|
کدخبر: 191518

وانت تازه نفس ژاپنی در راه بازار +عکس

اواخر دهه ۵۰ میلادی بود که داتسون اولین پیکاپ جمع‌وجور واقعی در آمریکا را با شاسی ۲۲۰ معرفی کرد.

خودرو وانت تازه نفس ژاپنی در راه بازار +عکس

پیکاپ های کوچک بعدی همچنان با نام داتسون عرضه شدند اما در سال ۱۹۸۴ بود که این کمپانی به نیسان داتسون تغییر نام داد و سرانجام یک سال بعد نام نیسان بکار رفت. پیکاپ سری D۲۱ دیده می‌شود با نام نیسان هاردبادی مشهور شد و در سال ۱۹۹۷ بازنشست گردید تا جا برای تولید فرونتیر باز شود.

با افزایش ابعاد پیکاپ ها در طول این سال‌ها هم‌اکنون فضا برای تولید یک پیکاپ جمع‌وجور جدید از سوی نیسان برای رقابت با فورد ماوریک و هیوندای سانتاکروز باز شده است. البته اتوموتیونیوز به نقل از منابع مطلع خبر داده که این پیکاپ جدید و کامپکت بجای قوای محرکه درون‌سوز از پیشرانه تمام الکتریکی استفاده خواهد کرد.

با اینکه جودی ویلر معاون ارشد فروش و عملیات منطقه‌ای نیسان آمریکا این خبر را تائید نکرده اما آن را رد هم نکرده و گفته است:

همه‌چیز در حال بررسی است. من فعلاً در جریان اینکه گفت‌وگوهای جدی‌ای وجود داشته باشد نیستم. می‌توانم تحقق این امر را ببینم. بازار محبوب پیکاپ ها جالب‌توجه است. مشتریانی هستند که به دنبال خودرویی هیجان‌انگیزتر هستند، خودرویی که بتواند آن‌ها را به آفرود و خارج از جاده ببرد.

قطعاً نیسان از تاریخچه‌ای غنی برای عرضه یک پیکاپ کامپکت و تازه‌نفس در آمریکا برخوردار است. چنین محصولی هیچ رقیبی نخواهد داشت زیرا سایر پیکاپ های الکتریکی ابعاد بزرگی دارند. خودروهایی همچون تسلا سایبرتراک، جی ام سی هامر الکتریکی، ریویان R۱T، فورد F-۱۵۰ لایتینگ و شورولت سیلورادو الکتریکی بزرگ بوده و از نظر ابعاد فورد ماوریک و هیوندای سانتاکروز نزدیک‌ترین رقیب به محصول نیسان محسوب خواهند شد.

جدای از گمانه‌زنی‌ها درباره تولید یک پیکاپ الکتریکی و کوچک، نیسان گفت‌وگوهای داخلی برای بازگرداندن Xterra را نیز انجام داده است. این نام در برخی بازارها به فرم X-Terra وجود دارد، محصولی که یک شاسی‌بلند سه ردیفه بر اساس ناوارا می‌باشد.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها