|
کدخبر: 192608

غول بوگاتی از راه رسید + تصاویر

بوگاتی در اکتبر سال ۲۰۲۰ از مدل تک ساخت و جنجالی بولاید پرده‌برداری کرد.

خودرو غول بوگاتی از راه رسید + تصاویر

در آن زمان مشخص نبود که این خودرو تولید خواهد شد یا نه اما اوایل همین ماه جاری، شایعاتی مبنی بر تولید این خودرو در تعداد محدودی منتشر شدند. حال مشخص شده که این شایعات صحت داشته‌اند زیرا بوگاتی با معرفی نسخه تولیدی بولاید، اعلام کرده است که تعداد محدود ۴۰ دستگاه از این ماشین ساخته خواهد شد. البته بولاید خودرویی فقط مخصوص پیست بوده و اجازه تردد در جاده‌های عمومی را نخواهد داشت.

رئیس بوگاتی «استفان وینکلمن» در مورد این خودرو می‌گوید:

بولاید سال گذشته اشتیاق و جنجال زیادی به پا کرد. پس از رونمایی آن، تعداد قابل‌توجهی از علاقه‌مندان و کلکسیون‌داران از ما خواستند که بولاید به تولید برسانیم. من از واکنش‌ها و بازخوردهای خریداران در سراسر جهان شگفت‌زده شدم.

مثل نسخه کانسپت سال گذشته، بولاید تولیدی هم از عناصر آئرودینامیکی فوق‌العاده، ورودی هوای روی سقف و موقعیت بسیار پایین صندلی‌ها برخوردار است. در سینه این ماشین هم همان نیروگاه ۶ لیتری W۱۶ چهار توربو قرار گرفته است اما متأسفانه قدرت ۱۸۵۰ اسب بخاری این موتور که در نسخه کانسپت با استفاده از سوخت مسابقه‌ای اکتان ۱۱۰ تولید می‌شد حالا به ۱۶۰۰ اسب بخار کاهش پیدا کرده و می‌تواند با بنزین اکتان ۹۸ کار کند. به گفته بوگاتی، این پیشرانه برای کار در دورهای بالا و استفاده در پیست‌ها تنظیم شده است.

بولاید۲

بولاید مطابق با استانداردهای ایمنی بین‌المللی فیا طراحی شده است که این یعنی از سیستم اطفاء حریق خودکار، قابلیت سوخت‌گیری تحت‌فشار با کیسه‌های سوخت، رینگ‌های تک‌پیچ مرکزی و کمربندهای ایمنی شش نقطه‌ای برخوردار است. به همین دلیل، وزن بولاید تولیدی به ۱۴۵۰ کیلوگرم رسیده که ۲۱۰ کیلوگرم از وزن نسخه کانسپت بیشتر است. این یعنی نسبت قدرت به وزن ۰.۶۷ کیلوگرم بر هر اسب بخار نسخه کانسپت حالا به ۰.۹ کیلوگرم بر هر اسب بخار رسیده که البته هنوز هم رقم چشمگیری است. بوگاتی بولاید ۴ میلیون یورو قیمت دارد و در سال ۲۰۲۴ برای تحویل به خریداران آماده خواهد شد.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها