|
کدخبر: 217392

دلار در مسیر نزولی / بازار خودرو کشش رشد ندارد

تحرکات بازار خودرو به دلیل عدم کشش بازار متوقف شده باشد. هر چند که تغییرات قیمت دلار می تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

در بازار ارز قیمت دلار دوباره با مسیر کاهشی دنبال شد و قیمت دلار به لبه کانال ۲۸ هزار تومان برگشت. به نظر می رسد قیمت ۲۷ هزار تومان هم برای بازار جذاب باشد.

دو دلیل اصلی این وضعیت نزولی در بازار ارز را می توان به پولبک بازار (عدم کشش بیشتر) و دومی صحبت های سخنگوی وزارت خارجه در مورد آزادسازی پول های ارزی بلوکه شده که قیمت ها را به پایین هدایت کرد.

هر چند که بازار میل به کاهش دارد اما به دلیل اثرگذاری اخبارها روی بازار، این وضعیت ناپایدار تحلیل و ارزیابی میشود.

بازار سهام: دو راهی صعود یا نزول؟

شاخص ها در بازار سهام در سیر نزولی به سر می برد. با توجه به محرک های نزولی در بازار، به نظر می رسد شرایط برای کاهش دوباره شاخص ها مهیا باشد.

هر چند که با توجه به نقطه مقاومت شاخص که نزدیک به لبه کانال ۱.۴ میلیون واحد است، سمت تقاضا سعی دارد با مقاومت و عدم کشش بازار، توان سمت عرضه را به حاشیه ببرد و بازار را از شرایط نزولی در گام اول به تعادل و در حالت خوش بینانه به سمت صعود دوباره بکشاند.

بازار مسکن: تمدید ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن

در بازار مسکن فعلا خبر خاصی از وضعیت قیمت ها و معاملات نیست، بازار در شرایط رکودی فعلا بیشتر میل به کاهش قیمت ها دارد. اما مهمترین اخبار در حوزه مسکن مربوط به نهضت ملی مسکن است؛ بدین ترتیب محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفته است: پیشنهاد تمدید ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن براساس موافقت با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی، زمان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن تا نیمه آذرماه تمدید شد. تا ظهر امروز بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سامانه نهضت ملی ثبت‌نام کردند.

بازار خودرو: بازار کشش رشد ندارد

در بازار خودرو اگرچه از روزهای قبل تر شاهد نوسان شدید قیمتی بودیم اما با سیگنال های کاهشی نرخ دلار در بازار ارز، قیمت ها در بازار خودرو نیز متوقف شد.

رشد قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا هر دو به حالت استپ درآمدند و به نظر می رسد تحرکات بازار خودرو به دلیل عدم کشش بازار متوقف شده باشد. هر چند که تغییرات قیمت دلار می تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

بازار ارز دیجیتال: سیگنال مهم برای بیت کوین

در بازار ارز دیجیتال، بزرگ ترین آپدیت بیت کوین در طول چهار سال اخیر سرانجام رونمایی شد که می تواند اتفاق بسیار مثبتی برای بازار رمزارزها تلقی شود.هنوز مشخص نیست بروزرسانی جدید شبکه بیت کوین تا چه میزانی در مقیاس وسیع کارایی داشته باشد. پس از حمایت گاوهای بیت کوین و رسیدن به محدوده قیمتی ۶۳۵۰۰ دلاری ، بیت کوین در نهایت در محدوده حمایت مهم ۶۵۰۰۰ دلار قرار گرفت و امروز به ابرکانال ۶۶ هزار دلاری رسید.

برخی از کاربران نگران اند خاطرات تلخ سال ۲۰۱۳ مجددا تکرار شود زمانی که بروزرسانی آن زمان به دلیل نقایص فنی باعث شد تقریبا نیمی از شبکه بیت کوین در سطح جهان از کار بیافتد. ارتقای تپروت شبکه بیت کوین با موفقیت انجام شد؛ تحلیگران بازار معتقدند که به‌روزرسانی تپروت شبکه بیت کوین می‌تواند موجب افزایش فعالیت‌های معاملاتی بیت کوین و همچنین افزایش قیمت بیت کوین در آینده شود.

هفته گذشته و با اعلام آمار تورم ایالات متحده که به بیشترین میزان طی سه دهه گذشته رسیده، بیت کوین رالی قیمتی را تجربه کرده و موفق به ثبت یک ATH جدید شد. به طور کلی تحلیلگران بیت کوین را یک دارایی ضدتورمی معرفی می‌کنند و واکنش آن به فشارهای اقتصادی موید این امر است. این درحالیست که همچنان بعضی از تحلیلگران قیمت ۵۰۰ هزار دلار را برای بیت‌کوین پیش بینی می‌کنند.

در همین حال، عرضه توکن‌های غیرمثلی در بازی زنده و گسترش سریع اکوسیستم، قیمت چیلیز را بیش از ۱۷۰ درصد افزایش داده است و قدرت این پروژه را از نظر بنیادین نشان می‌دهد.

 

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر