|
کدخبر: 162526

پای خودروی جدید پژو به ایران باز می‌شود؟ + قیمت احتمالی

شرکت خودرو سازی پژو اعلام کرده، تولید نسل جدید پژو ۳۰۸ از نیمه دوم ۲۰۲۱ آغاز می‌شود. اما قیمت این خودرو محبوب چقدر است و اگر روزی وارد ایران شود با چه قیمتی در بازار ایران عرضه می‌شود؟

خودرو پای خودروی جدید پژو به ایران باز می‌شود؟ + قیمت احتمالی

نسخه جدید پژو ۳۰۸ چند روز پیش و با نشان جدید پژو رونمایی شد. خودرویی که اعلام شد با تغییرات زیاد فنی و ظاهری در فرانسه، چین و مالزی تولید و از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به دست مشتریان در سراسر جهان می رسد.

طبق اعلام شرکت خودروسازی پژو این خودرو مبتنی بر پلت فرم EMP۲ گروه پژو -سیتروئن ساخته می شود که خودروهای متنوعی مثل شاسی‌بلند DS۷ و سدان ۵۰۸ را میزبانی می‌کند. مدل جدید ۳۰۸، اولین محصول تجاری پژو با لوگو جدید این شرکت محسوب می‌شود.

مشخصات فنی پژو ۳۰۸ جدید

نسخه اصلی ۳۰۸ مدل ۲۰۲۱، مجهز به جعبه‌دنده دستی و پیشرانه سه سیلندر توربوشارژ ۱٫۲ لیتری است تا ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت داشته باشد. مدل قوی‌تر با همین پیشرانه و جعبه‌دنده خودکار ۸ سرعته، ۱۳۰ اسب‌بخار قدرت دارد.

موتور دیزل ۱۳۰ اسب‌بخار هم برای ۳۰۸ عرضه خواهد شد. پژو ۳۰۸ جدید با دو مدل پلاگین هیبرید هم تولید می‌شود که ۱۸۰ و ۲۲۵ اسب‌بخار قدرت دارند.

پژو ۳۰۸ یا چه قیمتی فروخته می شود؟

به صورت کلی و بر حسب مدل‌های مختلف، این خودرو بین ۲۰ هزار ۹۰۰ پوند تا ۳۰ هزار و ۴۸۰ پوند قیمت دارد،‌البته قیمت مدل پایه این خودرو حدود۱۵ هزار پوند است.

اما اگر قرار باشد این خودرو وارد ایران شود، با احتساب هر پوند حداقل ۳۵ هزار تومان و قیمت حداقلی حدود ۲۱ هزار پوندی پژو ۳۰۸ قیمت آن در ایران حداقل بیش از ۷۳۵ میلیون تومان است.

البته اگر واردات خودرو به ایران آزاد شود و هیچ تعرفه گمرکی برای این خودرو لحاظ نشود با این قیمت عرضه می شود. اما اگر واردات آزاد شود و این خودرو با تعرفه متوسط ۱۰۰ درصد وارد کشور شود قیمت آن به دو برابر این رقم یعنی حدود ۱٫۵ میلیارد تومان هم ممکن است برسد.

 

منبع: کاماپرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها