|
کدخبر: 311025

تشکیل کارگروه خودرویی در اتاق اصناف تهران

کارگروه خودرویی در اتاق اصناف تهران با هدف اصلاح و ساماندهی بازار قطعات یدکی خودرو، تعمیرات خودرو و سایر خدمات مربوط به خودرو با حضور نمایندگان ۱۴ اتحادیه خودرویی تشکیل شد.

دکتر سیداحمد حسینی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و توزیع کنندگان قطعات خودرو و ماشین آلات تهران اعلام کرد: کارگروه خودرویی با هدف برقراری ارتباط و به اشتراک گذاشتن اطلاعات، مشکلات، تجارب و راه حل‌ها بین اتحادیه‌های خودرویی تشکیل ‌شده است.

رئیس اتحادیه لوازم یدکی تهران اظهار داشت: این کارگروه با نظر مساعد دکتر مجتبی صفایی رئیس اتاق اصناف ایران نیز با پوشش سراسری تشکیل خواهد شد.

حسینی افزود: بنابرخواست وزارت صمت، بزودی کارگروه ملی خودرو، قطعات و خدمات با حضور نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی اعم از اتحادیه‌ها و انجمن‌ها تشکیل می گردد تا با خرد جمعی و تعامل بین بخشی نابسامانی ها و کمبود های زنخیره ارزش صنعت خودرو تا حدودی اصلاح شود. وی افزود بنظر می رسد تا زمانی که دولت از دخالت مستقیم در صنعت خودرو برندارد نمی توانیم شاهد روند شکوفایی این صنعت باشیم.

رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو اذعان داشت اکنون همه طرف ها در صنعتو بازار خودرو، قطعات و خدمات اظهار نارضایتی می‌کنند. مصرف کننده نهایی نیز نمی‌تواند در خصوص خودرو و صنعت حمل ونقل با خاطری آسوده باشد. صاحبان خودرو از تلاطم در بازار خودرو و هم چنین مشکلات در تهیه لوازم یدکی و خدمات سرویس های دوره ای و تعمیرات خودرویی ناخشنود هستند. درحالیکه این موارد قابل بهبود نسبی در کوتاه مدت و اصلاح کامل در میان و بلند مدت است.

دکتر حسینی در پایان تاکید کرد: کارگروه خودرویی اتاق اصناف تهران به بررسی مشکلات و موانع پیش روی بازار خودرو، قطعات و خدمات خودرویی ورود کرده  و راهکار‌های رفع آن‌ها در حال تدوین است اما با تشکیل کارگروه ملی خودرو، قطعات و خدمات می توانیم شاهد نقش آفرینی بخش خصوصی در ساماندهی بازار خودرو، قطعات و خدمات خودرویی و بهبود وضعیت این بازارها خواهیم بود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها