|
کدخبر: 111922

افت ۴۰ درصدی سهام برخی نمادهای خودرویی در بورس

در روزی که شاخص کل بورس تهران با افت همراه شد، تعداد بیش تری از نمادهای خودرویی حاضر در بازار سرمایه نیز توانایی عبور از نقطه صفر را پیدا نکردند و منفی شدند.

خودرو افت ۴۰ درصدی سهام برخی نمادهای خودرویی در بورس

داد و ستدها در گروه خودرو و قطعات حاضر در بورس اوراق بهادار تهران در حالی امروز به پایان رسید که در غیاب نمادهای شاخص ساز این گروه، نماد بورسی «گروه بهمن» بود که روز خوبی را پشت سر گذاشت. اما در عین حال، داد و ستد در این گروه از نظر حجم و ارزش نسبت به روزهای گذشته افت محسوسی را شاهد بود، به نحوی که، در ۱۹۵ هزار نوبت ۹۲۳ میلیون سهم به ارزش ۱۳۷۴ میلیارد تومان در این گروه ثبت شد که با یک حساب ساده نشان از افت ۴۰ درصدی فعالیت در این گروه می‌دهد.

در این گروه امروز تعداد نمادهای منفی بیش از نمادهای مثبت بود. با این حال، طی داد و ستدهای امروز بازار سرمایه در گروه خودرو و قطعات «خگستر» و «خپارس» حجم بیش تری نسبت به سایر نمادها به خود اختصاص دادند و هر یک به ترتیب ۴٫۸۶ و ۴٫۳۳ درصد با رشد ارزش روزانه سهام خود همراه شدند. همچنین ۵۲۸ میلیون سهم خگستر در ۷۸ هزار نوبت به ارزش ۵۵۸ میلیارد تومان خرید و فروش شد. سهم خپارس ۱۳۶ میلیون بود که در ۳۹ هزا نوبت و به ارزش ۳۱۱ میلیارد تومان به‌دست آمد.

«خبهمن» نیز پس از برگزاری مجمع روز خوبی را پشت سر گذاشت. این نماد، که با رشد روزانه ۹۵۳ درصدی همراه شده بود، ۱۳٫۵ میلیون سهمش در ۱۴۸۸ نوبت و به ارزش ۳۸ میلیارد و ۵۳ میلیون تومان دست به‌دست شد. ورنا نیز از دیگر نمادهایی بود که با رشد روزانه ارزش سهام خود به میزان ۴٫۸۱ درصد همراه شد و ۵۷ میلیون سهم این نماد به ارزش ۱۱۳ میلیارد در ۱۱ هزار نوبت خرید و فروش شد.

«خفنر» ۴٫۴۴، «خزر» ۴٫۵۲، «خموتور» ۲٫۷۵، «خکمک» ۴٫۴۵، «خنصیر» ۴٫۲۶، «ختراک» ۴٫۰۲، «خچرخش» ۲٫۳۵، «خموتور» ۲٫۶۳ و «خپویش» ۰٫۴۲ درصد از دیگر نمادهایی بودند که با رشد همراه شدند. در مقابل «خمحرکه»، «ختوقا»، «خزامیا»، «خاهن»، «خریخت»، «خمهمر»، «خاذیت»، «خوساز»، «ختور» و «خشرق» نمادهایی بودند که امروز با افت همراه شدند و به زیر نقطه صفر سقوط کردند.

براساس این گزارش، شاخص کل بورس، که وارد کانال ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد شده بود، امروز با بیش از ۲۲ هزار واحد کاهش به کانال ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد برگشت. معامله گران این بازار ۱ میلیون معامله به ارزش ۱۴۱ هزار و ۷۲ میلیارد ریال انجام دادند.

فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیش‌ترین تأثیر منفی و در مقابل پالایش نفت بندرعباس، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و پالایش نفت تهران نسبت به سایر نمادها بیش‌ترین تأثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

فولاد مبارکه اصفهان، گلوکوزان، بانک صادرات ایران، سرمایه‌گذاری غدیر، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، پالایش نفت بندرعباس و سرمایه‌گذاری خوارزمی نمادهای پربیننده این بازار بودند.

 

منبع: اسب بخار
  • ناشناس ارسالی در

    تیترتون اشتباهه

  • hadi ارسالی در

    حواستون باشه اینقدر سهم دولتی و ملتی کردن که سهام های شاخص ساز و منفی کردن و حالا میخوان جلو رشدشون رو کند کنن تا از چنگتون مفت در بیارن سهام تون اگه شاخص ساز هست و ارزشی با چند تا منفی فروش نزنید که بعد یه هفته دوباره صف خرید میشن و نمتونید دوباره وارد سهم شید منفی شدن پله ای زیاد کنید سهمتون رو نه اینکه مفت بدید بره کلی گرگ در کمین سهم باارزش شما هستن از ما گفتن بود

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها