|
کدخبر: 163915

فوری / قیمت تمام شده ایران خودرو تارا مشخص شد

با انتشار اسناد کدال و گزارش رسمی گروه صنعتی ایران خودرو، قیمت تمام شده تارا دنده ای در کارخانه مشخص شد و می توان پی برد که بزودی این خودرو با چه بهایی وارد بازار کشور می شود.

خودرو فوری / قیمت تمام شده ایران خودرو تارا مشخص شد

پیش از این در ماه های گذشته هم قیمت تارا در اسناد گزارش فعالیت گروه صنعتی ایران خودرو اعلام شده بود. اما بر اساس آن اطلاعات، کاملا واضح به نظر می رسید که عدد درج شده معیار نسخه نهایی تارا دنده ای نیست. زیرا قیمت های درج شده در اسناد قبلی پایین تر از سایر محصولات ایران خودرو بود.

حال بررسی ها نشان می دهد که با توجه به صدور مجوز پلاک برای تارا دنده ای و از سویی الزام وجود بیمه نامه در زمان شماره گذاری خودرو، قطعا مبنای قیمتی برای این خودرو در نظر گرفته شده و بر اساس آن هم بیمه مرکزی تعرفه بیمه نامه یک ساله این سدان جدید را اعلام نموده است. همچنین اسناد کدال و گزارش فعالیت ایران خودرو در آخرین ماه ۱۳۹۹، نشان می دهد که مبنای قیمتی جدیدی برای تارا دنده ای مصوب شده و این خودروساز قیمت این محصول ملی را در کارخانه مشخص کرده است.

با توجه به گزارش کدال، ایران خودرو در بهمن ۱۳۹۹ مبنای قیمتی تارا دنده ای را ۱۹۰ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۶۶۶ تومان در نظر گرفته بوده و با توجه به کلاس فنی خودرو و کلینیک های برگزار شده، می توان نتیجه گرفت که این عدد مبنای نهایی محاسبه قیمت تارا دنده ای برای مشتریان نخواهد بود. اما در اسفند ۱۳۹۹ با سرعت گرفتن تولید تارا و از سویی شماره گذاری آن، مبنای قیمتی نسخه دنده ای و نهایی این خودرو تغییر کرده و این بار ایران خودرو قیمتی نزدیک به اعداد به دست آمده در کلینیک خودرو را برای اعلام ارزش تارا در کارخانه، درج نموده است.

بر اساس آخرین سند رسمی، قیمت ایران خودرو تارا دنده ای در کارخانه ( بدون احتساب هزینه مالیات، بیمه، شماره گذاری، عوارض و… ) و بر اساس معیار اسفند سال گذشته ۲۵۵ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۶۶۶ تومان است. پیگیری ها از منابع آگاه نشان می دهد که تا به این لحظه عدد درج شده، معیار صحیحی برای به دست آوردن قیمت تارا دنده ای در هنگام تحویل به مشتریان است. همچنین یک منبع آگاه گفته است که در صورت تایید نهایی این عدد در کلینیک خودرو و عدم تغییر شرایط اقتصادی، تارا دنده ای در ابتدای عرضه بر اساس این ارزش گذاری وارد بازار خواهد شد.

قیمت-تمام-شده-تارا

محاسبه های دقیق تر نشان می دهد که بر اساس این سند مالی، قیمت ایران خودرو تارا دنده ای با احتساب هزینه ای چون مالیات ارزش افزوده، بیمه، عوارض و… حدود ۲۸۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود. البته برخی این احتمال را می دهند که گروه صنعتی ایران خودرو در اواخر بهار ۱۴۰۰، مقداری قیمت کارخانه ای تارا را در اسناد کدال افزایش دهد و قیمت نهایی این خودرو برای ثبت نام کنندگان ( با احتساب هزینه های مالیات، بیمه، عوارض و… ) در محدوده ۳۰۰ تا ۳۲۰ میلیون تومان تمام شود.

 

منبع: اسب بخار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها