|
کدخبر: 276993

سرقت ۷ میلیاردی میزبان از خانه مهمان

مرد شیاد با اجرای نقشه‌ای دقیق همسایه‌اش را که در خانه کارگاه طلاسازی داشت به‌عنوان مهمان به خانه‌اش دعوت کرد و درست زمانی که خانواده‌اش سرگرم پذیرایی از مهمان بودند به خانه او دستبرد زد و جواهراتی به ارزش ۷میلیارد تومان سرقت کرد.

این سرقت عجیب و غریب چند روز قبل در یکی از محله‌های شهرستان الیگودرز واقع در استان لرستان اتفاق افتاد. مردی که در خانه‌اش یک کارگاه کوچک طلاسازی داشت پس از بازگشت از مهمانی متوجه شد که حدود ۴کیلو طلا و جواهرات که ۷میلیارد تومان ارزش داشت سرقت شده است.

    با شکایت این مرد تحقیقات پلیس در این‌باره آغاز شد. شواهد نشان می‌داد سارق بدون تخریب در یا قفل وارد شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن سرقت را انجام داده است. این موضوع حاکی از آن بود که عامل سرقت نسبت به آنجا آگاهی کامل داشته و به‌احتمال زیاد از مدت‌ها قبل نقشه این سرقت را کشیده است. ماموران در جریان بررسی‌های خود به تحقیق از مالباخته پرداختند. او درباره شب سرقت به آنها گفت:‌ آن شب یکی از همسایه‌ها من را به‌عنوان مهمان به خانه‌اش دعوت کرده بود که چند ساعت بعد به خانه برگشتم و فهمیدم این سرقت اتفاق افتاده است. خانه همسایه نزدیک خانه خودم است و از آنجا متوجه سر و صدای خاصی نشدم اما برای چند دقیقه میزبان از خانه بیرون رفت. همین اظهارات نخستین سرنخ را در اختیار مأموران گذاشت و آنها با دنبال کردن آن توانستند اسرار سرقت ۷میلیاردی را برملا کنند. آنها که احتمال می‌دادند مرد همسایه عامل این سرقت باشد او را تحت نظر گرفتند و وقتی شواهدی علیه‌اش به‌دست آوردند او را دستگیر کردند.

مرد همسایه در بازجویی‌ها به سرقت از کارگاه طلاسازی همسایه اعتراف کرد و جواهرات مسروقه نیز از خانه‌اش کشف شد. او در اعترافاتش گفت: می‌دانستم که همسایه‌مان طلاهایش را در خانه نگهداری می‌کند. من از حدود ۲سال قبل کلیدهای خانه او را به‌دست آورده بودم و به‌دنبال فرصتی برای سرقت طلاها از آنجا بودم. متهم ادامه داد:‌ یک شب مرد همسایه را به‌عنوان مهمان به خانه‌ام دعوت کردم. او همراه خانواده در خانه‌ام سرگرم بودند که من با کلیدهایی که در اختیار داشتم به خانه‌اش رفتم و ۴کیلوگرم طلا از آنجا سرقت کردم و فکرش را هم نمی‌کردم کسی به من مشکوک شود اما دستگیر شدم.

سردار یحیی الهی، فرمانده انتظامی لرستان با اعلام جزئیات این سرقت گفت:‌ از مخفیگاه سارق ۴کیلوگرم انواع طلاجات به ارزش بیش از ۷میلیارد تومان کشف شد و تحقیقات تکمیلی در این‌باره ادامه دارد. وی ضمن هشدار به سارقان که پلیس و دستگاه قضایی با آنان برخورد قانونی خواهد کرد، گفت: به شهروندان توصیه می‌شود از جابه جایی و نگهداری طلا و جواهرات و وجه نقد در منزل به مقدار زیاد پرهیز و ضمن استفاده از تجهیزات ایمنی، هشدارهای پلیسی را جدی بگیرند و از اعتماد بیجا به افراد ناشناس پرهیز کنند.

منبع: صدآنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    قفل ضد دیلم روی هر دربی نصب کنید حتی درب چوبی دیگه دزد از اون درب نمیتونه وارد ب شه ولی مردم که به خیال خودشون خیلی میدون ن به این درهای فلزی اسباب بازی یا حفاظها ی آکاردئونی اطمینان میکنند و فکر میکنند چون ساختار درب و حفاظشون فلزی هست دیگه د زدان نمیتونن وارد بشن در حالیکه دزدان اص لا به جنس درب نگاه هم نمیکنند وقتی میتوا نند به راحتی قفلهای درب را با پیچگوشتی ی ا دیلم در چند ثانیه بدون هیچ صدایی تخریب کنند. پس یادآوری میکنیم که اصلا جنس درب و حفاظ نمیتونه جلوی ورود سارقین را بگیر ه بلکه فقط قفل باید ضد دیلم باشه که سارق ین به هیچ روشی نتوانند وارد شوند و هر فر وشنده ای هم مدعی شد که درب یا حفاظش ضد د یلم هستش ازش بخواید ضمانت پرداخت خسارت د ر صورت وقوع سرقت به شما بده که نتیجه را ببینید و فقط مواظب باشید با زبان بازی، ض مانت کیفیت درب را به جای ضمانت پرداخت خس ارت به شما نندازن. پس فقط قفل ضد دیلم نص ب کنید و در آرامش زندگی کنید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها