|
کدخبر: 181352

پرچمدار کراس اوورهای چینی از راه رسید + تصاویر

GS۸ کراس‌اوور پرچم‌دار ترامپچی است. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و با استقبال خوبی از سوی خریداران چینی مواجه شد به‌گونه‌ای که به اولین کراس‌اوور چینی با قیمت بیش از ۳۰ هزار دلار تبدیل شده که توانست ماهانه ۱۰ هزار دستگاه فروش داشته باشد.

پس‌ازاین موفقیت اما GS۸ با مشکلات مزمنی در تولید مواجه شد که مهم‌ترین آن‌ها عدم تأمین کافی گیربکس‌های آیسین بود. به این دلیل، GAC (شرکت مادر ترامپچی) مجبور شد تولید GS۸ را کاهش دهد.

اما با همه این‌ها، سال ۲۰۱۷ موفقیت چشمگیری برای این خودرو به همراه داشت زیرا در این سال حدود ۱۰۰ هزار دستگاه از آن به فروش رسید که این بیشترین فروش در بین همه شاسی‌بلندهای چینی محسوب می‌شد؛ اما پس از سال ۲۰۱۷، فروش GS۸ رو به کاهش گذاشت که دلیل آن ممکن است برخی مشکلات کیفی بوده باشد. حتی به‌روزرسانی سال ۲۰۲۰ نیز تغییری در روند نزولی فروش این خودرو ایجاد نکرد. حال اما ترامپچی با معرفی نسل جدید GS۸ امیدوار است بتواند این شرایط را بهبود ببخشد.

هرچند نسل جدید GS۸ با ظاهر جعبه‌ای شکل خود، در طراحی کاملاً به نسل قبلی وفادار مانده و همچنان نشان می‌دهد که با یک GS۸ طرف هستیم اما ترامپچی در این خودرو از زبان طراحی جدیدی استفاده کرده که نمای بسیار شیک‌تر و مدرن‌تری به آن بخشیده است. در جلوی این کراس‌اوور جدید چینی شاهد جلوپنجره چندضلعی بزرگی هستیم که چراغ‌های عمودی جدیدی به آن متصل شده است. در عقب نیز مثل نسل قبلی، چراغ‌ها همچنان عمودی هستند اما حالا شکل بسیار مدرن‌تری پیدا کرده و با چراغ‌های جلو در هماهنگی هستند. GS۸ جدید بزرگ‌تر قبل شده و حالا ۴¡۹۸۰ میلی‌متر طول، ۱¡۹۵۰ میلی‌متر عرض و ۱¡۷۸۰ میلی‌متر ارتفاع دارد که یعنی ۱۴۵ میلی‌متر کشیده‌تر و ۴۰ میلی‌متر عریض‌تر از نسل قبلی شده است. فاصله محوری خودرو نیز با ۱۲۰ میلی‌متر افزایش به ۲¡۹۲۰ میلی‌متر رسیده است.

فعلاً از داخل GS۸ جدید تصویری منتشر نشده ولی میدانیم که این نسل هم مثل نسل قبلی با سه ردیف صندلی و در نسخه‌های شش و هفت‌نفره عرضه خواهد شد. همچنین این کراس‌اوور چینی روی پلت‌فرم ماژولار جهانی GAC بنام GPMA ساخته شده که موجب ارتقاء قابل‌توجه در فضا و جاداری داخلی شده است. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات فنی GS۸ جدید اما در قوای محرکه آن صورت گرفته است یعنی جایی که در کنار پیشرانه ۲ لیتری بنزینی معمول، یک نمونه هیبریدی هم ارائه شده است. این قوای محرکه از یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو ساخت خود GAC به همراه نسل چهار سیستم هیبریدی THS تویوتا تشکیل شده است.

همکاری تویوتا با GAC کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا این شرکت ژاپنی معمولاً تمایلی نداشته است که تکنولوژی‌های خود را در اختیار خودروسازان چینی قرار دهد. بااین‌حال، برخورداری از این سیستم هیبریدی می‌توان یک برگ برنده مهم برای نسل جدید GS۸ در بازار رقابتی چین باشد. گفته شده این قوای محرکه ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک آیسین صورت می‌گیرد و سامانه چهارچرخ محرک هم برای آن به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود. GS۸ هیبریدی طبق شرایط رانندگی اروپایی NEDC، در هر صد کیلومتر تنها ۵.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند و با یک باک سوخت می‌تواند بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کند. نسل جدید ترامپچی GS۸ بین سپتامبر تا اکتبر امسال رسماً راهی بازار چین خواهد شد.

 

منبع: پدال
  • حسن ارسالی در

    هر چقدر که پرچم دار باشه وقتی همه جای کش ور خدمات پس از فروش نداشته باشه ۲ ریال ن می ارزد
    هرچند دل خوشی از ایرانخودر و نداریم ولی هایما S7 و S5 اون خیلی بهتر از اینه که خدای نکرده یجا ماشین بمونه ی کی میاد به دادت برسه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها