|
کدخبر: 311026

ساماندهی تولیدکنندگان کارگاهی قطعات خودرو

اتحادیه تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان قطعات خودرو و ماشین‌آلات تهران، ساماندهی تولیدکنندگان کارگاهی قطعات خودرو را آغاز کرد.

دکتر سیداحمد حسینی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان قطعات خودرو و ماشین‌آلات تهران اعلام کرد: با هماهنگی‌های انجام شده و با توجه به اشراف اطلاعاتی و توانایی عملیاتی اتحادیه، ساماندهی تولیدکنندگان خرد و متوسط قطعات خودرو در استان تهران بر عهده این اتحادیه قرارگرفته است.

حسینی با اشاره به این که بیش از ۱۵۰۰۰ کارگاه تولیدی قطعات خودرو در کشور وجود دارد که اغلب ساماندهی شده نیستند و معمولا مجوزی برای تولید قطعه نیز ندارند اظهارکرد: ما تلاش می‌کنیم در استان تهران با نگاه حمایتی و نظارتی این تولیدکنندگان را شناسایی کنیم و برای بهبود عملکرد آنان برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرد.

رئیس اتحادیه قطعات خودروی تهران گفت: کارگاه‌های بی‌نام و نشان هم خودشان در معرض آسیب هستند و هم ممکن است در تولید قطعات کم کیفیت یا موضوع تقلب علائم تجاری داخلی یا خارجی وارد شوند. وی افزود البته برخی از این کارگاه‌ها میان‌کار هستند؛ یعنی قطعه نهایی را تولید نمی‌کنند، بلکه به صورت خوشه‌ای قطعاتی در کارگاه‌های مختلف تولید می‌شود و نهایتا در یک کارگاه مونتاژ می‌گردد.

دکتر حسینی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان قطعات خودرو و ماشین‌آلات تهران بیان کرد: کارگاه‌های متوسط و کوچک دارای مزیت‌های نسبی زیادی هستند، اشتغال‌زایی خوبی دارند و برخی از آنها کالای با کیفیت هم تولید می‌کنند. اما شرایط کارشان و این که تحت نظارت و مدیریت هیچ اتحادیه یا دستگاهی نیستند یا در مواردی مجوزهای غیر مرتبط با آنچه تولید می‌ککند داراهستند باعث شده، این کارگاه‌ها به نوعی تهدید‌کننده بازار قطعات خودرو و مصرف‌کننده باشند و البته خودشان نیز در معرض خطر و بسیار آسیب‌پذیری هستند.

حسینی به این نکته نیز اشاره کرد که معمولا کسانی که کار فنی انجام می‌دهند مستقیما کار خلاف و تقلب انجام نمی‌دهند اما کسانی که کالای تقلبی یا کم کیفیت را بسته‌بندی می‌کنند؛ اغلب از همین کارگاه‌ها استفاده می‌کنند.

لازم به یادآوری است که نام اتحادیه از ۳ ماه پیش به اتحادیه تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان قطعات خودرو و ماشین‌آلات تهران تغییر یافته است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها