|
کدخبر: 194322

غول جدید بوگاتی از راه رسید + تصاویر

تاکنون نسخه‌های فرعی مختلفی از بوگاتی شیرون ساخته شده است، اما هیچ یک از آن‌ها به اندازه بولاید جذاب نیستند.

خودرو غول جدید بوگاتی از راه رسید + تصاویر

این کانسپت که یک هیولای مخصوص پیست با توان ۱۸۲۵ اسب بخار و سرعت نهایی ۵۰۰ کیلومتر در ساعت بود، با مشخصات فنی فوق‌العاده و طراحی جذابش در اکتبر ۲۰۲۰ به سرخط خبرها تبدیل شد. حالا بولاید برگشته است، اما این بار یک نسخه تک نیست، چون بوگاتی تصمیم گرفته نسخه تولیدی آن را عرضه کند.

این ابرخودرو با موتور افسانه‌ای چهار-توربو W16، در واقع یک شیرون است که تمام جوانب آن به حد نهایی و فوق‌العاده رسیده‌اند. با توجه به مخصوص پیست بودن بولاید، بوگاتی کاملاً آزاد است تا از تمام قدرت پلتفرم شیرون در آن استفاده کند.

در حالی که وزن شیرون معمولی تقریباً دو تن است، بولاید فقط ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن دارد که تقریباً به اندازه یک سدان معمولی است. البته نسخه تولیدی به اندازه کانسپت بولاید قدرتمند نخواهد بود، چون مهندسان در حال دستکاری موتور ۸.۰ لیتری هستند تا به جای سوخت مسابقه‌ای ۱۱۰ اکتان خودروی نمایشی سال گذشته بتواند با بنزین معمولی کار کند.

بوگاتی-شروین-2

بوگاتی بولاید

البته بولاید همچنان توان فوق‌العاده ۱۵۷۷ اسب ‌بخار و گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن متر را تولید می‌کند که مشابه شیرون سوپر اسپورت و شیرون چنتودیچی است. نسبت وزن به توان بولاید ۰.۹ کیلوگرم بر هر اسب ‌بخار است که نویدبخش عملکرد فوق‌العاده آن در پیست است.

بوگاتی می‌گوید تکمیل توسعه بولاید سه سال طول می‌کشد و تحویل آن به مشتریان از سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. فقط ۴۰ نسخه از این مدل با قیمت ۴.۷ میلیون دلار ساخته خواهد شد. این شرکت فرانسوی یک سیستم اطفاء حریق و دستگاه محافظ سر و گردن (HANS) را به صورت رایگان با خودرو ارائه می‌دهد.

۴.۷ میلیون دلار پول خیلی زیادی برای خودرویی است که نمی‌توانید با آن در جاده‌های عمومی رانندگی کنید، اما نصف چنتودیچی است، در حالی که قیمت نسخه تک لا ویچر نویر سه برابر آن بود. این تنها خودروی پرفورمنس بدون پلاک نیست که به تازگی توسط گروه فولکس ‌واگن رونمایی شده است، چون لامبورگینی اسنزا SCV12 بر پایه اونتادور که سال گذشته معرفی شده بود نیز فقط مخصوص پیست است.

منبع: خودروبانک

ارسال نظر