|
کدخبر: 161837

نسخه های خاص سمند که تا به حال ندیدید + تصاویر

خودروی سمند در ابتدا قرار بود، پیکان جدید باشد و جایگزین این خودرو با همان قیمت شود اما با ادامه کار و مشخص شدن هزینه‌های فراوان قیمت خود را به گونه‌ای افزایش یافت که دیگر نمی‌توانست جایگزین پیکان شود.

خودرو نسخه های خاص سمند که تا به حال ندیدید + تصاویر

در طرح سمند مهندسان ایرانی به صورت مشترک با تیم خارجی به بررسی محاسبات مهندسی خودروی سمند پرداختند و طراحی بدنه با گروه فرست‌اتومیتو انگلیسی و با همکاری گروهی از مهندسان آلمانی، اتریشی، کره‌ای و ایرانی آغاز شد. طراحی قالب در کره و داشبورد آن نیز با الهام از خودروهای گروه فولکس‌واگن از سوی تیمی مشترک از مهندسان آلمانی، اتریشی و ایرانی طراحی شد.

سمند خودرویی است که همه با آن آشنا هستیم اما مدل هایی از آن وجود دارد که شاید تاکنون ندیده باشید. در ادامه برخی از آن ها را آورده ایم. با گسترش نیوز همراه باشید.

سمند پیکا :

این خودرو قرار بود پس از سمند دومین خودرو با نشان ملی باشد. ایران‌خودرویی‌ها قصد داشتند این محصول را در بازه‌ قیمتی ۴ تا ۵ میلیون تومان در اوایل دهه ۸۰ شمسی وارد بازار کند. تیراژی که برای این خودرو در نظر گرفته شده بود بالای ۲۰۰ هزار دستگاه بود. قرار بود این خودرو، خودروی اقشار کم درآمد ایرانی باشد. پلت‌فرم این خودرو قرار بود مدلی از فیات باشد اما فیات از دادن این پلت‌فرم سر باز زد. بعدها ایران‌خودرویی‌ها تصمیم گرفتند از پلت‌فرم پژو ۱۰۶ استفاده کنند که پژو هم این پلت‌فرم را نداد و خودروی پیکا تولید نشد .

سمند-پیکا

سمند پردیس :

سمند پردیس قرار بود یکی دیگر از مدل‌های سمند باشد. این محصول را ایرا‌ن‌خودرو برای طبقه متوسط به بالا در نظر گرفته بود. طراحی این خودرو در قسمت پشت بسیار شبیه به محصولات کره‌ای است. طراحی جلو نیز تا حدودی شبیه به محصولات فولکس‌واگن است. این محصول با اینکه پیش‌بینی می‌شد در بازار به خوبی فروش کند و در نمایشگاه‌های خودرویی کشور نیز مردم از آن استقبال بسیار زیادی کردند، اما به مرحله تولید نرسید و تنها در حد چند نمونه ساخته شده در مرکز تحقیقات ایران خودرو ماند .

سمند-پردیس

سمند زوبین:

این خودرو قرار بود مانند پیکان جوانان خودروی خاص جوانان باشد. توربوشارژ، موتور قوی و هندلینگ مناسب مواردی بود که برای این خودرو در نظر گرفته شده بود. البته کمی سخت بود که بتوان بر روی پلت‌فرم پژو ۴۰۵ چنین محصولی را خلق کرد. مشکل این خودرو هم نبود پلت‌فرم مانند دیگر مدل‌های سمند بود.

سمند-زوبین

سمند ساحل :

اولین و آخرین کانسپت یک خودروی ایرانی تاکنون سمند ساحل بوده است. معمولاً خودروهای کانسپت ساخته می‌شوند تا بعدها با تکمیل‌شان مدل‌های واقعی ساخته شوند .

سمند-ساحل

سمند استیشن و وانت :

سمند استیشن خودرویی بود که در ایران‌خودرو تولید شد و حتی تا مرز صنعتی‌سازی نیز پیش رفت. اما اجرا نشدن پروژه پژو ۴۰۵ استیشن مدیران ایران‌خودرو را از تولید این خودرو منصرف کرد. سمند وانت نیز محصولی بود که در مرکز تحقیقات ایران خودرو طراحی شد اما معلوم نیست که این خودرو قرار است تولید شود یا خیر .

سمند-وانت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها