|
کدخبر: 193258

خودرویی که معادل ۵۴۰ میلیارد تومان قیمت دارد + تصاویر

یک دستگاه مک‌لارن F۱ مدل ۱۹۹۵ با فروش با قیمت ۲۰.۴۶ میلیون دلار (حدود ۵۴۰ میلیارد تومان) در حراجی پبل بیچ در جمعه گذشته، رکورد گران‌ترین F۱ جاده‌ای دنیا را شکست.

خودرو خودرویی که معادل ۵۴۰ میلیارد تومان قیمت دارد + تصاویر

ارزش تخمینی این خودرو بیش از ۱۵ میلیون دلار بود اما قیمت فروش آن فراتر از انتظارات شد. رکورد قبلی گران‌ترین F۱ جاده‌ای ۱۵.۶۲ میلیون دلار بود که در سال ۲۰۱۷ فروخته شد. در سال ۲۰۱۹ نیز یک F۱ Ultra Rare جاده‌ای که به نسخه LM تبدیل شده بود با قیمت ۱۹.۸ میلیون دلار فروخته شد.

این مک‌لارن ۲۰ میلیون دلاری اما تنها F۱ با رنگ قهوه‌ای کرایتون است که در داخل هم از تودوزی ترکیبی قهوه‌ای روشن و تیره بهره می‌برد. این خودرو از زمان خروج از کارخانه تاکنون کمتر از ۳۹۰ کیلومتر را پیموده و قطعاً یکی از کم‌کارترین F۱های دنیا محسوب می‌شود. این ماشین حتی هنوز روی لاستیک‌های فابریک گودیر ایگل F۱ قرار دارد. این F۱ که سال‌ها در اختیار یک کلکسیونر ژاپنی بوده است، همراه با لوازم جانبی فابریک گسترده‌ای شامل کیت ابزار تیتانیومی، دفترچه راهنما، دفترچه سرویس، یک مجموعه چمدان سفارشی، یک ساعت بسیار خاص TAG Heuer و کتاب Driving Ambition که برای همه F۱ها ارائه می‌شد به فروش رسیده است.

مک-لارن-2

بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۸، مک‌لارن تعداد ۱۰۶ دستگاه F۱ تولید کرد که ۶۴ دستگاه از آنها جاده‌ای بودند. این سوپراسپرت افسانه‌ای که توسط گوردون موری طراحی شده بود، از پیشرانه ۶.۱ لیتری V۱۲ ساخت ب‌ام‌و با ۶۲۷ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کرد. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد.

مک-لارن-3

به لطف استفاده گسترده از متریال عجیبی مثل فیبر کربن، کولار، تیتانیوم و حتی طلا، وزن F۱ تنها ۱۲۴۰ کیلوگرم بود که در ترکیب با طراحی آئرودینامیک بدنه و قدرت بالای پیشرانه، پرفورمنسی باورنکردنی را فراهم می‌کرد. F۱ با دستیابی به حداکثر سرعت ۳۸۶ کیلومتر بر ساعت، رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی تنفس طبیعی را تا به امروز در اختیار دارد.

مک-لارن-4

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها