|
کدخبر: 162093 شروین اشیدری

اختصاصی گسترش نیوز:

ایرانی ها به این خودرو بی محلی کردند!

خودروهای مختلفی طی سالیان اخیر چه به صورت وارداتی و چه به صورت مونتاژ به بازار ایران راه پیدا کرد اما همگی موفق نبودند.

خودرو ایرانی ها به این خودرو بی محلی کردند!

بعضی از خودروها هستند که نه تنها در بازار ایران بلکه در بازارهای جهانی با وجود مشخصات و امکانات قابل قبول نتواسته‌اند به فروش خوبی دست پیدا کنند. این ناموفق بودن نیز می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و شاید بتوان مواردی نظیر زمان عرضه، قیمت و رقبا را جزو جدی ترین عوامل در نظر گرفت.

یکی از خودروهایی که به بازار ایران راه پیدا کرد اما نتوانست فروش خوبی را تجربه کند پژو ۴۰۷ است. پژو تولید این خودرو را از سال ۲۰۰۴ شروع کرد و تا ۶ سال نیز ادامه داد اما بعد از آن مدل ۵۰۸ را جایگزین این خودرو کرد. شرکت ایران خودرو نیز در سال ۸۷ ثبت نام برای خرید پژو ۴۰۷ را آغاز کرد اما این خودرو نیز همانند سوزوکی کیزاشی علی‌رغم مشخصات بسیار خوب قربانی نوع قیمت گذاری و همچنین رقبای سرسختش نظیر مزدا ۳ شد و نتوانست فروش خوبی را تجربه کند. این خودرو در آن زمان با قیمت ۵۱ الی ۵۴ میلیون تومان به فروش رسید و این در حالی بود که قیمت مزدا ۳ نسخه فول حدود ۳۲ میلیون تومان بود.

پژو۴۰۷-۲

آنطور که اعلام شده حدود ۱۷۰۰ دستگاه پژو ۴۰۷ به کشور وارد شد که از این تعداد ۱۵۰۰ دستگاه توسط ایران خودرو و مابقی توسط افراد متفرقه بود. قیمت نمونه های کارکرده این خودرو در بازار آزاد بین ۳۰۰ الی ۵۰۰ میلیون تومان است و با توجه به تعداد محدود امکان پیدا کردن نمونه های سالم کمی سخت است. اما با توجه به این که بازار خودروی ایران از مدل های چینی و بعضا بی کیفیت مملو شده شاید بتوان این خودرو را در بین کارکرده ها گزینه خوبی دانست.

مشخصات فنی پژو ۴۰۷

پژو ۴۰۷ از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد که حداکثر توان آن ۱۴۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۰۰ نیوتن.متر را ارائه می‌دهد. گیربکس های این خودرو از نوع ۵ دنده دستی و یا ۴ دنده اتوماتیک است. البته مدل های با پیشرانه ۶ سیلندر قدرتمندتر نیز در بازار جهانی فروخته می‌شد که به ایران راه پیدا نکرد. شتابگیری این خودرو نیز نسبتا قابل قبول است و در مدت زمان ۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته این شتاب برای نسخه دنده دستی است و در نسخه اتوماتیک این عدد ۱۰.۵ ثانیه می‌شود. مصرف سوخت این خودرو نیز در شهر بین ۱۱ الی ۱۲ و در اتوبان بین ۶ الی ۶.۵ لیتر اندازه گیری شده است. در مجموع نیز مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود ۸.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

امکانات رفاهی

پژو۴۰۷-۳

مدل اتوماتیک این خودرو مجهز به امکاناتی نظیر سانروف، صندلی تمام برقی، سیستم تهویه دوال و تودوزی لوکس است. از جمله دیگر امکانات می‌توان به سامانه کنترل پایداری، ترمز اضطراری برقی، کروز کنترل، ۶ کیسه هوا، سیستم صوتی پشت فرمان، سنسور نور و باران، سیستم تهویه ردیف عقب و پرده شیشه عقب اشاره کرد. با توجه به تمام این موارد می‌توان گفت که پژو ۴۰۷ در زمان عرضه هم از لحاظ فنی و هم امکانات رفاهی در سطح بسیار خوبی قرار داشت کما اینکه هنوز هم در بازار خودروهای کارکرده شرایط بدی ندارد.

  • بی نام ارسالی در

    تا وقتی تویوتا، میتسوبیشی و نیسان هست چه کسی به دنبال خودروی فرانسوی هست آن هم با قیمت گذاری های که بعضا بیش تر از ماش ین های ژاپنی هم رده است.اگر واردات خودرو آزادبشه سرنوشت پژو 207 و 206 و پارس و ت ندر 90 از این هم بدتر است

  • Bs ارسالی در

    اگه صادرات ما با تغییر ارزش پول ملی تغیی ر میکرد الان که دلار از ۳۸۰۰ تومان شده ۲ ۴۰۰۰تومان پس قاعدتا باید صادراتمونم ۷ بر ابر میشد.این حرفاتون دیگه خریدار نداره.ه مه میدونن دولت داره دلارو مخصوصا گرون می فروشه.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها