|
کدخبر: 204659

استفاده از سایبان حیاط به جای سایبان ماشین امکان پذیر است؟

اگر خرید سایبان خودرو را برای حفاظت از ماشین خود در نظر گرفته اید، حتما با سوالاتی از قبیل : آیا سایبان خودرو گزینه خوبی برای مراقبت از ماشین در برابر آسیب های احتمالی است؟ یا اینکه آیا می توان از هر نوع سایبان برای خودرو استفاده کرد؟ از در ذهنتان مواجه شده اید.

ما در این مقاله قصد داریم که به این ابهامات و سوالات شما پاسخ دهیم پس با ما همراه باشید.

خرید-سایبان-ماشین

اغلب کسانی در جستجوی برای خرید سایبان ماشین هستند که به دلیل نداشتن پارکینگ مسقف، مکانی امن برای خودروی خود ندارند. در این گونه مواقع، سایبان پارکینگ برای حل این مشکل بزرگ، طراحی و ساخته شده تا بدون اینکه نیاز به پارکینگ مسقف یا پارکینگ اداری در محل کارتان باشد، خودروی شما در برابر بارندگی و ... آسیب های محیطی حفاظت گردد.

کاربردهای مختلف سایبان ماشین:

قدمت سایبان به دوران رم باستان بر می گردد و در طول تاریخ، ابزاری برای ایجاد سایه و محافظت از اشخاص و وسایل در برابر تابش خورشید و یا شرایط بد جوی بوده است.البته اوایل هدف از طراحی سایبان، برای کاربردهای مهم و جدی نبود و بیشتربرای تفریح و سرگرمی مانند آلاچیق ساخته شده بود اما به مرور زمان و با پیشرفت طراحی خودرو و احساس نیاز در مردم، طراحی سایبان ماشین به گونه ای دیگر صورت گرفت تا پاسخ گوی این نیازها باشد.

از جمله کاربردهای مهم سایبان:

-ساخت سایبان خودرو

-سایبان پارکینگ اداری

-سایبان برای حیاط منازل

-ساخت سایبان حیاط به منظور ایجاد گلخانه

-سایبان برای مکان های تفریحی و کافی شاپ و...

تعریف سایبان ماشین

به وسیله ای برای حفاظت از خودرو گفته می شود که از پر طرفدار ترین نوع سایبان می باشد که به دو صورت قابل طراحی و اجراست:

1-سایبان خودرو خانگی :

که برای مجتمع های مسکونی، حیاط منزل ساخته می شود.

2-سایبان خودرو اداری:

برای مجتمع های تجاری و یا ساخت پارکینگ اداری ساخته می شود.

سایبان حیاط چیست؟

همان طور که از نامش پیداست سایبانی است که برای حیاط یک خانه طراحی می شود.این خانه می تواند از نوع خانه ویلایی بوده و یا حتی مجتمع مسکونی باشد.

بسته به نوع نیاز شما، این سایبان می تواند به عنوان آلاچیق در حیاط خانه و یا به عنوان سایبان پارکینگ برای شما طراحی گردد و اما پاسخ به این سوال مهم:

استفاده از سایبان حیاط به جای سایبان خودرو امکان پذیر است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله؛ در صورتی که سایبان حیاط منزل که قبلا تهیه کردید با ابعاد خودرو شما همخوانی داشته باشد، می توانید از آن به عنوان سایبان خودرو استفاده نمایید و برعکس اگر سایبان خودرو خانگی شما دارای ابعادی مناسب بود، از آن می توان به عنوان آلاچیق برای دورهمی در حیاط خانه نیز استفاده نمود.

سایبان-ماشین

انواع سایبان حیاط:

به طور کلی سایبان ها از جمله سایبان حیاط در دو نوع به بازارعرضه می شوند:

۱-ثابت

بی اغراق یکی از بهترین نوع سایبان می باشد که به طور کاملا تخصصی توسط مهندسان خبره طراحی می گردد که این نوع سایبان در برابر حوادث طبیعی مانند : زلزله و بارندگی و وزش باد مقاوم می باشد. نکته مهم که باید به آن اشاره کنیم این است که سایبان حیاط منزل و همچنیبن سایبان خودرو اگر به صورت ثابت طراحی شود بهتر است. مهمترین مزایای سایبان ثابت عبارتند از:

-مقرون به صرفه بودن

- دارای مقاومت  و دوام بالاتری است

-سایبان ثابت به طور معمول از متریال با کیفیت تری ساخته می شود

-طراحی زیبا و جذاب

۲- متحرک

جدیدترین نوع سایبان است که دلیل این نام گذاری، باز و بسته شدن پوشش سقف سایبان می باشد. این نوع سایبان بر خلاف نوع ثابت، از مقاومت بالایی برخوردار نبوده و به دلیل اینکه در ساخت آن متریال مستحکمی به کار برده نشده است گزینه خوبی برای سایبان خودرو نبوده و برای سفارش آن در متراژهای بالاتر، حتی گاهی بیشتر از سایبان ثابت باید هزینه کنید.این نوع سایبان به دلیل سبک بودن و طراحی شیک پارچه های آن، بیشتر برای کافی شاپ یا رستوران گزینه مناسب تری است.

آشنایی با ویژگی های سایبان پارکینگ

سایبان ماشین دارای ویژگی های زیادی می باشد که با دانستن آن می توان دلیل استقبال از خرید سایبان ماشین را دانست. در این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی های سایبان پارکینگ آشنا کنیم، پس با ما همراه  باشید.

اگر دلیل خرید سایبان خودرو را به خوبی درک کنید، قطعا می توانید با اطمینان کامل برای خرید این نوع سایبان ها اقدام کنید. پس با خواندن ویژگی های منحصر به فرد سایبان خودرو در انتخاب خود دچار شک و تردید نمی شوید.

دلیل اصلی استفاده از سایبان پارکینگ چیست؟

ماشین-سایبان

اولین سوالی که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند، این است که دلیل اصلی استفاده از سایبان ماشین چه چیزی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم یکی از پرکاربردترین محصولاتت تتولید شده توسط شرکت های تولید سایبان، سایبان ماشین می باشد زیرا این نوع از سایبان ها از وسیله نقلیه ی شما محافظت می کند.

همانطور که می دانید عواملی زیادی برای آسیب رساندن به خودرو شما در فضای باز وجود دارد. یکی از این عوامل، عوامل محیطی مثل: بارش برف و باران و تگرک، تابش نور خورشید می باشد.

این عوامل محیطی می تواند به ماشین صدمه هایی مثل از بین رفتن رنگ خودرو، داغ شدن بیش از حد اتاق خودرو، پوسیده و پاره شدن روکش صندلی ها، آسیب دیدن قطعات داخلی، جوش آوردن، فرو رفتن سقف خودرو و ... وارد کند. بنابراین با خرید یک سایبان پارکینگ برای خودرو خود دیگر نگران آسیب رسیدن به خودرو خود را نداشته باشید.

اگر خانه ی شما از پارکینگ برخوردار نمی باشد اما حیاط بزرگی دارد، می توانید با خرید و نصب سایبان ماشین از خودروی خود از شر این آسیب ها حفظ کنید. در این دوره زمونه ای که قیمت خودرو روز به روز در حال گران تر شدن است، نگهداری از خودرو ی خود جزو واجبات می باشد و باید از این وسیله ی گران قیمت به خوبی نگهداری کرد.

برخی از افراد گمان می کنند که سایبان متحرک، مانند سقف پارکینگ می باشد در حالی که سایبان متحرک از لحاظ ساختار، ظاهر و متریال های به کار رفته، به طور کامل با سقف پارکینگ متفاوت است؛ بنابراین این دو مدل را نمیتوان یکی دانست.

در قسمت بالا شما را با یکی از اصلی ترین ویژگی های سایبان ماشین آشنا کردیم و فهمیدید که چقدر می تواند در حفظ و نگهداری خودرو موثر باشد. در ادامه این مطلب شما را با دیگر ویژگی های آن آشنا می کنیم.

ظاهری مدرن :

در سال های گذشته به طور معمول از سقف های کاذب در ساختمان های مسکونی جهت پارکینگ خودرو به کار گرفته می شد اما تنوع خاصی در ظاهر آن وجود نداشت و همیشه به ساده ترین شکل ممکن به شکل مربعی و با استفاده از گچ و ایرانیت ساخته می شد.

اما امروزه سایبان ماشین ظاهری مدرن دارد زیرا که این امکان را دارد که در رنگ های متنوع به همراه اشکال گوناگون استفاده شود، حتی این ویژگی ها درباره آنها وجود دارد که اشکال هندسی را برای آنها در نظر بگیرید تا محیطی متفاوت تر و جذابتر ایجاد شوید.

ساختار بسیار مقاوم :

بهتر است بدانید که فریم هایی که برای سایبان پارکینگ در نظر گرفته می شود بسیار مقاوم هستند و از انواع فلز ضد زنگ و پوسیدگی استفاده می شود زیرا از دیگر تجهیزات  به کار رفته در آن در برابر تابش آفتاب، بارش باران و دیگر عوامل محیطی محافظت می کند.

باید در هنگام سفارش و خرید سایبان پارکینگ دقت لازم را داشته باشید تا شرکت تولید کننده از مرغوب ترین متریال برای ساخت آن استفاده کرده باشد تا ساییبان در برابر عوامل طبیعی مقاوم باشد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها