|
کدخبر: 217884

این خودروی پورشه آسفالت را رنده می‌کند!

پورشه از سال گذشته به دنبال تکامل سری ۷۱۸ بوده و هست، این محصول با قرار گرفتن در کلاس کی من به عنوان خودرو مسابقه ای مناسب برای رقابت در پیست ها آماده شده است.

خودرو این خودروی پورشه آسفالت را رنده می‌کند!

 این خودرو اسپرت مناسب مسابقه در خیابان نبوده، زیرا از نظر قانونی قدرت این خودرو مناسب رقابت در خیابان ها نیست.

 پورشه ۷۱۸ با پیشرانه ۴ لیتری تنفس طبیعی با یک گیربکس دو کلاچه هفت سرعته قدرت ۵۰۰ اسب بخاری را به سر چرخ ها منتقل می کند

پورشه ۷۱۸ مذکور را با نام کلاب اسپورت نیز می شناسیم که تمام مشخصات فنی RS را دریافت و با پیشرانه ۴ لیتری تنفس طبیعی با یک گیربکس دو کلاچه هفت سرعته قدرت ۵۰۰ اسب بخاری را به سر چرخ ها منتقل می کند. این نسل از ۷۱۸ نسبت به نسل پیشین خود ۷۵ اسب بخار قوی تر شده است، این مساله به لطف بهبود در سیستم اگزوز و نویز آن ایجاد شده که اجازه می دهد خودرو تا ۹ هزار دور در دقیقه دور موتور را افزایش دهد.

همانقدر که افزایش قدرت برای پیشرانه ایجاد شده است، به همان میزان نیز باید سیستم تعلیق تقویت شود. شرکت خودروسازی پورشه براین اساس ارتقاع خودرو، میل های تعادل و فنر بندی را بهبود و تقویت کرده است. این خودروساز براساس درخواست مشتری سه تیپ فنر بندی متفاوت برای تعادل و پایداری خودرو تعیین کرده که می تواند میزان چسبندگی محصول را افزایش دهد.

در این راستا، قدرت ترمزگیری و سیستم مدیریت پایداری خودرو نیز با بهبود همراه و سبب افزایش ایمنی ۷۱۸ در زمان حرکت با سرعت های بالا به ویژه تغییر مسیرهای ناگهانی شده است. این هوشمندی پایداری براساس عملکرد کشش و ترمز متغییر بوده و به راننده قابلیت حرکت مانورپذیری می دهد.

پورشه--کیمن-۱

طراحی ۷۱۸ کلاب اسپرت براساس خودروهای مسابقه ای و بیشتر به شکل محصول سوپراسپرت انجام شده است. البته باتوجه به قدرت تولیدی در پیشرانه این خودرو، وجود چنین طراحی برای افزایش ضریب آیرودینامیکی در کنار بهبود ورودی ها و خروجی های هوا جز الزامات بوده است.

اگر به ظاهر این خودرو نگاه کلی کنیم، سپر، باله عقب، جلوپنچره، ورودی هوای درها و سقف خودرو با تغییرات طراحی همراه بوده است. مهندسان پورشه سعی کردند براساس ضرایب آیرودینامیکی و الگو برداری از طراحی هوایپما، قطعات دیفیوژر و باله ها را جهت افزایش پایداری خودرو به طور مناسب طراحی کنند.

کاپوت خودرو به گونه ای طراحی شده که بیشترین چسبندگی برای لاستیک با سطح آسفالت ایجاد کند، از سوی پنل هاب بدنه ۷۱۸ از جنس فیبر کربن طراحی شده که علاوه بر کاهش وزن و ساختار سبک، با محیط زیست نیز سازگاری مناسب دارد.

پورشه سعی کرده با اعمال تغییراتی روی جی تی ۴  RS آن را به شکل یک محصول مسابقه ای تمام عیار تبدیل کند، تجهیزات ایمنی که برای این خودرو به همراه قفس رول ایمنی در داخل خودرو تعبیه شده است، ایمنی و افزایش پایداری برای محصول ایجاد می کند. نکته قابل توجه در اینجاست که پورشه برای پیشگیری از حریق خودرو در زمان تصادف یا بروز حادثه از یک سیستم اطفای حریق مجهز به جک هوایی استفاده کرده است که در صورت بروز هر نوع مشکلی می تواند خودرو را از آتش گرفتن نجات دهد.

پورشه--کیمن-۲

قابل ذکر است که پورشه برای افزایش سلامت راننده در زمان رقابت یک فوم نصب کرده که در صورت برخورد خودرو یا تصادف سلامت سرنشین حفظ شود. این مساله در راستای رقابت با چالش ایمنی مونیخ ایجاد شده که کمترین میزان جراحت یا صدمات برای سرنشینان ایجاد شود.

فولکر هولزمایر، مدیرعامل پورشه به تازگی اعلام کرده است؛ «دررقابت با پیشرفت بیشترین تلاش را خواهیم کرد.»

فولکر هولزمایر، مدیرعامل پورشه به تازگی اعلام کرده است؛ «در رقابت با پیشرفت بیشترین تلاش را خواهیم کرد.» این شعار ناشی از آن است که شرکت خودروسازی پورشه رقبای خود را در پیست به چالش جدی خواهد کشید. ۷۱۸ کیمن کلاب اسپرت بهترین عملکرد سریع در پیست را دارد که می تواند نسبت به برتری خودرو کمک کند.

این هیولای اشتوتگارتی ۲۲۹ هزار دلار قیمت دارد که می تواند رقابت در پیست را چندین برابر سخت کند

در پایان باید اشاره داشت، این هیولای اشتوتگارتی ۲۲۹ هزار دلار قیمت دارد که می تواند رقابت در پیست را چندین برابر سخت کند، از آن سو باید دید که مرسدس بنز و فورد چه محصولی را برای مقابله با ۷۱۸ کیمن کلاب اسپرت عرضه خواهند کرد.

منبع: تحلیل بازار

ارسال نظر