ۷۳متری و ۵۰سال ساخت در آن متری ۱۰میلیون و ۵۴۷هزار تومان معامله شد. نرخ واحدی ۶۸متری و ۱۹سال ساخت در محله ابوذر نیز یک میلیارد و ۲۷۰میلیون تومان بود.

قیمت_مسکن_در_تهران

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها