|
کدخبر: 182609

این پژو ۱۳ میلیارد تومان قیمت دارد + تصاویر

شاید کمتر کسی در دهه ۱۹۸۰ یعنی زمان عرضه پژو ۲۰۵ تصور میکرد روزی این خودرو به قیمت نیم میلیون دلار فروخته شود، حتی اگر این خودرو تیپ توربو T۱۶ باشد اما این اتفاق غیرقابل پیش‌بینی هم‌اکنون رخ داده است. نمونه‌ای بکر و کمیاب از این خودرو هم‌اکنون با قیمت ۴۵۰،۰۰۰ یورو (۵۳۷،۴۷۷ دلار) (معادل حدود ۱۳ میلیارد تومان) به فروش گذاشته شده است.

خودرو این پژو ۱۳ میلیارد تومان قیمت دارد + تصاویر

این پژو ۲۰۵ توربو در لیست مشاوران خرید و فروش خودروهای لوکس قرار دارد و بنابر گفته آن‌ها، به طور کامل بازسازی شده است. این پژو یکبار دیگر و در سال ۲۰۱۷ توسط حراجی Artcurial به قیمت ۱۸۴،۷۶۰ یورو (۲۲۰،۶۴۵ دلار) به حراج گذاشته شده بود. نکته جالب در خصوص حراج این پژو ۲۰۵، لزوم ارائه گواهی تمکن مالی از سوی افرادی است که قصد بازدید از این خودرو را دارند. به عبارت دیگر اگر مایل هستید تا این پژو خاص را از نزدیک ببینید، باید ثابت کنید که حساب بانکی به مبلغ نیم میلیون دلار دارید!

پژو-۲۰۵-۲

نمونه دیگری از پژو ۲۰۵ توربو نیز در همین زمان توسط موسسه دیگری به قیمت تقریبی ۴۰۰۰۰۰ یورو (۴۷۷۶۵۲ دلار) آگهی شده است که نشان می‌دهد قیمت حراجی این خودرو در بازار بسیار بالا است. نسخه‌های خاصی از پژو ۲۰۵ در دهه ۱۹۸۰ میلادی به تولید رسیده‌اند که اکنون با قیمت بالایی خرید و فروش می‌شوند. برای مثال پژو ۲۰۵ نسخه تیم رالی به عنوان تیپ تولید محدود به تعداد ۲۱۹ دستگاه در سال ۱۹۸۴ ساخته شد. خرید این خودرو جذاب در شرایط فعلی هزارها دلار هزینه طلب می‌کند.

نسخه T۱۶ پژو ۲۰۵ یکی از معروف‌ترین تیپ‌های این خودرو است که برخلاف تیپ عادی، موتور آن در وسط قرار داشت و از سیستم چهارچرخ محرک بهره می‌برد. پیشرانه چهارسیلندر توربوشارژر این خودرو با حجم ۱۷۷۵ سی‌سی، ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این قدرت تنها نیمی از قدرت نسخه مسابقه‌ای پژو ۲۰۵ است اما به لطف شتاب و حداکثر سرعت بهتر نسبت به نسخه عادی، توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد. گلگیرهای عریض ، ورودی هوای جانبی برای خنک سازی و سپر اسپرت از تفاوت‌های ظاهری نسخه توربو و عادی پژو ۲۰۵ هستند.

منبع: خودروبانک
  • ناشناس ارسالی در

    یک پیچ ماشین آمریکایی سگش شرف داره به این آشغالها ..پژو ..بنجل .
    .

  • سیدداودالفتی ارسالی در

    با نام خدا-الحق که برازنده روسا و مدیران ما است.

  • ناشناس ارسالی در

    قیمت گذاشته شده ولی کسی نمیخره.خودت میگی 2017 هم برای فروش گذاشته کسی نخریده الا ن قیمت رو دوبرابر کرده.

  • ناشناس ارسالی در

    یک سری بی سواد رفتند با پژو قرارداد بست ند جای دیگه دنیا این کارو میکردند طرف رو در ملا عام دار میزدند

  • ناشناس ارسالی در

    بیان ایران اگر اینجور خودرو ها تو خط تولید هم نباشن تو بازار ایران خیلی راحت گیر میادش ایران منبع خودرو های از رده خارج

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها