|
کدخبر: 183491

هاچ بک لاکچری و خاص ایتالیایی از راه رسید + تصاویر

نسخه مخصوص آبارث از فیات ۵۰۰ نمادین در سال ۲۰۰۸ عرضه شد اما این کمپانی ایتالیایی در تمامی این سال‌ها به دنبال حفظ تازگی خودروی خود بوده و به همین خاطر نسخه‌های سفارشی فراوانی از ۵۰۰ را معرفی کرده است. حالا هم نوبت به نسخه جدیدی از این خودرو با نام ۶۹۵ Esseesse لیمیتد ادیشن رسیده است.

خودرو هاچ بک لاکچری و خاص ایتالیایی از راه رسید + تصاویر

این خودرو به عنوان محصول پرچم‌دار آبارث و تنها به تعداد ۱۳۵۰ دستگاه تولید خواهد شد.

اگر با سبد محصولات آبارث آشنا نباشید به راحتی این خودرو را با مدل بسیار مشابه دیگر یعنی آبارث ۵۹۵ Esseesse سال ۲۰۱۹ اشتباه خواهید گرفت. البته علیرغم تغییر نام صورت گرفته، این خودرو قدرت مدل ۶۹۵ Biposto ۲۰۱۵ را ندارد.

از نظر بصری تغییر چندانی نسبت به نسخه‌های پیشین رخ نداده است. کاپوت خودرو از آلومینیوم ساخته شده و ۲۵ درصد سبک‌تر است. همچنین استفاده از سیستم اگزوز آکراپوویچ نیز باعث شده ۱۰ کیلوگرم از وزن ۶۹۵ Esseesse در مقایسه با نسخه کامپتیزیونه کاسته شود. البته جالب‌ترین ویژگی این خودرو اسپویلری است که به‌صورت دستی و از زاویه ۰ تا ۶۰ درجه تنظیم می‌شود. این ویژگی اولین بار در آبارث ۶۹۵ ۷۰ سال‌های پیش دیده شده است.

خودروی یاد شده با رنگ‌های اسکورپیون مشکی و خاکستری کامپوولو در دسترس بوده و از هرکدام ۶۹۵ دستگاه تولید خواهد شد. به این موارد باید رینگ‌های ۱۷ اینچی، کالیپرهای ترمز قرمز و عناصر سفید روی سپرها، آینه‌ها و نوشته‌های جانبی را اضافه کرد.

نیروبخش این خودرو پیشرانه ۱.۴ لیتری بکار رفته در تمامی محصولات آبارث است که این بار قدرت ۱۷۸ اسبی و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند. یک گیربکس ۵ سرعته دستی نیز نیرو را به چرخ های جلو می‌فرستد اما گیربکس سکونشئال با پدال شیفتر نیز قابل سفارش است.

آبارث می‌گوید ۶۹۵ Esseesse شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعتی دارد. طی مسافت ۴۰۰ متر نیز در ۱۵.۱ ثانیه صورت می‌گیرد.

داشبورد این خودرو با آلکانترا پوشانده شده و نشان مخصوصی نیز در سمت سرنشین جلو دیده می‌شود. کمربندهای ایمنی نیز دارای دوختی مشابه طرح بدنه می‌باشد. تریم فیبر کربن روی شیفتر، پدال‌ها و غربیلک فرمان نیز تکمیل کننده تغییرات کابین هستند.

منبع: پدال

ارسال نظر