|
کدخبر: 181638

شاید باورتان نشود اما این یک وانت است! + تصاویر

ورود هیوندای سانتاکروز از فاز مفهومی به نسخه تولیدی نهایی حدود ۶ سال زمان برد اما خوشبختانه قدم نهایی برای حضور این خودرو در خط تولید برداشته شد و این فاز بسیار کمتر از زمان یاد شده برای تبدیل مدل مفهومی به مدل تولیدی بود. پس از معرفی رسمی در آوریل سال جاری، پیکاپ ماجراجویی هیوندای هم‌اکنون وارد خط تولید کارخانه آلاباما شده است.

خودرو شاید باورتان نشود اما این یک وانت است! + تصاویر

با اضافه شدن این پیکاپ کوچک به خطوط تولید کارخانه یاد شده، هیوندای هم‌اکنون در حال مونتاژ ۵ خودروی متفاوت در آلاباماست که این کار برای اولین بار رخ می‌دهد. این خودروها شامل سوناتا، الانترا، سانتافه، توسان و سانتاکروز هستند. هیوندای برای شروع تولید این خودرو مجبور به گسترش تأسیسات خود بوده و گفته که هم‌اکنون به‌صورت بهتری می‌تواند تولید خود را با تقاضای بازار هماهنگ کند.

رئیس کارخانه آلابامای هیوندای گفته است: ما در این لحظه هیجان‌زده هستیم و افتخار می‌کنیم که اولین پیکاپ هیوندای برای بازار آمریکای شمالی را تولید می‌کنیم. عرضه سانتاکروز مهر تائید دیگری بر اعتبار کارخانه آلاباماست. من بسیار به اعضای تیم خود به خاطر رسیدن به چنین دستاوردی در زمانی که شرایط سختی بر دنیا حکم فرماست افتخار می‌کنم.

هیوندای انتظار دارد اولین نمونه‌های این پیکاپ جدید از اواخر تابستان سال جاری میلادی به دست مشتریان برسند. سانتاکروز با پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت فراتر از ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور بیشتر از ۲۴۴ نیوتون متر عرضه می‌شود. گزینه دیگر هم پیشرانه ۲.۵ لیتری توربو است که قدرت و گشتاور آن نیز بیشتر از ۲۷۵ اسب بخار و ۴۲۰ نیوتون متر است. هر دو نیروگاه آهنین یاد شده با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک همکاری می‌کنند.

در حال حاضر تنها رقیب مستقیم سانتاکروز فورد ماوریک جدید است. فولکس‌واگن اما حضور خود در این کلاس را رد کرده است. هیوندای هنوز قیمت این پیکاپ را اعلام نکرده اما ماوریک قیمت پایه ۱۹۹۹۵ دلاری داشته و قیمت نسخه فول آن به ۴۲۸۳۵ دلار هم می‌رسد.

 

منبع: پدال
  • محسن ارسالی در

    باورمون میشه شهر خبر ولی باورمون نمیشه ک ه ماشینای پنجاه سال پیش هنوز داره تو ایر ان تولید میشه با قیمت گزاف و قرعه کشی به مردم میندازن

  • آشنا ارسالی در

    خوب این که تو مایه های همان پیکان وانت خ ودمونه تازه اصلا به پای وانت آریسان نمیر سه نخواستیم ....

  • ح ارسالی در

    باورکنید وقتی این خودروهارومیبینم ازماشی نهای تولیدداخل ....پس چرامامثل اونانمیشی م.چیمون ازاوناکمه.

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا نمیدونی چیمون از اونا کمتره

ارسال نظر