|
کدخبر: 319480

در زندگی امروزه چه مدل ‌هایی از سایبان ماشین رایج هستند؟

در این مقاله به معرفی انواع سایبان ماشین و کارکرد هر یک از آن ها در محیط می پردازیم. توصیه می ‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی را درباره ی سایبان ‌ها دریافت کنید.

سایبان ماشین

سایبان ماشین امروزه با تنوع بسیار زیادی همراه است و می ‌توان آن را در شکل‌ ها و مدل ‌های مختلفی اجرا کرد. تنوع سایبان مدرن می‌ تواند تحت تاثیر مصالح به کار گرفته شده در آن، نوع اجرا، ابعاد یا متراژ محصول باشد. همچنین اجزا و تجهیزات جانبی نیز می ‌توانند تغییر بسزایی را در ساختار سایبان ایجاد نماید.

در این مقاله به معرفی انواع سایبان ماشین و کارکرد هر یک از آن ها در محیط می پردازیم. توصیه می ‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی را درباره ی سایبان ‌ها دریافت کنید.

سایبان ماشین چیست؟

سایبان ماشین یک سازه ی سبک و کاربردی می ‌باشد که می ‌تواند در فضا های مختلف مثل حیاط منزل قرار بگیرد. سایبان ماشین در راستای قرار گیری و پارک ماشین‌ ها تعبیه می ‌گردد در نتیجه از ورود هر گونه عامل مخرب و اثرات ناشی از آن جلوگیری می‌ نماید. هدف کلی سایبان ماشین در حیاط ایجاد سر پناه مناسب و پیش گیری از تابش نور خورشید یا ریختن بارش‌ ها بر سطح ماشین می ‌باشد.

سایبان ماشین باید از چه ویژگی‌ هایی برخوردار باشد؟

  • سایبانی که برای ماشین در نظر دارید، بهتر است از ویژگی ‌های زیر برخوردار باشد تا عملکرد بهتری را در حیاط از خود نشان دهد:

  • سایبان باید استحکام و دوام کافی را داشته باشد چرا که استحکام و مقاومت آن می ‌تواند در راستای حفظ سلامت ماشین بسیار موثر باشد.

  • از دیگر نکاتی که هنگام خرید سایبان حیاط باید به آن توجه نمایید، شیوه ی استاندارد و صحیح طراحی و اجرای سازه است. با اجرای اصولی می ‌توان در تمام نقاط مورد نظر پوشش مطلوب را فراهم آورد و از ریختن هر گونه عامل مخرب جلوگیری نمود.

  • سهولت نصب و اجرا نیز باید در دستور کار افراد در هنگام خرید سایبان حیاط قرار بگیرد. این سازه می ‌بایست در کوتاه ‌ترین زمان ممکن اجرا شود و در صورت نیاز به انتقال و جا به جایی این امر امکان ‌پذیر باشد تا افراد بتوانند در نقاط مختلف ساختمان از آن استفاده کنند.

معرفی انواع سایبان ماشین های پر طرف دار و کاربردی

از نمونه سایبان ‌های پر طرف دار و محبوب می ‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • سایبان‌ های پایه دار

  • سایبان ماشین‌ های پیش ساخته

  • سازه ‌های کنسولی (بدون پایه مزاحم)

  • سایبان‌ های قابل حمل

سایبان حیاط

آشنایی با زیبا ترین سایبان حیاط ها با قیمت مناسب

یکی از فاکتور هایی که همواره خریداران سایبان حیاط هنگام تهیه ی این محصول به آن توجه می‌ نمایند، قیمت سازه است. قیمت سازه می ‌تواند تحت تاثیر عوامل متعددی باشد. به طور کلی هر چه میزان کیفیت سایبان افزایش یابد؛ ممکن است قیمت آن نیز تا حدی بیش تر شود.

در ادامه به معرفی سایبان ‌های زیبا و کاربردی می ‌پردازیم که در کنار قیمت مناسب، دارای کیفیت کافی و طرح و نمای فوق العاده هستند:

  • سایبان ‌های قوسی شکل

می‌ توان سقف سایبان را با قوس‌ های زیبا طراحی کرد تا بتوان پوشش دهی مطلوبی را در فضای مورد نظر ایجاد نمود و سازه زیبایی را با طرح چشم نواز خلق کرد. سایبان قوسی شکل می‌ تواند با عملکرد بهتر از قرار گیری آب ناشی از بارش ‌ها در سقف سایبان نیز جلوگیری نماید و برای هر تعداد از ماشین ‌ها طراحی گردد.

  • سایبان‌ های مسطح و ساده

از دیگر سایبان‌ های کاربردی و محبوب می ‌توان به سایبان ‌های مسطح اشاره کرد. این سایبان‌ ها معمولاً با پوشش‌ های مقاوم و مستحکم نظیر ورق ‌های یو پی وی سی تهیه و تولید می ‌شوند که استحکام فوق العاده ‌ای در برابر عوامل محیطی دارند. این سایبان‌ ها به دلیل طرح ساده و معمولی از قیمت مناسب نیز برخوردار هستند بنابراین با پرداخت کم ترین هزینه می ‌توانید آن ها را تهیه نمایید.

  • معرفی سایبان‌ های کنسولی (بدون پایه مزاحم)

سایبان ماشین ‌های کنسولی با حذف پایه ‌های اضافی استفاده از این فضا را برای افراد بسیار آسان نموده‌ اند زیرا هنگام ورود و خروج ماشین به داخل فضا دیگر نگران برخورد آن با ستون و پایه سایبان نخواهند بود. علاوه بر آن طراحی فوق العاده این محصولات سبب گشته تا فضای کم تری از حیاط شما اشغال شود در نتیجه نگران قرار گیری سایبان در فضای باز نخواهید بود و به راحتی می‌ توانید در حیاط‌ های کوچک نیز آن ها را اجرا کنید. از دیگر نقاط قوت این محصولات می بایست به وزن سبک آن ها اشاره کرد. این عامل می تواند در کاهش هزینه ی ساخت سایبان نیز موثر باشد زیرا در ساختار آن از مصالح کم تری استفاده خواهد شد.

ساخت سایبان

فرایند ساخت سایبان ماشین در حیاط چگونه است؟

ساخت سایبان در گذشته به شکل سنتی صورت می‌ گرفت و این امر باعث کاهش طول عمر و دوام آن می شد اما امروزه این فرایند دچار تغییر و تحولات گسترده شده است در نتیجه افراد با مراجعه به نقشه ‌های تهیه شده برای هر سایبان به شکل اختصاصی آن را در محیط مورد نظر اجرا می ‌کنند. اجزای سازنده ی سایبان ماشین با دستگاه‌ های دقیق در کارگاه ‌ها و کارخانه ‌ها آماده می‌ گردد و پس از انتقال به محیط مورد نظر با استفاده از رنگ‌ های مناسب رنگ آمیزی می ‌شود تا مقاومت آن در معرض عوامل آسیب زا نظیر رطوبت افزایش یابد.

مدت زمان اجرای ساخت سایبان مدرن در محل مورد نظر بسیار کوتاه است در نتیجه کم ترین مشکل و مزاحمتی برای ساکنین یا همسایگان ایجاد نخواهد شد. در نهایت این محصولات از دوام کافی نیز برخوردار هستند و شرایط ایمنی را برای ماشین ها و ساکنین فراهم می کنند.

سخن پایانی

توصیه می کنیم خرید سایبان حیاط را بر مبنای کیفیت بیش تر این محصول انجام دهید و با پرداخت هزینه های بیش تر محصول با دوامی را تهیه کنید تا در مدت زمان طولانی از کاربرد آن بهره بگیرید. ساخت سایبان ماشین را به اماکنی که از پارکینگ مسقف با ظرفیت کافی برخوردار نیستند، پیشنهاد می کنیم تا به شکل اصولی از ورود گرما و سرما یا اثرات مخرب آن به ماشین جلوگیری نمایید.

نمونه کارهای اجرا شده توسط سایه سازان سبک کوروش: سایبان ماشین شهرداری اسلامشهر، سایبان حیاط بیمه سینا تهران، ساخت سایبان انرژی اتمی، سایبان ماشین اداره محیط زیست تهران، سایبان اداره کل خاتم النبیاء تهران، سایبان ماشین اداره امور مالیاتی خرم آباد و ....

شماره تماس جهت سفارش و ساخت سایبان: 09123793120

نویسنده: رپورتاژ
  • Mo ارسالی در

    👍

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها