|
کدخبر: 311121

آموزش رنگ آمیزی سپر خودرو

چگونه سپر خودرو را به روش صحیح رنگ آمیزی کنیم :یک سپر بیشتر گرما را در طول سواری می گیرد. بعد از لاستیک ها به زمین نزدیک تر است، بنابراین خراش و خراش به نوعی اجتناب ناپذیر است. با این حال، زمانی که رنگ شروع به خرد شدن می کند، می تواند ظاهر کلی خودرو شما را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل مهم است که سپر را دوباره رنگ کنید. اما آیا ارزش یک بازدید گران قیمت به تعمیرگاه را دارد؟

آموزش رنگ آمیزی سپر خودرو

چگونه سپر خودرو را به روش صحیح رنگ آمیزی کنیم

حقیقت این است که شما به راحتی می توانید یاد بگیرید که چگونه سپر ماشین را خودتان رنگ کنید و ظاهر براق سپر ماشین خود را بازیابی کنید. می‌توانید لوازم را در هر فروشگاه سخت‌افزاری پیدا کنید، و هنگامی که آن را به دست آوردید، می‌توانید هر زمان که سپرتان کمی کهنه به نظر برسد، خودتان آن را تعمیر کنید. نگران نباشید، ما در این مورد با شما هستیم.

در این مقاله، یک آموزش ساده و گام به گام در مورد اینکه چگونه آسیب های جزئی روی سپر خود را تعمیر کنید و رنگ تازه ای به آن ببخشید، به شما آموزش می دهیم. بیایید مستقیماً به راهنما برویم.

 نقاشی سپر ماشین

راه‌های زیادی برای رنگ‌آمیزی سپر خودرو وجود دارد، اما از آنجایی که ما آموزشی را توضیح می‌دهیم که به راحتی می‌توان آن را در خانه دنبال کرد، به شما نشان می‌دهیم که چگونه سپر خودرو را با قوطی اسپری رنگ کنید – که رایج‌ترین روش است.

وسایل مورد نیاز برای رنگ کردن سپر خودرو

  • پارچه پارچه ای یا پارچه ای تمیز
  • پد ضربه
  • حلال آماده کنید
  • 4 یا 5 قوطی اسپری 12 اونسی
  • نوار ماسک (اختیاری)
  • بطری اسپری
  • کاغذ سنباده (600 گریت و 1500 گریت)
  • رنگ بیس کت (رنگ دلخواه) و شفاف کت

مرحله 1 – سپر را بردارید

برای برداشتن سپر جلو، کاپوت خودرو را باز کرده و به دنبال پیچ و مهره های مرکز جلوی کاپوت بگردید. آنها را با آچار یا پیچ گوشتی شل کنید، سپس به دنبال پیچ/پیچ های بیشتری در انتهای سپر بگردید. پیچ های باقی مانده را بردارید، سپس محافظ پلاستیکی را بردارید تا سپر را خارج کنید.

در مورد سپر عقب، به دنبال پیچ های زیر لبه آن بگردید و آنها را بردارید. همچنین پیچ‌هایی در کناره‌ها، بالا و گوشه‌ها وجود دارد که باید جدا شوند. سپس صندوق عقب را باز کنید تا به دنبال پیچ یا پیچ باقی مانده که سپر را در جای خود نگه داشته است بگردید. وقتی اینها خاموش شدند، سپر باید به راحتی بیرون بیاید.

اگر نمی‌خواهید سپر را بردارید، فقط می‌توانید دور آن را چسب بزنید تا از بقیه خودرو در برابر محصولاتی که استفاده می‌کنید محافظت کنید.

مرحله 2 – سطح را تمیز کرده و خراش ها را پر کنید

سطح را تمیز کرده و خراش ها را پر کنید

پد خراش خود را بردارید و یکبار با آن به آرامی روی سطح ضربه گیر بروید. با استفاده از یک پارچه مرطوب، هرگونه آلودگی قابل مشاهده را از سپر پاک کنید. اکنون، از حلال آماده سازی برای خلاص شدن از شر چربی یا کثیفی که ممکن است ایجاد شده باشد استفاده کنید. سپر را با آب بشویید و با دستمال آن را خشک کنید.

خراش های جزئی قبل از رنگ آمیزی نیازی به ترمیم ندارند. اما، اگر خراش ها عمیق هستند، ابتدا باید از بتونه فیلر بدن برای پر کردن خراش ها استفاده کنید، بگذارید خشک شود، سپس آن را سمباده بزنید.

مطمئن شوید که پرکننده بدنه سمباده شده با سطح ضربه گیر همسطح باشد.

سطح را تمیز کرده و خراش ها را پر کنید

مرحله 3 – سپر را با سنباده مرطوب بمالید

حالا از سنباده 600 برای خیس کردن ضربه گیر استفاده کنید. با این کار لایه بالایی رنگ شل برداشته می شود و همه چیز صاف می شود تا پوشش تازه بهتر به سطح بچسبد. یک بطری اسپری بردارید و قبل از سنباده زدن سطح آن را بپاشید.

مرحله 4 – پوشش پایه را اعمال کنید

قبل از رنگ آمیزی پوشش سپر خودرو، همیشه باید یک ماسک و یک جفت دستکش بپوشید تا از رنگ و دود آن محافظت کنید. قوطی پوشش پایه را در فاصله 12 اینچی از سطح ضربه گیر نگه دارید. رنگ را در اسپری های ملایم و با دست سبک بمالید. بعد از اینکه لایه اول تمام شد، بگذارید نیم ساعت خشک شود.

استفاده از بیس کت

پس از خشک شدن، کاغذ سنباده 1500 خود را بردارید، سپس شروع به سمباده زدن مرطوب سطح کنید تا از شر چکه ها یا حباب هایی که ممکن است در لایه پایه خشک شده ایجاد شده باشد خلاص شوید. باقی مانده را با یک پارچه چسبناک پاک کنید.

این مرحله را حداقل دو بار تکرار کنید تا حداقل 3 لایه پوشش پایه در مجموع وجود داشته باشد. پس از اعمال هر لایه حتما فواصل 30 دقیقه ای را در نظر بگیرید.

مرحله 5 – پوشش شفاف را روی بیس کت بمالید

پوشش شفاف را روی بیس کت بمالید

حالا باید لایه های بیس کت را با یک کت شفاف ببندید. قوطی شفاف را بردارید و چند بار روی مقوا یا چوب ضایعاتی اسپری کنید تا نازل پاک شود. قوطی را در فاصله 12 اینچی از سطح سپر نگه دارید و یک پوشش یکدست را روی آن اسپری کنید.

اجازه دهید این لایه حدود 20 دقیقه خشک شود، سپس یک لایه دیگر بمالید. حداقل 6-7 ساعت صبر کنید تا رنگ کاملا خشک شود.

توصیه می کنیم 24 ساعت کامل صبر کنید تا رنگ زمان کافی برای چسبیدن به سپر داشته باشد و احتمال لکه شدن وجود نداشته باشد.

پوشش شفاف را روی بیس کت بمالید

مرحله 6 – پایان

پس از خشک شدن کامل رنگ، می توانید سپر خود را در جای خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که از پیچ و مهره های مناسب برای هر طرف استفاده کنید، و آنها را محکم محکم کنید اکنون می دانید که چگونه سپر ماشین را در خانه رنگ کنید.

اگر در مورد مرحله خاصی گیج شده اید یا فقط به کمک بصری نیاز دارید، می توانید این ویدیو را برای کمک بررسی کنید.

خرید سپر خودرو از فروشگاه رایکا یدک 

جهت خرید سپر سورن کلیک کنید

جهت خرید سپر دنا کلیک کنید

جهت خرید سپر اچ سی کراس کلیک کنید

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها