|
کدخبر: 215132

خانواده ها عاشق این خودرو می‌شوند

انتخاب بهترین خودرو در کلاس خودروهای خانوادگی با حضور بسیاری از سدان‌ها، مینی ون‌ها، کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهای ممتاز و خوب، کار آسانی نیست. بااین‌حال، موتوروان از بین تمام این گزینه‌ها، چهار فینالیست را انتخاب کرد.

خودرو خانواده ها عاشق این خودرو می‌شوند

معیارهای موتور وان برای این انتخاب، راحتی، ایمنی، کارایی و سرگرم‌کنندگی بوده که بر اساس این معیارها، چهار کراس‌اوور نیسان روگ، کیا سورنتو، جیپ گرند چروکی L و نیسان پت فایندر به مرحله نهایی رسیدند.

هر چهار خودروی فینالیست، دارای فضای چشمگیر داخلی، راندمان خوب و مقرون‌به‌صرفه و رانندگی خوب هستند. بااین‌حال پس از یک هفته آزمایش، تنها یکی از این خودروها به‌عنوان خودروی خانوادگی برتر سال دست یافت و این برنده خودرویی نیست جز کیا سورنتو ۲۰۲۱.

یکی از دلایلی که سدان‌ها به فینال راه نیافتند، فضای کمتر آن‌ها برای خانواده‌ها مخصوصاً برای تعطیلات و خرید است. جیپ گرند چروکی L جدیدترین خودروی این فهرست و اولین خودروی سه ردیفه جیپ است.

کیا -سورنتو -1

 

این مدل در بررسی‌های اولیه توانست امتیاز ۹.۳ از ۱۰ را کسب کند. علاوه بر این جیپ با دو نمایشگر ۱۰ اینچی و کسب امتیاز کامل ایمنی به‌واسطه تجهیزات چشمگیر ایمنی فعال در بخش فناوری، درخشیده است.

دومین سه ردیفه فینالیست، نیسان پت فایندر جدید و بهبود یافته است. این خودرو با ظاهر خشن و فضای داخلی سطح بالا و سواری راحت‌تر و کنار گذاشتن گیربکس CVT توانسته به امتیاز ۹.۲ برسد.

 

کیا- سورنتو -4

یک پله پایین‌تر، برادر کوچکتر لااقل از نظر ابعاد یعنی نیسان روگ قرار می‌گیرد. روگ کاملاً اصلاح شده و به لطف سواری راحت و تجهیزات ایمنی خوب Propilot نیسان با کسب امتیاز ۹.۷ از ۱۰ عملکردی فوق‌العاده را نشان می‌دهد. روگ همچنین ارزان‌ترین گزینه در این دسته است که در زمان آزمایش با قیمت ۳۶ هزار و ۷۰۰ دلاری کمبود ردیف سوم صندلی‌ها را جبران می‌کند.

اما برنده موتور وان، کیا سورنتو است. این خودرو طراحی زیبایی دارد و به لطف موتور ۲.۵ لیتری توربو شارژر و گیربکس دوکلاچه، بهترین رانندگی را ارائه می‌کند. این خودرو در بررسی اولیه امتیاز ۹.۴ را کسب کرد و پس از رقابت دوشادوش با سایر فینالیست‌ها، قلب آزمایش‌کنندگان را به دست آورد.

آزمایش این خودروها در جاده‌های کوهستانی در کالیفرنیا و با تمرکز بر عملکرد و هندلینگ صورت گرفت. بعلاوه روی راحتی و کیفیت کلی سواری دقت شد. مسیرها گاهی شامل سنگفرش‌های شکسته و جاده‌های خاکی بود که امکان بررسی سیستم تعلیق را می‌داد و جاده‌های بزرگراهی هم برای آزمون سروصدا و لرزش و تجهیزات ایمنی فعال مناسب بود. همچنین کیفیت مواد داخل کابین، فضای صندلی‌ها و بار و آسانی استفاده و مواردی از این دست مورد مقایسه قرار گرفت.

 

 

 

 

  جیپ گرند چروکی L

 

کیا سورنتو

 

نیسان پت فایندر

 

نیسان روگ

 

موتور ۳.۶-Liter V6 Turbocharged 2.5-liter I4 ۳.۵-Liter V6 ۲.۵-Liter I4
خروجی ۲۹۳ Horsepower / 260 Pound-Feet ۲۸۱ Horsepower / 311 Pound-Feet ۲۸۴ Horsepower / 259 Pound-Feet ۱۸۱ Horsepower / 181 Pound-Fee
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته DCT ۹ سرعته اتوماتیک CVT
انتقال نیرو

 

Four-Wheel Drive All-Wheel Drive All-Wheel Drive All-Wheel Drive
مصرف سوخت

 

۱۳ City / 9.4 Highway / 11.2 Combined ۱۱.۲ City / 8.4 Highway / 9.8 Combined ۱۱.۷ City / 9.4 Highway / 10.7 Combined ۹.۴ City / 7.3 Highway / 8.4 Combined
تعداد صندلی ۷ ۷ ۷ ۵
حجم قسمت بار

 

۱۷.۲ / ۴۶.۹ / ۸۴.۶ Cubic Feet ۱۲.۶ / ۴۵.۰ / ۷۵.۵ Cubic Feet ۱۶.۶ / ۴۵.۰ / ۸۰.۵ Cubic Feet ۳۶.۹ / ۷۲.۹ Cubic Feet
ظرفیت بکسل

 

۲۸۱۲ kg ۱۵۸۷ kg ۲۷۲۱ kg ۶۱۲ kg
قیمت پایه

 

$۳۸,۶۳۵ $۲۹,۳۹۰ $۳۳,۴۱۰ $۲۷,۲۲۵
قیمت نسخه تست

 

$۶۲,۷۲۰ $۴۴,۲۸۵ $۵۱,۷۹۰ $۳۶,۷۰۵

 

منبع: پدال نیوز

ارسال نظر