|
کدخبر: 216061

تحلیلی جذاب از بازار مسکن، خودرو و دلار

بازارها در روز چهارشنبه شاهد رشد قیمت دلار و رشد قیمت محصولات کارخانه ای خودروسازان معروف بودند.

 در بازار ارز قیمت دلار دوباره خود را بالاکشید و به محدوده ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. قیمت سکه هم متناسب با قیمت دلار روند روبه رشدی یافت.

البته معاملات بازار ارز متاثر از ریسک های سیستماتیک و روند مذاکرات وین با نوسان دنبال میشود. فروشندگان به توافق در کوتاه مدت امیدوار نیستند و خریداران در شرایط فعلی نبض بازار را در اختیار دارند. رشد ادامه دار قیمت دلار از این ناحیه ممکن و دنبال می شود. برای معاملات روز پنج شنبه هم بسته به اخبار و رخدادها به احتمال قوی سیگنال های جدید میتواند قیمت ها را دوباره شارژ کند.

بازار سهام: رشد شاخص متوقف نشد

در معاملات روز چهارشنبه بازار سهام، حرکت شاخص از حرکت باز نایستاد و سطح شاخص از نیمه کانال 1.4 میلیون واحد هم عبور کرد. ارز بازار اگرچه در بیشتر نماگرها وضعیت رشدی پیدا کرد اما ارزش معاملات بازار سهام وضعیت رکودی پیدا کرد. با این وصف، ارزش معاملات خُرد در همان محدوده های قبلی دنبال شد. وضعیت فعلی گویای این است که شاخص در هفته آینده به وضعیت روبه جلوی خود ادامه دهد.  

بازار مسکن: توجه به پروژه نهضت تولید ملی مسکن

در بازار مسکن بیشترین توجهات به پروژه نهضت تولید مسکن معطوف شده است؛ در حالی که بازار در شرایط رکودی به سر می برد، بیشترین توجهات در حوزه مسکن به طرح های حمایتی دولت از مسکن همچون پروژه نهضت تولید مسکن معطوف شده که البته در مجموع به نظر میرسد هدف سیاست گذار تحریک سمت تقاضا و رونق دوباره به بازار مسکن است.

فعلا در این روزها تغییر معنادار در بازار رخ نداده است. هر چند که تکانه هایی هم در بازار مشاهده می شود اما فعلا نشانه ای از تغییر روند معاملات مسکن مشاهده نمی شود. در تازه ترین وضعیت هم وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: تا ظهر امروز، یک میلیون و ۳۹ هزار و ۸۰ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

بازار خودرو: افزایش قیمت کارخانه ای خودروها

در بازار خودرو، با اعمال مصوبه های مربوط به حذف قیمت گذاری دستوری قیمت خودرو بر مبنای ابلاغیه سران سه قوه و مصوبه ابلاغی وزارت صمت (بدین ترتیب شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو کنار گذاشته شد)، خودروسازان معروف ایرانی (ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو) از افزایش قیمت محصولات پرتیراژ داخلی خود خبر دادند.

البته خودروسازان همزمان با افزایش قیمت خودرو از افزایش تولید و کاهش هزینه تمام شده تولید تا پایان سال با رویکرد افزایش کیفیت هم خبر داده اند. بازار خودرو امروز متناسب با افزایش قیمت محصولات کارخانه ای شاهد چندگانگی قیمت ها شد. حالت سکته شدگی در معاملان روز چهارشنبه بازار خودرو به نظر میرسد در بلندمدت به ثبات بازار و رفع التهاب ها بیانجامد. باید در ادامه منتظر ماند.  

بازار ارز دیجیتال: مهمترین خبر روز

در بازار ارز دیجیتال مهمترین اتفاق بازار به خبر مهم صرافی رابین هود بر میگردد؛ براین اساس کریستین براون (Christine Brown)، مدیراجرایی ارشد رابین‌هود کریپتو (Robinhood Crypto)، اعلام کرد که این شرکت عجله‌ای برای لیست کردن شیبا اینو، ارز دیجیتال یازدهم ازنظر حجم بازار، ندارد. او اعلام کرده شرکت مسیر کوین بیس (Coinbase) را دنبال نخواهد کرد. به عقیده آن‌ها سود کوتاه‌مدتی که ممکن است از این طریق به دست بیاید، در طولانی‌مدت سودی برای کاربران ندارد.

البته بیت کوین هفته بسیار قدرتمندی را پشت سر گذاشت و تاکنون تقریباً تمام سودهای ماه اکتبر را حفظ کرده است. درحال‌حاضر بیت‌کوین موفق به ثبت سقف قیمتی جدیدی شده و داده‌های درون شبکه‌ای نشان می‌دهد فعالیت درون شبکه‌ای بسیار پایین تر از میزانی است که قبلا در قله‌های قیمتی جدید بوده است.

به نظر می‌رسد معیارهای متعددی از قیمت، هش‌ریت و نسبت عرضه بیت‌کوین‌ها سبب ایجاد اعتماد راسخی در بین سرمایه‌گذاران در مورد آینده قیمتی بیت‌کوین شده است.

منبع: اقتصادنیوز
  • ناشناس ارسالی در

    باسلام نیروهای جان بر کف ما جلو ناو امری کا راگرفتند اما یک عده سفته باز واخلال گ ر ارز وسکه هنوز برمردم اسب دوانی میکنند و تمام گرانی ها از بازار ارز وسکه وخودرو نشات می گیرند برمردم فشار وارد می شود ه یچ کس بداد مردم نمی رسد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها